مشکلات رایج کارت پرینتر ها (پرینترهای چاپ کارت)

2725

مشکلات رایج کارت پرینتر ها (پرینترهای چاپ کارت) و نحوه رفع آنها

مشکلات رایج کارت پرینتر در هر نوع دستگاهی، بخشی از واقعیت زندگی است، صرف نظر از اینکه این مسئله مربوط به یک پرینتر، یک مخلوط ‎کن و یا یک ماشین 500 میلیون تومانی باشد، هر چند که اغلب اوقات سعی می‎کنیم هر کاری که می ‎توانیم انجام ‎دهیم تا وسایلمان مانند روز اولشان کار کنند، اما حتی ماشین آلاتی که به خوبی نگهداری می‎ شوند نیز در برخی مواقع به مشکل بر می‎ خورند و نیاز به سرویس دارند.

این مطلب در مورد کارت پرینتر و مشکلاتی است که گاهی برای آن اتفاق می ‎افتد. هنگامیکه یک کارت پرینتر می ‎خرید و آن را آزمایش می ‎کنید، نتیجه ایده آل است و هیچ چیز غیر عادی مشاهده نمی‎ کنید: یک کارت طراحی می‎ کنید، آن را به پرینتر ارسال می‎ کنید و نتیجه عالی می ‎شود.

مشکلات رایج کارت پرینتر ها (پرینترهای چاپ کارت)

با این حال، در گذر زمان، چاپ کیفیت اولیه خود را از دست می ‏دهد و تغییرات رفته رفته مشاهده می ‎شوند. مثلا گاهی عملیات چاپ متوقف می شود، لکه ‎هایی مشاهده می‎ کنید و یا برخی مسائل دیگر. البته جای نگرانی نیست.

به این نکته توجه کنید که مسائل مورد بحث در این مطلب تنها مشکلاتی نیستند که هنگام چاپ کارت ممکن است با آنها مواجه شوید. با این حال جزء رایج‎ترین مسائل هستند. گاهی پرینتر نیاز به تعمیرات جدی دارد که باید توسط یک فرد حرفه ‎ای و آموزش دیده انجام شود.

  1. یک خط سفید روی کارت شناسایی شما ظاهر می ‎شود

بعضی مواقع کارت چاپ شده از پرینتر خارج می ‎شود و به نظر می ‎رسد بسیار خوب است. بدون لکه، رنگ ها متعادل و… ولی ناگهان متوجه یک خط سفید می‎ شوید! خط سفید، یکی از مشکلات رایج کارت پرینتر بوده که معمولا هنگام پرینت کارتها اتفاق می ‎افتد و اغلب به صورت یک خط عمودی تمام عرض کارت را در بر می ‎گیرد. ممکن است اینطور بنظر برسد که یک خط سفید روی کارت چاپ شده، اما در حقیقت در این قسمت هیچ چاپی صورت نگرفته است.

مشکلات رایج کارت پرینتر ها (پرینترهای چاپ کارت)

این خط سفید به این معنی است که یک پیکسل سوخته در هد پرینترتان وجود دارد. از آنجا که پیکسل سوخته است، قادر به چاپ در ناحیه خاصی از کارت نیست و منجر به ایجاد یک ناحیه سفید روی کارت می‎ شود.

چطور آن را رفع کنید؟

متاسفانه، یک پیکسل سوخته در هد پرینتر به این معنی است که هد چاپ باید تعویض شود، بنابراین باید یک هد پرینتر جدید سفارش دهید.

توجه داشته باشید که هدها مدل‎های خاصی دارند و به ندرت مدلی یافت می ‎شود که با بیشتر موارد سازگار باشد، بنابراین بهتر است تحقیق کنید که دقیقا چه نوع هد چاپی نیاز دارید و سپس آن را سفارش دهید.

  1. لکه هایی روی سطح کارتهای چاپ شده ظاهر می شوند.

تکنسین ‎های مختلف برای توصیف این مسائل کوچک از اصطلاحات متعددی استفاده می‎ کنند:

  • ضربه ها
  • خال ها
  • موج ها
  • نقاط
  • هاله ‎ها

 ساده ترین راه این است که از همه با عنوان ناقص بودن سطوح یاد کنیم.

مشکلات رایج کارت پرینتر ها (پرینترهای چاپ کارت)

همانطور که تصویر بالا نشان می‎دهد، این مسائل اغلب بسیار کوچک هستند، اما به هر حال قابل توجه اند. این نواقص ناشی از وجود گرد و غبار، پرز، خاک و یا مواردی شبیه به این، روی سطح کارتی است که برای چاپ شدن داخل پرینتر قرار می ‎دهید.

اساسا، نا خالصی هایی که روی سطح کارت قرار می ‎گیرد هنگام چاپ تصاویر تاثیر خود را خواهند گذاشت. گرد و غبار را به شکل یک چتر کوچک تصور کنید که مانع تماس هر چیزی با سطح کارت می شود. پرینتر سعی می‎ کند تصاویر را به صورت طبیعی چاپ کند، اما گرد و غبار مانع آن است.

برخی از نقص های سطحی به اندازه ‎ای کوچک است که می ‎تواند نادیده گرفته شود. با این حال، حتی کوچکترین نواقص روی یک کارت، در بهترین حالت کمی غیر حرفه‌ای و گاهی حتی کاملا آماتور به نظر می‎رسد.

چطور آن را رفع کنیم؟

  • از کارتهای خالی خود قبل از چاپ چگونه نگهداری می‎کنید؟ اگر کارتها فقط روی یک میز یا داخل یک کشو قرار داشته باشند، احتمالا گرد و خاک متعلق به کارتها است. همیشه کارتهای خود را در ظروفی خاص نگهداری کنید، این ظرف می‎تواند یک کیسه پلاستیکی باشد که به خوبی کیپ می‎شود و یا یک جعبه درپوش دار. سعی کنید محل نگهداری کارتهای خالی خود را تمیز کنید و به درستی آنها را ذخیره نمایید، و سپس ببینید آیا این موضوع دوباره رخ می‎دهد یا خیر.
  • اگر کارتهای خالی خود را به درستی نگهداری و ذخیره کرده‎اید ولی با مشکل مواجه شد‎ید، اجسام خارجی باید مربوط به داخل پرینتر باشند. برخی دفاتر سعی می‎کنند باقی مانده‎ی گرد و غبار را با استفاده از هوای فشرده از پرینتر خارج کنند، ولی راه ساده‎تر و در عین حال مطمئنتر این است که از یک کارت تمیز که برای همین منظور طراحی شده‎ استفاده کنید. این کارت های چسبنده از پرینتر شما عبور می‎کنند و تمام گرد و غبار و اجسامی که با آنها مواجه می‎شوند را از بین می‎برند، از جمله گرد و خاک موجود در قسمت‎هایی که هوای فشرده به آنها دسترسی ندارد.
  1. کارتها در همان ابتدای کار گیر می ‎کنند.

پرینترها و مشکل گیر کردن! این دو مورد همیشه با هم همراهند.

صرف نظر از اینکه شما در حال استفاده از یک پرینتر لیزری برای چاپ پایان نامه ارشد خود هستید و یا اینکه از یک پرینتر عکس برای چاپ عکسهای تعطیلاتتان استفاده می‎کنید، بهرحال مواد چاپی گاه به گاه داخل پرینتر گیر می‎کنند. این اتفاق می‎افتد، و پرینترهای کارت از آن استثنا نیستند. با این حال، یکی از علتهای رایج که کاربران پرینترهای کارت زیاد با آن مواجه می‎شوند، کمی عجیب است.

ممکن است شگفت زده شوید، ولی اگر هنگام استفاده از پرینتر چاپ کارت متوجه می ‎شوید که کارت ‎ها درست در نزدیکی مخزن ورودی یا همان ابتدای کار، گیر می‎کنند، احتمالا مشکل شما ناشی از بخشی از پرینتر است که در واقع خیلی خوب کار می‎ کند!

مشکلات رایج کارت پرینتر ها (پرینترهای چاپ کارت)

درون پرینترهای چاپ کارت، غلتک هایی وجود دارد که کارت را در طول فرآیند چاپ هدایت می کنند، کارت را از مخزن ورودی به درون می‎کشند، از داخل چاپگر عبور می‎دهند و غیره. این غلتکها چسبناک هستند، چرا که باید کشش لازم برای کشیدن و فشار دادن کارتها را داشته باشند.

با این حال، غلتکهایی که بیش از حد چسبنده هستند، باعث جمع شدن و گیر کردن کارتها می ‎شوند. غلتکهای چسبنده در واقع نمی‎توانند کارت را به ادامه فرایند منتقل کنند و به این ترتیب کارت داخل غلتک گیر کرده و باعث بروز مشکل می‎شود.

چطور آن را رفع کنیم؟

برای رفع این مشکل در واقع باید تلاش کنید کمی از میزان چسبندگی غلتک‎ ها کم کنید! غلتک خود را از پرینتر بردارید و به آرامی آنها را روی یک سطح تمیز، مانند سطح یک میز تمیز حرکت دهید.

باید دقت کنید که همه چسبندگی‎ را از غلتک ها حذف نکنید، فقط کمی آنها را سبکتر کنید. این امر اجازه می ‎دهد تا غلتکها کارت را به درستی و بدون گیر کردن به داخل بکشند.

اگر از مطلب “مشکلات رایج کارت پرینتر” استفاده کردید، لطفاً با نظرات و پیشنهادات خود ما را یاری فرمایید.

با عضویت در خبرنامه آوند پرینتر آخرین مطالب و ویدئوهای آموزشی را برای شما ارسال میکنیم

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

نظرات خود را برای ما بنویسید ...