چرا پرینتر به رنگ صورتی چاپ می ‎کند؟

10789

چرا پرینتر جوهر افشان رنگ صورتی چاپ می کند؟

چرا پرینتر من صورتی چاپ می ‎کند؟

مشکلات متداول در هنگام پرینت گرفتن رنگی این است که گاهی خروجی شما از نظر کیفیت و محتوای چاپ شده کیفیت ندارد و صورتی است. اگر دستگاه پرینتر شما دچار همچین مشکلی شد باید بتوانید آن را رفع کنید.در این مقاله برای شما توضیح داده شده است که معمولا این ایراد مربوط به کارتریج دستگاه چاپ است و باید رنگ ها و جوهر آن را چک کنید برای اطلاعات بیشتر مقاله زیر را مطالعه کنید.

همه چیزی که لازم است انجام دهید یک جفت آزمون ساده است که نهایتا شما را از شر این پوشش صورتی خلاص خواهد نمود. لکه های عجیب و غریب، رگه ‎های ناخوشایند، و چاپی که در آن همه چیز با یک هاله از رنگ صورتی چاپ شده است، چنین چاپی ایده آل نیست، اما یک راه حل ساده وجود دارد که می ‎تواند به سر درگمی‎ شما پایان دهد.

 چرا پرینتر به رنگ صورتی چاپ می‎کند؟

چرا پرینترتان صورتی چاپ می کند؟ (و چگونه باید این مشکل را حل کرد)

به طور معمول پرینترهای رنگی مجهز به نوعی تکنولوژی هستند که رنگ‎ های هر صفحه را با تقسیم به چهار قسمت، پردازش می‎ کنند؛ آبی، قرمز، زرد و سیاه، این مدل رنگ بندی، مدل CMYK نامیده می‎شود و با ایجاد ترکیب رنگ ‎های مختلفی که از این چهار رنگ بدست می ‎آید کار می‎ کند تا بهترین طیف رنگی را برای چاپ بدست آورد. با این روال، کارتریج جوهر پرینتر جوهر افشان یا پرینتر لیزری رنگی شما به این چهار رنگ تقسیم می‎شود. در زمان‎های مختلف ممکن است یک رنگ قبل از رنگ دیگر به اتمام برسد، اما این بستگی به رنگ‎هایی دارد که اغلب آنها را چاپ می‎کنید.

به عنوان مثال، اگر شما یک منظره ساحلی را چاپ کرده‎اید و دریا به رنگ صورتی چاپ شده است، ممکن است کارتریج آبی شما نیاز به شارژ داشته باشد. اگر این تصویر ساحلی باید دارای چادرهای ساحلی قرمز رنگ باشد، اما اکنون سایه‎ای غیر طبیعی از رنگ صورتی دارد، جوهر زرد شما به اتمام رسیده است. پرینترهای مدرن به طور خودکار سعی می‎کنند رنگی را که به دلیل تمام شدن یکی از جوهر ها از دست رفته است با جوهرهای رنگی باقیمانده به دست آورند، اما شما همیشه یک رنگ غالب در تصاویر خواهید داشت. در این مورد رنگ غالب، رنگ قرمز یا Magenta است.

 چرا پرینتر به رنگ صورتی چاپ می‎کند؟

چگونه مشکل را حل کنیم

اگر هنگام چاپ نتوانستید رنگهای دقیق را به دست آورید، چند آزمایش آسان وجود دارد که می‎توانید انجام دهید تا مشخص شود برای حل مسئله چه کاری باید انجام شود.

بیشترین احتمال این است که مشکل مربوط به یک کارتریج خالی باشد، بنابراین اولا باید سطح جوهر پرینتر خود را بررسی کنید. لازم نیست پرینتر را باز کنید تا این کار را انجام دهید، بلکه فقط نیاز به دسترسی به خدمات تعمیر و نگهداری (maintenance utilities) پرینتر دارید. این کار را می ‎توانید از طریق منوی استارت در کامپیوتر خود و یا در صورتیکه پرینتر صفحه نمایش ال سی دی داشته باشد، از طریق آن، انجام دهید. این که این گزینه در کجا قرار دارد به ساختار و مدل پرینتر شما بستگی دارد. هنگامی که در قسمت خدمات تعمیر و نگهداری هستید، می‎توانید ببینید که کدامیک از کارتریجها کم شده یا بدون جوهر است.

توجه : حتما باید درایور چاپگر به صورت کامل نصب شده باشد تا بتوانید میزان جوهر را مشاهد یا حتی Nozzle check انجام دهید

اگر سطوح جوهر نرمال به نظر می‎رسند اما هنوز کیفیت چاپ مورد نیاز را ندارید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که یک تست پرینت انجام داده و یا نازل های کارتریج جوهر افشان را بررسی کنید. از این طریق، قادر خواهید بود تعیین کنید که کدام یک از کارتریج های رنگی باعث ایجاد مشکل می‎شوند، چرا که تست پرینت، آبی، قرمز و زرد را از هم جدا می‎کند.

همچنین ممکن است انجام یک آزمایش نازل ضروری باشد، چرا که جوهر موجود در کارتریج ها ممکن است بعد از کمی بی‎استفاده ماندن خشک شود و نازل را مسدود نماید. با انجام یک نازل چک، پرینتر کاملا نازل را پاک نموده و هر گونه ذره مسدود کننده‎ای را بیرون می‎ریزد. البته بهتر است نازل چک را در مرحله آخر انجام دهید، زیرا در طول این فرآیند ممکن است مقدار زیادی جوهر از بین برود.

چرا پرینتر به رنگ صورتی چاپ می‎کند؟

با استفاده از این آزمون های ساده می‎ توانید تعیین کنید که کدام کارتریج جوهر نیاز به تغییر دارد و این امر می‎تواند به شما کمک کند که از پرینتر خود به درستی نگهداری کنید.

با عضویت در خبرنامه آوند پرینتر آخرین مطالب و ویدئوهای آموزشی را برای شما ارسال میکنیم

11 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

نظرات دیگران

20 مهر 1398

پرینتر موقع چاپ عکس تقریبا” صورتی یا آبی متمایل به سفید می زند

21 مهر 1398

جواب چی شد

    21 مهر 1398

    سلام علی جان
    بدون دیدن دستگاه و کارتریج شما تشخیص غیر ممکن است .قصد ما برای تولید این نوع مقالات آگاهی دادن میباشد که شما بعد از خواندن مقاله مشکل رو خودتون حل نمایید یا زمانی که شما به تکنسین تعمیر کار مراجعه میکنید از نا آگاهی شما سو استفاده نشود .پیروز باشید

10 آذر 1400

باسلام دوستان من یک پرینتر l805 دارم مشکل من این است که موقع چک نازل گرفتن از هد نصف رنگ قرمز را آبی چاپ میکنه و این باعث میشه که رنگ قرمز له رنگ خاکستری چاپ بشه من موندم اصلا رنگ آبی چه جوری وارد کانال قرمز میشه لطفا راهنمایی کنید

13 آذر 1400

دستگاه چاپ پلاتر 9800نازل چک درست است ولی عکس چاپ شده بی روح وکم رنگ میزنه

5 آذر 1401

سلام و وقت بخیر
ببخشید پرینترم وقتی برگه چاپ میکنم کنار برگه رنگ سیاه میده ، خیلی هم زیاد هست رنگش میشه دلیلش رو بگید

    6 آذر 1401

    درود بر شما
    باید بدانیم مدل و مارک پرینتر شمارو و گرنه راهنمایی درستی نمیتونیم بکنیم اگر لیزری هست اول کارتریجتون رو بررسه بفرماید

11 آذر 1401

پرینتر hp5610 دارم وقتی عکسی چاپ میکنم پیرهن آبی به صورتی و شلوار آبی به قهوه ای میرنه علت چیه

    12 آذر 1401

    مشکل از کارتریج هست باید بررسی بشه و در صورت خرابی تعویض بشه

11 بهمن 1401

سلام اساتید..من یه چاپگرl805 دارم تنظیمات چاپش برا چاپ عکس پرسنلی میخوام چون هرچی چاپ میشه صورتش یا صورتی درمیاد باقهوه ایی

    11 بهمن 1401

    درود بر شما
    احتمالا هد چاپگر شما گرفته. شما برای چاپ عکس پرسنلی باید Best Photo رو انتخاب نمایید . موفق باشید

نظرات خود را برای ما بنویسید ...