راهنمای خرید پول شمار

2490

راهنمای خرید پول شمار یا اسکناس شمار

راهنمای خرید پول شمار

پول شمار دستگاهی است که برای شمارش اسکناس می باشد، با استفاده از این دستگاه می توان وجه نقد را در کوتاه ترین زمان بدون اشتباه شمارش کرد و محدویت شمارش دستی را دیگر می توان بر طرف کرد.

پول شمارها بخشی جدایی ناپذیر از کسب و کارهای بزرگ و سازمان ‎ها هستند. یک دستگاه پول شمار یک سیستم خودکار مقرون به صرفه است که به کسب و کار و سازمان شما اجازه می ‎دهد تا شمارش و سازماندهی پول نقد را به شیوه ‎ای سریع، کارآمد و دقیق مرتفع سازد.

شمارش اسکناس‎ ها با دست می‎ تواند کار بسیار خسته کننده و وقت‎ گیری باشد. احتمال وقوع خطای انسانی نیز در آن زیاد است. به همین دلیل اسکناس شمارها بخش مهمی از کسب و کار شما خواهند بود. آنها می‎ توانند صرف زمان را کاهش داده و در عین حال دقت شمارش را افزایش دهند.

راهنمای خرید پول شمار

هنگام خرید پول شمار، برخی از سوالات و ویژگی‎های کلیدی باید در نظر گرفته شوند که ما در مقاله ” راهنمای خرید پول شمار ” به تعدادی از آنها اشاره کرده‎ایم:

  • حجم مخزن یا هوپر

مخزن پول شمار، قسمتی از پول شمار است که در آن پول نقد و اسکناس بارگیری می‎شود تا شمارش شود. بسته به ساخت و مدل دستگاه مکان ‎های مختلفی برای مخزن پول شمارها وجود دارد. این مخازن ممکن است در بالا یا حتی پشت ماشین پول شمار قرار گیرند. هرچه‎ اندازه مخزن بزرگتر باشد، مصرف کننده قادر خواهد بود اسکناس‎های بیشتری بر روی دستگاه قرار دهد. مخازن بزرگتر به مصرف کننده اجازه می‎ دهند تا ماشین با کمترین وقفه کار کند.

برخی پول شمار ها مخزن شمارنده ‎ای ارائه می ‎دهند که می‎ تواند 130 تا 300 عدد اسکناس را در یک زمان نگه ‎دارد. این ظرفیت بزرگ اجازه می‎ دهد تا مشتریان بتوانند کارهای خود را با وقفه کمتری انجام دهند. علاوه بر این، برخی پول شمارها دارای ویژگی شمارش اتوماتیک هستند؛ به طوریکه هر زمان ‎که یک دسته پول در مخزن قرار می گیرد ماشین به صورت خودکار شمارش پولها را آغاز می‎کند.

  • سبک تغذیه یا بارگیری

چگونگی بارگیری اسکناس در دستگاه، ویژگی مهمی است که باید در موقع خرید پول شمار مورد توجه قرار گیرد. دو سبک شایع بارگیری دستگاه عبارتند از: بارگذاری از جلو و بارگذاری از عقب. دستگاه ‎های با فیدر بارگذاری جلو دارای مخزنی هستند که در جلوی ماشین قرار دارد و لازم است که دسته اسکناس صاف روی هوپر یا مخزن قرار بگیرد. دستگاه ‎های با فیدر بارگذاری از عقب دارای مخازنی هستند که در پشت دستگاه واقع شده‎ است و لازم است دسته اسکناس در کنار آن قرار بگیرد.

پول شمار های دارای مخازن تغذیه جلو عموما کاربر پسندتر هستند، زیرا لازم نیست که اسکناس ‎ها به طور منظم کنار هم قرار بگیرند. از طرفی این پول شمارها قادر به داشتن ظرفیت بالاتری نیز هستند که به ‎آنها امکان می‎ دهد که حجم بیشتری از اسکناسها را نگه دارند. در مورد پول شمارهای دارای مخازن تغذیه‎ عقب معمولا لازم است که اسکناس ها در هنگام بارگذاری در دستگاه مرتب باشند و همچنین نمی‎ توانند ظرفیت بالایی به اندازه مدل ‎های تغذیه از جلو داشته باشند.

راهنمای خرید پول شمار

  • سرعت شمارش

سرعت شمارش اسکناس ها به طور معمول به صورت تعداد اسکناس در دقیقه محاسبه می‎ شود. برخی شمارنده‎ ها می ‎توانند اسکناس ها را با سرعتی بالغ بر 1000 تا 1900 عدد اسکناس در هر دقیقه بشمارند. علاوه بر این سرعت بالا، بعضی از مدل ‎ها گزینه ‎های متغیر سرعت را ارائه می ‎دهند که به مشتری کمک می‎کند تا بتواند اسکناس هایی با کیفیت و شرایط مختلف را در دستگاه قرار دهد. این امر به مصرف کننده کمک می‎کند تا هم در زمان و هم تلاش خود صرفه جویی نماید و کسب و کار خود را کارآمدتر نماید.

  • تست خودکار

سیستم تست خودکار تضمین می ‎کند که دستگاه در هنگام راه‎اندازی بدون خطا کار را آغاز کند و هر زمان که دستگاه روشن شود به طور خودکار عمل می ‎کند. هنگامی ‎که دستگاه روشن و خاموش می ‎شود، تست به طور خودکار انجام می‎ شود. دستگاه ‎های پول‎ شمار پس از هر بار روشن شدن دستگاه، این آزمون را اجرا می ‎کنند تا اطمینان حاصل شود که هر بار شمارش با دقت انجام می‎ شود.

  • سیستم تشخیص اسکناس تقلبی ادغام شده

در بیشتر پول شمارها یک سیستم شناسایی پولهای تقلبی داخل دستگاه نصب شده است. سیستم تشخیص تقلبی به کاربر کمک می‎کند تا در هنگام شمارش اسکناسها، موارد جعلی و تقلبی را شناسایی نماید. سه نوع سیستم تشخیص در دستگاه‎های پول شمار ارائه شده که عبارتند از: تشخیص تقلبی ماورا بنفش(UV)، مادون قرمز (IR)، و مغناطیسی (MG).

اکثر دستگاه‎ های پول شمار از دو نوع سیستم تشخیص پول تقلبی استفاده می‎ کنند، اما انواعی نیز وجود دارند که از هر سه شیوه تشخیص بهره می ‎برند. اسکناس ‎های جعلی تهدید بزرگی در درون جامعه هستند و کسب و کارها باید مطمئن شوند که تا جایی که در توان دارند از خود در برابر این آسیب محافظت می‎کنند. وزارت خزانه داری ایالات متحده و سرویس مخفی ایالات متحده گزارش داده است که از سال 1865 بیش از 56.2 میلیون دلار از دست رفته به علت جعل و تقلب صورت گرفته است.

  • گزینههای شمارش: ارزش پول، دسته بندی پول و اضافه کردن

شمارش ارزش پول یک ویژگی بسیار ارزشمند است که برخی مدل‎ های دستگاه ‎های پول شمار آن را ارائه می‎ دهد. این ویژگی بسیار منحصر به فرد است و برای کاربر امکان اطلاع از تعداد کل اسکناسها و ارزش کل بر حسب هر یک از واحدهای پول را فراهم می ‎کند. کاربر امکان این را دارد که کنار بایستد و به پول شمار اجازه دهد که خودبخود میزان دقیق هر نوع اسکناس را برایش شمارش کند. شمارش میزان ارزش پول یک ابزار مفید است که به کسب و کارها کمک کند تا بتوانند پیگیری شمارش پولها را بهبود بخشند.

ویژگی دسته بندی اجازه می ‎دهد تا کاربر بتواند دسته‎های پولی با اندازه‎های از پیش تعیین شده را ایجاد کند. کاربر قبل از شمارش، اندازه هر دسته را در دستگاه وارد می‎کند، برای مثال، عدد 20 را به عنوان اندازه دسته استفاده می‎کنیم. سپس کاربر مقداری اسکناس دسته نشده را روی مخزن قرار می‎دهد و شمارنده به اندازه 20 اسکناس را خواهد شمرد. پس از آن پول شمار متوقف شده و منتظر می‎ماند تا کاربر دسته اسکناس 20 تایی را از روی دستگاه بردارد. سپس، شمارنده به صورت خودکار به شمردن دسته اسکناس 20 عددی بعدی ادامه می‎ دهد. برخی دستگاه‎های پول‎ شمار ظرفیت شمارش دسته‎های تا 999 عدد اسکناس را دارا می‎باشند!

راهنمای خرید پول شمار

  • شناسایی خطا

اگر روند شمارش به علت ناکارآمدی سنسورها، عملکرد نادرست قسمت تغذیه اسکناس، خطاهای شمارش اسکناس‎های دوتایی، شناسایی اسکناس جعلی و غیره قطع شود، دستگاه‎های پول‎ شمار اغلب یک کد خطا را نمایش می‎ دهند. خرید یک سیستم شمارش اسکناس با یک سیستم کد خطا، این اطمینان را ایجاد خواهد کرد که کامل و بی‎ عیب بودن دستگاه با استاندارد بالایی برگزار می‎ شود. سیستم‎های خطا همچنین به عیب یابی و تعمیر و نگهداری دستگاه کمک می ‎کنند. این که آیا کد خطایی که به طور ناگهانی به کاربر اطلاع رسانی می ‎شود واقعا مربوط به موقعیتی است که به کاربر مربوط می ‎شود و یا اینکه فقط پیامی است که توسط انسان قابل خواندن است نکته‎ای است که برای دستگاه‎های با کیفیت در این چنین سیستم‎های اطلاع رسانی در نظر گرفته می‎شود.

  • صفحه یا پنل کنترل

پنل کنترل در دستگاه‎های پول‎ شمار بدون شک یک عامل کلیدی در تصمیم گیری برای خرید آنها است. پنل کنترل بخشی از دستگاه شمارنده‎ی اسکناس است که کاربر را قادر می‎سازد تا عملیاتی را که در نظر دارد روی اسکناس‎های خود انجام دهد کنترل کند. مصرف کنندگان به دنبال یک پنل کنترل کاربر پسند هستند که به راحتی قابل دسترسی است و به‎ آنها کمک می‎ کند تا کارهای خود را با سرعت انجام دهند.

راهنمای خرید پول شمار

یک پنل کنترل خوب به گونه ‎ای است که قابلیت‎ های مختلف دستگاه به راحتی بر روی آن قابل استفاده باشد، از جمله قابلیت ایجاد اندازه‎ دسته ها برای اسکناس‎ ها و یا روشن کردن دکمه‎ های تشخیص پول‎ های تقلبی. در مقابل، پنل ‎های کنترل ساده‎ ای وجود دارند که به شکل یک سیستم نمایشگر دیجیتال زنده بر روی دستگاه پول شمار قرار می‎گیرند و این امکان را برای کاربران فراهم می‎کنند تا ببینید چه مقدار پول در حال شمارش است و اینکه آیا خطایی رخ داده است یا خیر.

علاوه بر این، برخی کنترل پنل ‎ها همچنین می‎توانند این ارتباط را با کاربر برقرار کنند که متوجه وجود یک خطا، یک اسکناس نصفه، یک اسکناس دوتایی و مواردی از این قبیل شوند. پنل کنترل ابزاری است که می‎تواند مقدار زیادی از اطلاعات را برای کاربر ارسال کند و کمک نماید تا عملیات خود را با موفقیت به پایان برساند.

حالا که با ویژگی های مهم یک دستگاه پول شمار آشنا شدید، می توانید برای خرید پول شمار به بخش پول شمارفروشگاه آوند مراجعه فرمایید.

لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در مورد مطلب ” راهنمای خرید پول شمار ” با ما در میان بگذارید.

با عضویت در خبرنامه آوند پرینتر آخرین مطالب و ویدئوهای آموزشی را برای شما ارسال میکنیم

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

نظرات خود را برای ما بنویسید ...