بهترین پرینتر بر اساس نیاز شما

1319

انتخاب بهترین پرینتر بر اساس نیاز شما – راهنمای خرید پرینتر

پرینتر

با پیشرفت تکنولوژی نیاز به دستگاه پرینتر برای چاپ خانگی و ارداری بیشتر شده و انواع مختلف پرینترها با قابلیت های متفاوت به بازار ارائه گردیده. برای تهیه چاپگرها باید به قیمت و جنس و طول عمر این دستگاه ها توجه کرد. در حال حاضر شرکت های تولید کنند بسته به شرایط به روز میشوند و فناوری آنها در حال تغییر است. در مقاله زیر از انواع چاپگرها صحبت شده که میتوانید مطالعه کنید.

پرینتر دوبلکس 

یکی از ویژگی ‎هایی که بسیار رایج است و قصد داریم آن را به طور ویژه بررسی کنیم، چاپ دوبلکس (Duplex) اتوماتیک است. منظور از چاپ دوبلکس این است که پرینتر به طور خودکار و بدون اینکه لازم باشد که شما به صورت دستی صفحات را پشت و رو کنید، در هر دو طرف صفحه چاپ یا اسکن انجام می‎ دهد. در یک پرینتر دوبلکس، پس از کامل شدن چاپ یک طرف، صفحه مورد نظر در داخل پرینتر به عقب کشیده می ‎شود و چاپ از طرف دیگر انجام می ‎شود.

انتخاب بهترین پرینتر بر اساس نیاز شما – راهنمای خرید پرینتر

بسیاری از دستگاه های چند کاره که دارای یک فیدر اتوماتیک اسناد (ADF) هستند، قابلیت اسکن دوبلکس را نیز دارند و به شما این امکان را می ‎دهند که هر دو طرف صفحه را از طریق ADF اسکن کنید. ماشین ‎های چندکاره بدون فیدر اتوماتیک اسناد نمی ‎توانند بدون اینکه خودتان کاغذ را روی شیشه اسکنر پشت و رو کنید، اسکن دو طرفه انجام دهند.

قابلیت اسکن

قابلیت اسکن دو طرفه، در شرایطی که اغلب صفحاتی که اسکن می‎ کنید مانند صفحات یک مجله، در هر دو طرف چاپ شده‎ باشند، کارتان را فوق‎العاده راحت خواهد کرد. از طرفی قابلیت پرینت دو طرفه تقریبا این روزها تبدیل به یک باید شده است و به شما کمک می‎کند تا با استفاده از هر دو روی صفحات، آنها را ذخیره کنید.

قابلیت شبکه

امروزه تقریبا هر دستگاه چاپی چند گزینه برای اتصال ارائه می‎دهد. رابط USB سالهاست که به عنوان یک رابط استاندارد تلقی شده و هر کامپیوتر دارای چندین پورت USB است. از آنجا که اتصال USB معمولا اتصال کوتاه و مستقیمی است، لازم است که پرینتر یا AIO در نزدیکی کامپیوتر یا لپ تاپ قرار گیرد. بعضی از روترهای بی‎سیم دارای پورت های USB هستند و شما می‎توانید از آنها برای اتصال به یک پرینتر نیز استفاده کنید و در آخر چاپ وایرلس را از طریق یک شبکه خانگی فعال نمایید.

انتخاب بهترین پرینتر بر اساس نیاز شما – راهنمای خرید پرینتر

اما امروزه مدرن ‎ترین پرینترها می‎ توانند از طریق یک شبکه، برای استفاده توسط چندین دستگاه به اشتراک گذاشته شوند. این امر می‎ تواند از طریق درگاه اترنت (Ethernet) انجام شود. به این ترتیب که شما یک کابل را به روتر متصل نمایید. اترنت همچنین باعث اتصال سریعتر نیز می‎شود. با این حال، این نوع از راه اندازی با سیم‎، بیشتر در محیطهای کاری رواج دارد تا در خانه ها. به همین دلیل تنها تعداد کمی از مدلهای سطح پایین دارای پورت اترنت داخلی هستند.

اتصال Wi-Fi

اتصال نسبتا رایجتری بوده و تبدیل به محبوبترین روش برای شبکه‎ های خانگی شده است، و تقریبا در مورد هر پرینتر جدیدی که برای مصارف خانگی یا کسب و کارهای کوچک به فروش می ‎رسد می‎توان قابلیت Wi-Fi را مشاهده کرد.

بسیاری از این پرینترها در صورتی که یک روتر به آنها متصل شود، راه اندازی تک دکمه‎ای وایرلس را نیز ارائه می ‎دهند که مچ شدن دستگاه با شبکه را در یک چشم بهم زدن میسر خواهد نمود. گزینه‎ای جدید به نام Wi-Fi Direct نیز وجود دارد که به شما اجازه می ‎دهد تا پرینتر خود را به یک لپ تاپ که از آن پشتیبانی می‎کند، متصل کنید و لازم نباشد که ابتدا خود پرینتر را به شبکه متصل نمایید.

چاپ متحرک

همچنین در صورت انتخاب پرینترهایی که از گزینه‎ های چاپ متحرک پشتیبانی می‎ کنند، مانند پروتکل AirPrint اپل، می ‎توانید از اتصال Wi-Fi برای متصل شدن به بسیاری از گوشی ‎های هوشمند جدید، تبلتها و دوربین‎ های دیجیتال استفاده نمایید. اتصال NFC (اتصال از فاصله نزدیک) نیز در برخی مدلها موجود است و به شما این امکان را می‎دهد که پرینتر خود را فقط با قرار دادن دستگاه در یک منطقه مشخص از پرینتر خود، به یک گوشی هوشمند یا تبلت متصل کنید.

اسلات های کارت حافظه، PictBridge و فضای ابری

اگر قصد دارید تعداد زیادی عکس چاپ کنید، پرینتری را که دارای اسلات های داخلی، قابلیت های بلوتوث، PictBridge است و یا اتصال به فضای ابری را پشتیبانی می‎ کند، در نظر بگیرید. دارا بودن اسلات داخلی به معنی این است که کارتهای حافظه می‎ توانند به پرینتر متصل شوند.

همه این قابلیتها به شما این امکان را می‎ دهند که عکس‎ها را مستقیما از یک دوربین یا دستگاه هوشمند چاپ کنید، بدون اینکه نیازی به انتقال آنها به یک کامپیوتر باشد. کارت های حافظه می‎توانند از دوربین خارج شوند و به اسلات پرینتر شما متصل شوند. بعضی از پرینترها حتی دارای یک کارت خوان چند منظوره هستند، در حالی که برخی از آنها تنها از محبوب ترین فرمتهای Secure Digital یا SD پشتیبانی می‎کنند.

انتخاب بهترین پرینتر بر اساس نیاز شما – راهنمای خرید پرینتر

از طرف دیگر، دوربین‎های با PictBridge فعال،

می ‎توانند با استفاده از همان کابل USB که از آن برای اتصال به کامپیوتر استفاده می‎کنید، به یک پرینتر وصل ‎شوند – البته با فرض اینکه پرینتر شما به یک پورت USB دارای قابلیت PictBridge مجهز است. همچنین اتصال به فضای ابری به شما اجازه می‎دهد که عکسها را به طور مستقیم از Google Cloud Print، Dropbox، و سایر سرویس های مبتنی بر اینترنت، برای چاپ ارسال نمایید.

البته مراقب باشید که سودمندی این ویژگی ها را بیش از حد بزرگ نکنید. ممکن است هنوز بخواهید عکس‎های خود را به کامپیوتر منتقل کنید تا کارت حافظه خود را خالی نمایید و از طرف دیگر اکثر عکاسان می‎ خواهند قبل از چاپ عکسهای خود، آنها را روی یک صفحه بزرگتر بررسی کنند.

انتخاب بهترین پرینتر بر اساس نیاز شما – راهنمای خرید پرینتر

بسیاری از پرینترهایی که دارای تمام قابلیتها و امکانات به روز هستند، به ویژه AIO ها، در حال حاضر یکسری ویژگی های مبتنی بر اینترنت ارائه می ‎دهند که به شما اجازه می ‎دهد به عکس‎هایی که در سایت هایی مانند فیس بوک، فلیکر، Dropbox و Google Drive ذخیره می‎ شود، نیز دسترسی داشته باشید.

به اضافه دسترسی و امکان چاپ از راه دور آثار هنری و صنایع دستی قابل چاپ. توجه داشته باشید که اگر پرینتر شما به اینترنت متصل نباشد، نمی‎توانید به سرویس های ذکر شده دسترسی پیدا کنید یا از طریق دستگاه هایی مانند تلفنهای هوشمند یا تبلتها امکان چاپ از راه دور داشته باشید.

حجم سینی ورودی و سایز کاغذ

هر پرینتری دارای یک ورودی راحت و مناسب جهت نگهداری کاغذهایی در سایزهای نرمال است، اما در مورد پاکتها و کاغذهای مخصوص دفاتر ثبت، کارتهای ایندکس و کاغذهای گلاسه چطور؟ خوشبختانه بسیاری از پرینترها اکنون شامل سینی ‎های اختصاصی برای چاپ روی کاغذهای ویژه و تخصصی با اندازه های غیر معمول و یا وزن های مختلف هستند که سر و کار داشتن با این اقلام را برای کاربر ساده‎تر می‎ کند.

همچنین خوب است که حجم قابل نگهداری توسط سینی ورودی را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، با داشتن سینی‎های کوچکتر، همیشه مجبور به اضافه کردن کاغذ به سینی هستید، در حالی که با داشتن یک مخزن 250 صفحه ای شاید تنها ماهی یکبار لازم باشد مجددا سینی را شارژ کنید.

انتخاب بهترین پرینتر بر اساس نیاز شما – راهنمای خرید پرینتر

برخی از مدل‎ها که با هدف استفاده در محیطهای کار خانگی طراحی می ‎شوند نیز یک سینی اختیاری ارائه می‎دهند و قادر خواهید بود در صورت تمایل از یک مخزن کاغذ دیگر نیز استفاده کنید. با استفاده از این سینی اختیاری مجبور نیستید زود به زود سینی کاغذ را دوباره پر کنید.

ادعاها در مورد سرعت، وضوح و رنگ

برای تولید کنندگان پرینتر نسبتا آسان است که ادعاهای بی عیب و نقصی در مورد ویژگیهای مهم محصولات خود داشته باشند. مثل اینکه پرینترهایشان تا چه اندازه سریع هستند و یا چاپ چه تعداد صفحه را از کارتریج جوهر یا تونر تولیدی آنها می‎توانید انتظار داشته باشید.

با این حال، امروزه تقریبا تمام فروشندگان از مجموعه ای از آزمایشات استاندارد که توسط سازمان‎های بین المللی استاندارد تهیه شده و مجوز گرفته‎اند، استفاده می‎نمایند. پروتکل‎های آزمون ISO شرایط یکسانی را برای همه تولیدکنندگان فراهم می‎کنند – همه ادعاها و رتبه‎بندی ها با استفاده از مجموعه‎ای از اسناد مشابه و روش‎های آزمون مشابه اندازه‌گیری و اعلام می‎شوند.

انتخاب بهترین پرینتر بر اساس نیاز شما – راهنمای خرید پرینتر

توجه

حتما توجه داشته باشید که ISO این استانداردها را بر اساس انواع اسناد رایجی که اغلب توسط یک کاربر معمولی کسب و کار استفاده می‎شود، تعیین می‎کند. این نتایج زمانی واقعا برای شما کاربردی خواهند بود که نخواهید دقیقا بر اساس آنها قضاوت کنید، به ویژه اگر در کار خود علاوه بر متون، معمولا از عکسها و گرافیکها نیز پرینت می‎گیرید. چرا که آنها به طور قابل توجهی سرعت چاپ را کاهش داده و جوهر کارتریج را مورد مصرف قرار می‎دهند.

بنابراین از این خصوصیات تنها به عنوان مبنایی برای مقایسه یک دستگاه با دستگاه دیگر استفاده کنید، نه به عنوان چیزی که الزاما در هنگام استفاده از پرینتر خود، تجربه خواهید کرد. قبل از اینکه هزینه زیادی برای خرید یک پرینتر سرمایه گذاری کنید، بررسی ها و ارزیابی های مستقل را بخوانید و در صورت امکان، نمونه‎های چاپ واقعی را در یک فروشگاه خرده فروشی ببینید و به این وسیله تصمیم بگیرید که یک پرینتر چقدر از نظر شما سریع است.

یا اینکه تا چه اندازه کیفیت تصویر آن خوب است. اگر شما تنها از یک نام تجاری خاص خرید می‎ کنید، بعضی از شرکت ‎ها حتی راهنماهایی برای خرید مدل‎های مختلفشان ارائه می ‎کنند. کانن و اپسون از جمله این برندها هستند.

از بخش خرید پرینتر ما دیدن فرمایید و در صورت داشتن نظر و سوال، زیر همین مطلب دیدگاه خود را بگذارید.

با عضویت در خبرنامه آوند پرینتر آخرین مطالب و ویدئوهای آموزشی را برای شما ارسال میکنیم

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

نظرات خود را برای ما بنویسید ...