کارت پرینتر چیست و چه کاربردی دارد؟

2004

کارت پرینتر چیست و چه کاربردی در کسب و کارها دارد؟

آیا می‎ خواهید در مورد خرید یک کارت پرینتر تصمیم‎ گیری کنید؟ هر کسب و کاری می‎ تواند از یکی از این دستگاه ‎‎های مفید بهره مند شود. اگر در حرفه خود نیاز به چاپ کارت‎ های هدیه و کارت‎‎ های وفاداری دارید و یا برای افزایش امنیت سازمان مایل به اجرای سیستم ورود و خروج کارتی هستید، خرید یک کارت پرینتر فکر بسیار خوبی است. کارت پرینتر دستگاهی است که به شما اجازه می ‎دهد تا ID های شخصی برای کارکنان خود ایجاد کنید و بتوانید محل کار و کارکنان خود را محفوظ نگاه دارید.

اطلاعاتی در مورد کارت پرینتر (دستگاه چاپ کارت)

امروزه پیشرفت فناوری به جایی رسیده که شما می‎ توانید همان طور که پشت میز کار خود نشسته اید کارت ‎‎های شناسایی دیجیتال و کارتهای هدیه مورد نظرتان را طراحی و چاپ کنید. اگر در مورد استفاده از کارت پرینتر مطمئن نیستید، در این مطلب هر چیزی را که لازم است بدانید می ‎توانید پیدا کنید.

یک پرینتر انتخاب کنید

در وهله اول، به دنبال کارت پرینتری باشید که نیازهای خاص شما را برآورده کند. با توجه به تغییرات تکنولوژی، مدل های زیادی در بازار وجود دارد، بنابراین حتما تحقیقات لازم را انجام ‎دهید و یا با یک متخصص صحبت کنید تا بتوانید دستگاهی را که برای نیازهای شما مناسب است انتخاب کنید. اگر همیشه نیاز به پرینت ندارید می ‎توانید دستگاه‎‎ های کوچکتری را که برای پرینت در حجم کم مناسبند انتخاب کنید و یا می ‎توانید در صورت لزوم یک مدل بزرگتر برای کار با حجم بالا انتخاب کنید.

شما دستگاهی لازم دارید که بتواند کارت‎‎ های PVC با کیفیت بالا تولید کند. می‎توانید به دنبال مدلی باشید که چاپ رنگی کامل هم انجام می‎ دهد و یا مدلی که قابلیت ویرایش کارت را نیز داشته باشد. در مورد با دوام بودن و وضوح بالای پرینتر نیز تحقیق کنید. همچنین می ‎توانید پرینتری با قابلیت چاپ دوطرفه انتخاب کنید. بعضی از پرینترهای کارت زمانی که لوازم مصرفی در حال اتمام هستند، به شما هشدار می ‎دهند. هنگام خرید پرینتر می‎ توانید این قابلیت را نیز در نظر بگیرید.

برای بررسی و خرید کارت پرینتر به بخش فروش کارت پرینتر ما مراجعه فرمایید.

لوازم مصرفی

پس از انتخاب کارت پرینتر مناسب برای نیاز های تجاری خود، باید لوازم مصرفی مورد نیاز را خریداری کنید. شما نیاز به ریبون پرینتر، کارت ‎خام (PVC)، نرم افزار برای طراحی و چاپ کارت، لوازم تمیز کردن پرینتر و هولدرهای مخصوص کارت یا جا کارتی دارید. همچنین راه‎ حل‎ هایی برای ماندگاری بیشتر کارت ‎ها وجود دارد. می ‎توانید در صورت لزوم لوازم مورد نیاز آن را خریداری کنید.

اطلاعاتی در مورد کارت پرینتر (دستگاه چاپ کارت)

کارت را طراحی کنید

آیا می ‎خواهید هر دو طرف کارت‎‎ را چاپ کنید یا فقط یک طرف آن را؟ آیا می‎ خواهید کاملا رنگی باشند یا طراحی سیاه و سفید را می ‎پسندید؟ آیا کارت عکس‎ دار می خواهید یا فقط متن لازم دارید؟ آیا می‎خواهید آرم شرکتتان را هم روی کارت چاپ کنید؟

اطلاعاتی در مورد کارت پرینتر (دستگاه چاپ کارت)

برخی بسته‎ های نرم افزاری وجود دارند که به شیوه‎ ای بسیار ساده امکان طراحی کارت را برای کاربر فراهم می ‎کنند. می ‎توانید بسته ‎ای را که متناسب با مدل پرینترتان است خریداری کنید. حتی نمونه ‎های از پیش طراحی شده ‎ای در این نرم‎افزار ها وجود دارند که می‎ توانید با اندکی تغییر و ویرایش از همان‎ها استفاده کنید. و همچنین می ‎توانید چاپ تصویر، الصاق نوارهای مغناطیسی رمزدار و چاپ بارکد را با استفاده از نرم افزار، مدیریت کنید.

 

چاپ را شروع کنید

حال که کارت دلخواهتان را طراحی کرده ‎اید، می‎ توانید چاپ را شروع کنید. بسیار ساده است. ریبون و کارت را روی دستگاهتان بارگیری کنید. با استفاده از نرم افزار مخصوص کارت شناسایی، مراحل ساده ‎ای را برای چاپ کارت‎‎ های خود دنبال کنید. و حالا کارت شما حاضر است! آن را به همراه هولدر در میان کارکنان خود توزیع کنید.

اطلاعاتی در مورد کارت پرینتر (دستگاه چاپ کارت)

با استفاده از این کارت‎‎های شناسایی در محل کار، می‎توانید از کارکنان و شرکتتان در برابر ورود بدون اجازه محافظت می ‎کنید.

سوالاتی که به شما برای انتخاب یک کارت پرینتر کمک می‎کند

  • آیا می خواهید در هر دو طرف کارت خود چاپ ‎کنید یا فقط در یک طرف آن؟

برخی از پرینتر های کارت تنها در یک طرف کارت چاپ می‎ کنند و معمولا به عنوان کارت پرینترهای چاپ تک رو شناخته می ‎شوند. پرینتر های کارتی که قادر به چاپ هر دو طرف کارت در یک چرخه چاپ هستند نیز، دو رو یا دوبلکس نامیده می ‎شوند. بنابراین اگر می‎ خواهید چاپ رنگی و یا تک رنگ در هر دو طرف کارت خود داشته باشید، یک کارت پرینتر چاپ دو رو انتخاب کنید.

  • آیا می‎ خواهید کارت هوشمند چاپ کنید و نیاز به یک نوار مغناطیسی رمز دار دارید؟

نوار های مغناطیسی، نوارهای تیره ‎ای هستند که در پشت کارت اعتباری یا گواهینامه‎ ها قرار دارند. این نوارها داده ها را ذخیره می‎ کنند و اغلب برای زمان و حضور و غیاب و یا برنامه‎‎ های کنترل دسترسی کارکنان استفاده می‎ شوند. همه تولید کنندگان کارت پرینتر، امکان رمز گذاری مغناطیسی را حداقل در برخی از پرینتر های خود قرار می ‎دهند. بنابراین گزینه رمزگذاری مغناطیسی را در نظر بگیرید و یا پرینتری انتخاب کنید که در آینده قابل ارتقا به رمزگذاری مغناطیسی است. اندیشیدن در مورد آینده، می ‎تواند در نهایت به کاهش هزینه‎ هایتان کمک کند.

اطلاعاتی در مورد کارت پرینتر (دستگاه چاپ کارت)

اگر وجود یک نوار مغناطیسی روی کارت از نظر شما چندان مطمئن نیست و می ‎خواهید اطلاعات بیشتری در کارت ذخیره کنید، می‎ توانید یک کارت هوشمند که یک تراشه (چیپ) حافظه روی سطح آن قرار دارد انتخاب کنید. هزینه چاپ کارت ‎‎های هوشمند بسیار پایین است و حتی به کوچکترین سازمان ها فرصتی برای اضافه کردن ظرفیت ذخیره سازی حافظه می ‎دهد. تقریبا تمام برندهای کارت پرینتر، قابلیت ایجاد کارت هوشمند را ارائه می‎ دهند. اما از آنجایی که این قابلیت اغلب نمی ‎تواند پس از ساخت به پرینتر اضافه شود، پیشنهاد می‎ کنیم که این گزینه را از ابتدا مد نظر قرار دهید.

  • چند کارت شناسایی باید چاپ کنید؟

اگر قصد دارید تعداد زیادی کارت در هر نوبت چاپ کنید و یا حجم چاپ سالانه‎تان بالاست، به دنبال پرینتری بگردید که مخصوص چاپ در حجم زیاد است. این پرینترها معمولا حاوی نگهدارنده های ورودی و خروجی کارت هستند که ظرفیت نگهداری بیش از 100 کارت را دارا می‎باشند.

  • کارت‎‎های مورد نظرتان چقدر باید دوام داشته باشند؟

اگر لازم است کارت شما بیش از یک سال دوام داشته باشد، یا در خارج از محیط کار استفاده ‎شود و یا در تماس با مواد شیمیایی یا سایشی باشد، کارت پرینتری را جستجو کنید که قابلیت لمینیت داشته باشد. در فرآیند لمینیت، یک لایه محافظ نازک شفاف و یا هولوگرافی محافظ به سطح کارت می ‎چسبد و از تصاویر و اطلاعات آن محافظت می‎ کند. اگر یک پرینتر دارای قابلیت لمینیت انتخاب می‎ کنید، جنس کارت ‎ها حتما باید PET / PVC کامپوزیتی باشد و نه کارت ‎‎های 100٪  پی وی سی. کارتهای PET / PVC کامپوزیتی طوری طراحی شده است تا در برابر گرمای تولید شده توسط فرایند لمینیت مقاوم باشد.

  • آیا به امنیت تصویری کارت شناسایی و جلوگیری از جعل شدن نیاز دارید؟

راه‎‎ های بسیاری برای محافظت از کارت‎‎ های چاپ شده در برابر جعل کردن وجود دارد. یک روش این است که از قابلیت لایه لایه سازی اختیاری (لمینیت) استفاده کنید که در بسیاری از مدل های پرینتر ها از متوسط گرفته تا سطح بالا، موجود است. اگر لازم است که کارت ‎‎های خود را در حال حاضر یا در آینده از جعل شدن محفوظ نگه دارید، خرید یک پرینتر با قابلیت لمینیت را در نظر بگیرید.

  • آیا پرینتر شما به یک شبکه متصل است تا چندین کامپیوتر بتوانند با آن چاپ کنند؟

اکثر پرینترهای چاپ کارت امروزه دارای رابط USB هستند. اتصال اترنت (شبکه) نیز در چند کارت پرینتر موجود است. بسیاری از پرینترها نیز با ترکیبی از یک رابط موازی (سریال) همراه با USB موجودند و برخی دیگر اتصال USB با یک رابط اترنت ارائه می ‎دهند. هنگام خرید، حتما با یک متخصص مشورت کنید تا به شما کمک کند پرینتری انتخاب کنید که رابط کاربری مورد نیازتان را فراهم می‎ کند.

ویدئو راهنمای خرید کارت پرینتر:

با عضویت در خبرنامه آوند پرینتر آخرین مطالب و ویدئوهای آموزشی را برای شما ارسال میکنیم

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

نظرات خود را برای ما بنویسید ...