چرا دستگاه کپی هارد دیسک دارد ؟

1693

چرا دستگاه کپی هارد دیسک دارد و کاربرد آن چیست ؟

چرا دستگاه کپی، هارد دیسک دارد؟

دستگاه فتوکپی

دستگاهی است که از سند یا تصاویر بصری بر روی کاغذ کپی تهیه می‌کند. اکثر ماشین‌های کپی امروزی از روش الکتروفتوگرافی استفاده می‌کنند.

هارددیسک دستگاه فتوکپی یکی از اجزای داخلی برخی از مدل های دستگاه کپی است که امکان ذخیره سازی اسناد چاپ شده را برای کاربر فراهم می سازد.

این قسمت ار دستگاه کپی بخش بسیار مهمی است که مانند نسخه موجود در یک رایانه شخصی، تصاویری از هر سندی که اسکن شده، کپی شده یا از طریق ایمیل فرستاده شده است، ذخیره می کند.

مبانی هارد دیسک دستگاه های کپی

در عصر ابر رایانه و کسب و کار دیجیتال، شرکت ها در سراسر جهان به طور فزاینده ای در مورد امنیت داده ها و اطلاعات خود نگران هستند. بخش های فناوری اطلاعات در داخل هر شرکتی برای محافظت از رایانه ها علیه ویروس ها فعالیت نموده و همچنین برای برقراری ارتباطات امن و از راه دور مابین کارکنان از طریق دسترسی به برنامه های کاربردی موجود در تبلت و گوشی های هوشمند تلاش می‎ کنند. اما حتی در این جایگاه نیز نگرانی های امنیتی پایان نمی‎یابد.

آیا تاکنون در مورد دستگاه کپی دفترتان به عنوان یک نقطه ضعف بالقوه در ساختار امنیتی خود فکر کرده اید؟

همانطور که جان جانتونن به امنیت کپی دیجیتال اشاره می کند:

تقریباً هر دستگاه کپی دیجیتال که از سال 2002 تولید شده، دارای هارد دیسک است. همانند نسخه موجود در یک رایانه شخصی، تصاویری از هر سندی که اسکن شده، کپی شده یا از طریق ایمیل فرستاده شده است، ذخیره می کند.

با توجه به این قضیه عوامل مهمی که باید در مورد هارد درایو دستگاه کپی دانست چه هستند؟ علاوه بر این، هارد دیسک این دستگاه های کپی چه خطر امنیتی را (اگر وجود دارد) متوجه کسب و کار شما می ‎کنند؟

در بسیاری موارد، هارد دیسک دستگاه کپی اکثراً در دستگاه هایی یافت می شوند که در مراکز اداری و کپی قرار گرفته‎ اند و نیاز به برنامه های کاربردی چند منظوره دارند، حجم زیادی از کار را انجام می دهند و توسط بسیاری از کاربران به اشتراک گذاشته می‎شوند.

همین قضیه، چیزی است که منجر به قرار دادن دیسک های سخت در ماشین های کپی شده است. هارد دیسک به دستگاه کپی اجازه می دهد نیازهای چند منظوره خود را برآورده سازد و با پروژه های کپی، چاپ، فکس و اسکن هماهنگ شود.

چرا دستگاه کپی، هارد دیسک دارد؟

به عنوان مثال، هارد دیسک یک دستگاه اجازه می دهد تا یک ماشین در همان زمان که یکی دیگر از کارکنان به طور فیزیکی در انتظار انجام شدن کپی توسط ماشین است به یک کار پرینت نیز برسد. هارد دیسک همچنین به چندین کاربر امکان می‎ دهد پروژه های خود را در صف ذخیره کنند.

در حالی که یک کارمند در حال انجام کارهای پرینت است، هارد دیسک می‎تواند اطلاعات مربوط به کارهای پرینت، فکس و یا کپی های بعدی را ذخیره کرده و زمانی که کار قبلی انجام شد، به طور خودکار آنها را شروع کند.

ذخیره سازی هارد دیسک تا چه زمانی ادامه دارد؟

به لحاظ نظری، داده های ذخیره شده در یک هارد دیسک دستگاه کپی تا زمانی که یکی از این دو مورد اتفاق بیفتد، ادامه می‎یابد: اولاً وقتی که هارد دیسک به حد ذخیره سازی خود می رسد، روی داده های قدیمی تر اطلاعات جدید نوشته می‎ شوند. هر داده ای که چیزی روی آن نوشته نشود، به صورت نامحدود باقی می ماند مگر اینکه از طریق برنامه نرم افزاری از بین برود یا به صورت دستی پاک شود.

خطرات امنیتی بالقوه و چگونگی جلوگیری از آنها

از آنجایی که تعداد زیادی از دستگاه های کپی در ساختمان های اداری و مراکز کپی به صورت وایرلس به یک شبکه متصل هستند، حصول اطمینان از اینکه دستگاه کپی دارای نرم افزار امنیتی موجود برای محافظت از آن در برابر استفاده مخرب ‎باشد دارای اهمیت است.

اکثر تولید کنندگان و یا ارائه دهندگان بسته هایی امنیتی را که شامل رمزگذاری روی داده‎ها، کدهای احراز هویت و محدودیت دسترسی کاربران است ارائه می‎دهند.

چرا دستگاه کپی، هارد دیسک دارد؟

هنگامی که دستگاه شما به پایان عمر خود می‎رسد و یا زمان کارش با شرکت شما پایان می یابد، باید نقشه‎ای در ارتباط با هارد دیسک داشته باشید.

سه گزینه معمولاً برای پایان دادن به عمر مفید استفاده می شود، و آنها عبارتند از:

  1. نابود کردن هارد دیسک
  2. ذخیره هارد دیسک در محل
  3. داشتن هارد دیسکی که به شکل حرفه ای پاک شده است

مشاوره خرید ماشین های اداری و فروشگاهی: 02188820036

اگر از مطلب چرا دستگاه کپی، هارد دیسک دارد؟ لذت بردید، نظر خود را با ما در میان بگذارید. منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با عضویت در خبرنامه آوند پرینتر آخرین مطالب و ویدئوهای آموزشی را برای شما ارسال میکنیم

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

نظرات خود را برای ما بنویسید ...