تمیز کردن کاغذ کش پرینتر

3413

نحوه تمیز کردن کاغذ کش پرینتر

اگر می خواهید پرینترتان همیشه درست کار کند، باید حتما غلتک های آن را تمیز کنید. این کار علاوه بر طول عمر قطعات داخلی، به از بین رفتن مشکلاتی مثل کشیده شدن یا جمع شدن کاغذ کمک می کند. کاغذ کش یا Pickup قطعه ای است که در چند جای پرینترها و دستگاه های کپی قرار دارد و عمل کشیدن کاغذ به داخل یا خارج دستگاه را انجام می دهد. تمیز کردن کاغذ کش پرینتر باعث خوب جا به جا شدن کاغذ ها می شود.

دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

1. کابل برق اصلی را بکشید.

تمیز کردن غلطک ها

2. قاب (کاور) پرینتر را باز کنید.

تمیز کردن غلطک ها

3. اگر در سینی پرینتر کاغذی وجود دارد آن را بردارید.

4. با یک دست یک پارچه‌ی مرطوب را روی کاغذ کش گرفته و با دست دیگر غلتک را روی آن بچرخانید.

غلتک ها قطعاتی هستند که کاغذ را وارد چاپگر می کنند و ممکن است در اثر گرد و غبار کاغذ، جوهر یا چسب کثیف، چسبنده یا فرسوده شوند. این می تواند باعث گیر کردن کاغذ، تغذیه نادرست یا چروک شود. برای تمیز کردن آنها می توانید از پارچه بدون پرز، آب مقطر یا الکل استفاده کنید. ابتدا چاپگر را خاموش کرده و آن را از منبع برق جدا کنید. سپس درپوش چاپگر را باز کرده و غلتک ها را پیدا کنید. سپس به آرامی غلتک ها را با پارچه آغشته به آب یا الکل پاک کنید. مراقب باشید که قطعات را خراشیده یا آسیب نرسانید. در نهایت، درب چاپگر را ببندید و منبع تغذیه را وصل کنید

تمیز کردن غلطک ها

این کار را چند بار انجام دهید تا وقتی که کاغذ کش کاملا تمیز شود.

5. کاغذها را دوباره داخل سینی پرینتر قرار دهید.

قاب پرینتر را گذاشته و کابل برق را دوباره وصل کنید. قبل از این که کارهای پرینت تان را انجام دهید چند صفحه ای را آزمایشی پرینت بگیرید تا مطمئن شوید کاغذ کش کاملا تمیز شده اند. اگر نتوانند کاغذ را بکشند، یعنی هنوز خوب تمیز نشده اند.

نکات

• قبل از شروع این کار حتما پرینتر را خاموش کرده و کابل برق آن را بکشید.
• پیش از شروع باید نکات کلی در مورد تمیز کردن دستگاه های برقی را بدانید.
• هرگز هیچ نوع مایعی چه آب چه ماده تمیز کننده را رویی پرینترتان اسپری نکنید. در عوض یک تکه پارچه را خیس کرده و از آن برای تمیز کردن پرینتر استفاده کنید.

هشدارها
• بعضی از تونرها، بخصوص تونرهای رنگی می توانند باعث آسیب رسیدن به بدن شوند. پس حتما هنگام تمیز کردن چنین پرینتری از دمنده ای که حاوی فیلتر میکرو تونر است استفاده کنید. همچنین حتما لباس محافظ بپوشید.

منبع


منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با عضویت در خبرنامه آوند پرینتر آخرین مطالب و ویدئوهای آموزشی را برای شما ارسال میکنیم

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

نظرات خود را برای ما بنویسید ...