شارژ کارتریج جوهرافشان کانن Canon 8 – 5

2240

آموزش قدم به قدم شارژ کارتریج جوهرافشان کانن CLI8 و PGI5 ( همه رنگ ها)

نحوه شارژ کارتریج کانن Canon 8 – 5

در این آموزش، نحوه شارژ کارتریج کانن Canon 8 – 5 جوهر افشان Canon PGI-5 و CLI-8 را توضیح می دهیم. این مدل کارتریج با دستگاه های پرینتر جوهر افشان Canon PIXMA MP500, MP530, MP600, MP610, MP800, MP800R, MP810, MP830, MP950, MP960, MP970, MX700, MX850, IP4200, IP4300, IP4500, IP5200, IP5200R, IP5300 سازگار می باشد.

البته امروزه با تولید نسل جدید چاپگرهای جوهر افشان که دارای تانک (مخزن) جوهر هستند، کمتر از پرینترهای جوهر افشان مبتنی بر کارتریج استفاده می شود. با این حال اگر هنوز از این مدل پرینترها و کارتریج ها استفاده می کنید، این مطلب مخصوص شماست.

شارژ کارتریج جوهرافشان کانن Canon 8 - 5

درباره ی نحوه ی استفاده از کارتریج های  Canon

1- خروجی یا محل تخلیه جوهر کارتریج را توسط کاور همراه آن ببندید (اگر کاور موجود نیست، توسط دستکش یکبار مصرف می توانید اینکار را انجام دهید). اینکار برای جلوگیری از ریزش جوهر هنگام شارژ انجام می شود.

شارژ کارتریج جوهرافشان کانن Canon 8 - 5

2- ورودی جوهر شارژ کارتریج را توسط ابزاری به داخل فشار دهید تا باز شود. اگر درب آن محکم است می توانید با ضربه به آرامی آنرا به داخل باز کنید. اگر سوراخی در این ناحیه نیست، می توانید می توانید به آرامی با مته، سوراخ ایجاد کنید.

شارژ کارتریج جوهرافشان کانن Canon 8 - 5

3- سوزن را به سرنگ وصل کرده و جوهر مورد نظر را به داخل سرنگ بکشید.

4- به آرامی نزدیک 13 میلی لیتر برای رنگ مشکی و 6 میلی لیتر برای رنگهای دیگر با سوزن به داخل مخزن کارتریج تزریق کنید تا تقریباً آنرا پر کند.

5- حالا نوبت به بستن درب شارژ کارتریج می رسد. این درب باید بطوری بسته شود که هیچ راه نفوذ هوایی نداشته باشد در غیر این صورت با مشکل پس دادن جوهر روبرو می شوید. می توانید از چسب آکواریوم یا چسب حرارتی برای پوشش ناحیه سوراخ استفاده کنید.

شارژ کارتریج جوهرافشان کانن Canon 8 - 5

6- خروجی یا محل تخلیه جوهر کارتریج را توسط کاور همراه بسته بودید را دوباره باز کنید. (بالعکس مرحله شماره 1)

9- کارتریج را در جای خود در دستگاه قرار دهید و سپس تا 3 بار عمل هد کلین را انجام دهید. در صورتیکه با هد کلین آشنایی ندارید صفحات مشکی و رنگی را پرینت بگیرید.

اگر با پرینت کردن مشکل داشتید و قسمت اسفنجی داخل کارتریج به نظر خشک می رسید، باید بالای قسمت اسفنجی سوراخی ایجاد کرده و سپس توسط سرنگ، به داخل اسفنج، جوهر تزریق کنید. این سوراخ نیازی به مهر و موم ندارد.

اگر احساس می کنید که در حال حاضر از کارتریج استفاده ای ندارید. پوشش یا کاور نارنجی رنگ را حذف نکنید. اینکار باعث می شود که قسمت اسفنجی کارتریج خشک نشود.

نکته: در سری کارتریج های CLI8 و PGI5، یک شمارنده الکترونیکی وجود دارد که روی یک چیپ یا چیپست کوچک، نصب شده است. این شمارنده از عددی بالا شروع می شود که با هر کاراکتری که چاپ می شود یک عدد از شمارنده کم می شود تا به صفر برسد. در این لحظه پیغامی از طریق پرینتر نمایش داده می شود که اگر روی ok کلیک کنید، پرینتر عمل چاپ خود را ادامه می دهد.

شارژ کارتریج جوهرافشان کانن Canon 8 - 5

اگر هنوز با چاپ مشکل دارید به این علت است که که دستگاه فکر می کند کارتریج شارژ ندارد. راه حل این است که به دستگاه خود نگاه کنید تا چراغ چشمک زن نارنجی رنگ را ببینید. در واقع آن چراغ چشمک زن همان دکمه ریست دستگاه است. این دکمه را به مدت 5 ثانیه نگه دارید تا چراغ خاموش شود. توجه داشته باشید که این عمل شمارنده را پر نمی کند ( به عدد اولیه نمی رساند) و در پرینت های بعدی با این پیغام دوباره مواجه می شوید.

اگر می خواهید شمارنده چیپ یا تراشه دستگاه دوباره پر شود یا به عدد اولیه کارتریج شارژ برسد، باید چیپ جدید خریداری کنید و آنرا تعویض کنید.

این کارتریج های جوهر حاوی جوهر با کیفیت بالایی هستند که برای تولید نتایج عالی طراحی شده اند که تحت کنترل کیفیت دقیق تولید می شوند.


لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را ارسال فرمائید.

با عضویت در خبرنامه آوند پرینتر آخرین مطالب و ویدئوهای آموزشی را برای شما ارسال میکنیم

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

نظرات خود را برای ما بنویسید ...