مزایا و معایب دستگاه های پرینتر چند کاره اداری

4950

مزایا و معایب دستگاه های پرینتر چند کاره که در ادارات استفاده می شود

فوائد و معایب دستگاه های چند کاره اداری

مزایا و معایب استفاده دستگاه های پرینتر چند کاره

MFP یا پرینتر چند کاره، یک دستگاه همه جانبه است که برای از بین بردن نیاز به دستگاه کپی، دستگاه فکس، اسکنر و پرینتر جداگانه، طراحی شده است. یک MFP تمام این تجهیزات را درون یک ماشین قرار می ‎دهد. دستگاه های پرینتر چند کاره، معایب و مزایایی دارند که به توضیح آنها می پردازیم.

چاپگر چند منظوره دستگاهی است که می تواند عملکردهای چاپگر، اسکنر، دستگاه کپی و فکس را انجام دهد. این کار با نصب کارتریج های مختلف برای عملکردهای مختلف انجام می شود.
با این تنظیمات، می توانید اسناد را با استفاده از کارتریج جوهر در حین اسکن یا فتوکپی با کارتریج دیگر چاپ کنید.

برخی از چاپگرهای چندکاره قابلیت فکس نیز دارند، بنابراین می توانید اسناد را نیز ارسال و دریافت کنید.

آنها همچنین ممکن است دارای ویژگی هایی باشند که اسکن و چاپ اسناد مستقیماً از تلفن خود را برای کاربران آسان تر می کند.

پرینترهای چند منظوره به دلیل اینکه می توانند جایگزین بسیاری از ماشین های دیگر در دفتر کار شوند، محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. به عنوان مثال، بسیاری از شرکت ها دستگاه های فکس خود را با چاپگرهای چندکاره جایگزین کرده اند

معایب: سیاه و سفید

cmyk-mono

بسیاری از پرینترهای چند کاره تنها به صورت سیاه و سفید چاپ می کنند. این قضیه به دلیل این واقعیت است که مخازن جوهر یا تونری که اسکنر، کپی و پرینتر از آن استفاده می کنند یکی است و برای استفاده از جوهر یا تونر رنگی مشکل به وجود خواهد آمد. به همین دلیل، بسیاری از پرینترهای چند کاره تنها با قابلیت چاپ سیاه و سفید عرضه می شوند.

معایب: هزینه های بالا

فوائد و معایب دستگاه های چند کاره اداری

کار کردن با یک پرینتر چند کاره گران است. مقدار انرژی مصرفی لازم برای عمل چاپ، اسکن و کپی دستگاه پرینتر چند کاره بالا است و هنگامی که نیاز به تعمیر و نگهداری به وجود می‎ آید نیز اغلب هزینه بر خواهد بود. جوهر یا تونر پرینتر های چند کاره ممکن است به دلیل تمام عملیاتی که از آنها استفاده می کنند مانند پرینت، فکس و کپی، سریعتر از دستگاه های دیگر تمام شود.

معایب: تعمیر و نگهداری

هنگامی که MFP خراب می شود، قابلیت کپی کردن، چاپ، فکس و اسکن آن کسب و کار یا خانه نیز به طور کامل از بین می‎ رود. هنگامی که پرینتر خراب می‎شود هیچ کس نمی تواند هیچ کاری را به اتمام برساند. این می تواند یک مشکل برای کسب و کارهایی باشد که نیاز زیادی به چاپ، فکس و کپی دارند.

فوائد و معایب دستگاه های چند کاره اداری

معایب: زمان

MFP بر اساس قانون “first in، first out” (اولین ورودی، اولین خروجی) عمل می کند. این به این معنی است که کارها در یک صف قرار می‎گیرند که می تواند بسته به سرعت دستگاه، طول کارها و تعداد افرادی که بطور مشترک از ماشین استفاده می‎کنند، بیش از یک ساعت طول بکشد. بعضی از افراد ممکن است مجبور باشند برای استفاده از دستگاه صبر کنند و زمان تولید آنها با توقف روبرو شود.

مزیت: هزینه اولیه

از آنجایی که فقط یک دستگاه لازم است، شرکت ها مجبور نیستند تعداد زیادی ماشین خریداری کنند. این کار می تواند در ابتدا باعث صرفه جویی شود زیرا به جای خرید 20 پرینتر و دستگاه فکس، شرکت فقط باید یک MFP بزرگ برای هر بخش یا طبقه خریداری کند.

مزیت: صرفه جویی در فضا

پرینتر چند منظوره فضای زیادی را ذخیره می کند. این مزیت در محیط خانه و دفتر مفید است. ماشین آلات و تجهیزات کامپیوتری درهم ریختگی ایجاد می کنند، بنابراین هر چیزی برای کاهش دادن این فضا مفید خواهد بود.

فوائد و معایب دستگاه های چند کاره اداری

مزیت: سرعت و انعطاف پذیری

MFP ها معمولا سریعتر از پرینترهای لیزری یا سایر پرینترها کار می‎ کنند. این سرعت ناشی از طبیعت چند کاره پرینتر است. بعضی از MFP ها می توانند فکس ها، اسناد چاپی، اسکن تصاویر و کپی‎ها را همزمان ارسال کنند.


مشاوره خرید ماشین های اداری و فروشگاهی: 02188820036

اگر از مطلب “فوائد و معایب دستگاه های چند کاره” لذت بردید، نظر خود را با ما در میان بگذارید. منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با عضویت در خبرنامه آوند پرینتر آخرین مطالب و ویدئوهای آموزشی را برای شما ارسال میکنیم

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

نظرات خود را برای ما بنویسید ...