حافظه پرینتر چیست و چه کاربردی دارد؟

4269

رم (RAM) پرینتر چیست و چه کاربردی دارد؟

پرینترها حافظه اختصاصی خود را دارند و شما می توانید حافظه پرینتر بیشتری را برای جلوگیری از مشکلات و چاپ فایل‎ های بزرگتر نصب کنید. این حافظه یک عامل مهم در اجتناب از خطا و چاپ اسناد بطور صحیح است. حافظه چاپگر سرعت و کیفیت چاپ را افزایش می دهد.

حافظه پرینتر چیست و چه کاربردی دارد؟

تعریف حافظه پرینتر

حافظه پرینتر (RAM) ، حافظه تعبیه شده در پرینتر است. این حافظه با حافظه کامپیوتر متفاوت بوده و تمام پرینترها مقدار مشخصی حافظه نصب شده دارند، اما اکثر آنها قابل ارتقا هستند تا دستورات چاپ و غیره را با سرعتی بیشتر انجام دهند.

عملکرد

حافظه چاپگر برای ذخیره و پردازش کارهای چاپی که از طریق رایانه به چاپگر ارسال می شوند استفاده می‎شود. پس از چاپ، داده های چاپی که از کامپیوتر دریافت شده بود، از حافظه پرینتر پاک می شوند تا فضای بیشتری برای دستورات چاپ بعدی فراهم شود.

حافظه پرینتر چیست و چه کاربردی دارد؟

اهمیت

حافظه چاپگر به طور مستقیم با دو ویژگی چاپ مرتبط است: سرعت و کیفیت چاپ. حافظه بیشتر به شما اجازه می دهد سریعتر چاپ کنید و گرافیک با کیفیت بالا را بزرگتر چاپ کنید.

افزودن حافظه

پرینترها از ماژول‎های حافظه تک خطی (SIMMs) به عنوان حافظه استفاده می کنند. اندازه‎های استاندارد SIMM شامل 2 مگابایت، 4 مگابایت و 16 مگابایت می باشد. برخی از پرینترها SIMM های شخص ثالث را نیز قبول می کنند، در حالی که بقیه پرینترها فقط SIMM های اختصاصی را می پذیرند.

حافظه پرینتر چیست و چه کاربردی دارد؟

برای تعیین نوع حافظه لازم است به اسناد پرینتر خود مراجعه کنید تا قطعه حافظه (Ram) اشتباهی تهیه نکنید.

دیسکهای سخت

بعضی از پرینترها و دستگاه های کپی همچنین برای ذخیره کردن کارهای چاپی از هارد دیسک ها استفاده می کنند. اگر چه چاپ از هارد دیسک کندتر از چاپ از RAM است، اما شما می توانید بسیاری از کارهای چاپ را در هارد دیسک بدون بارگذاری حافظه روی چاپگر ذخیره کنید.

حافظه پرینتر چیست و چه کاربردی دارد؟


ما را با نظرات و پیشنهادات خود همراه سازید.

با عضویت در خبرنامه آوند پرینتر آخرین مطالب و ویدئوهای آموزشی را برای شما ارسال میکنیم

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

نظرات خود را برای ما بنویسید ...