• خانه >
  • آموزش و مقالات >
  • انتخاب بهترین بارکد خوان برای کسب و کار شما (بخش اول)

انتخاب بهترین بارکد خوان برای کسب و کار شما (بخش اول)

1031

انتخاب بهترین بارکد خوان برای کسب و کار شما (بخش اول) – کارایی بارکد خوان در صنایع

انتخاب بهترین بارکد خوان: سیستم های ردیابی دارایی، پایه ‎هایی را برای کنترل موجودی موفق، مدیریت تعمیر و نگهداری، بهره برداری از منابع و طیفی از مزایای دیگر بنا می ‎نهند که به ساده سازی فرآیندها و تشکیل یک خط فروش سالم کمک می‎ نماید.

اما حتی بهترین سیستم‎ های ردیابی دارایی، اگر با ابزار ضبط خودکار داده های مناسب مانند بارکد خوان های دستی جفت نشده باشند، کارآیی خود را از دست می دهند. این راهنما به شما در شناسایی ویژگی ها و قابلیت های لازم برای برآوردن نیازهایتان کمک می‎ کند.

انتخاب بهترین بارکد خوان

بارکد خوان های دستی عملکرد

در حال حاضر، بارکد خوان های دستی عملکرد و دوام بیشتری نسبت به مدل های اولیه ارائه می دهند، به جز تسهیلات ارائه شده از طریق اتصال بلوتوث، قابلیت های بی سیم و مزایای دیگری که امکان مدیریت دارایی ها را در یک مکان، در خارج از مکان و حتی در محیط های خشن فراهم می کنند.

در این راهنما، شما اطلاعاتی در مورد استفاده‎ ها و برنامه ‎های معمول برای بارکد خوان ها، سوالات کلیدی که برای انتخاب بارکد خوان مناسب با نیازهای شرکت شما پرسیده می ‎شود، یک لغت نامه عمومی از اصطلاحات و طبقه بندی های مختلف مورد استفاده برای توصیف انواع اسکنر های بارکد و قابلیت های آنها، ویژگی های کلیدی، محدوده هزینه های کلی برای انواع مختلف اسکنرهای دستی و بررسی بارکد خوان پیدا خواهید کرد.

موارد استفاده از بارکد خوان و برنامه های کاربردی آن

بارکد خوان ها موارد استفاده متنوعی دارند. در واقع، این دستگاه ها تقریبا در هر صنعتی استفاده می شوند و برای آن دسته از برنامه های کاربردی که در محدوده اسکن نقطه فروش، مدیریت دارایی استاندارد در محیط های اداری، نظارت بر تجهیزات تعمیرات و نگهداری و نظارت بر برنامه های تعمیر در تنظیمات صنعتی، قرار می‎گیرند، مفید خواهند بود.

.صنایع زیر معمولا برای مدیریت دارایی، کنترل موجودی، تعمیرات و نگهداری و یا سایر نیازهای نظارتی، بر بارکد خوان های دستی تکیه می ‎کنند:

  • انبار 

صنعت انبار به شدت بر بارکد زدن کالا ها و بارکد خوان های دستی برای مدیریت موجودی، پردازش ساده، سفارش، و موارد دیگر متکی است.

انتخاب بهترین بارکد خوان

  • دفاع 

صنایع دفاعی دارای الزامات سختگیرانه ‎ای هستند و به واسطه بارکد خوان های دستی، بر همه دارایی ‎هایی که با سیستم های ردیابی پیشرفته دارایی کنترل می شوند، نظارت می کنند.

انتخاب بهترین بارکد خوان

  • نفت و گاز 

صنعت نفت و گاز مجموعه وسیعی از دارایی های داخلی و خارجی را مدیریت می کند و باید سوابق دقیقی را درمورد تجهیزات تعمیرات و نگهداری و استفاده از دارایی ها حفظ کند. بارکد خوان های صنعتی اغلب در زمینه ساده سازی اسناد و مدیریت دارایی استفاده می شود.

انتخاب بهترین بارکد خوان

  • صنعت برق

صنعت برق باید طیف گسترده ای از دارایی های مختلف را در داخل و یا خارج دنبال کند و مقدار زیادی از اطلاعات مرتبط با هر دارایی را مدیریت نماید. تیرهای چراغ برق، کنتورها و حتی ترانسفورماتورها و سایر تجهیزات، می‎ توانند با استفاده از بارکد خوان مناسب، بهتر مدیریت شوند.

انتخاب بهترین بارکد خوان

  • مخابرات و کابل 

مانند صنایع نفت و گاز و صنایع برق، صنعت مخابرات و کابل، دارای مجموعه وسیعی از دارایی هایی است که منطقه جغرافیایی مشخصی را تحت پوشش قرار می‎ دهند. پیگیری تمام این دارایی ها و منابع، یک فرآیند پیچیده است که تنها از طریق سیستم های ردیابی کارآمد به دست می آید.

از آنجا که تکنسین های میدانی، در خارج از منزل اغلب در شرایط آب و هوایی سخت کار می کنند، برای کمک به ردیابی نیاز به بارکد خوان های صنعتی دارند.

انتخاب بهترین بارکد خوان

  • ساخت و ساز 

تعمیرات و نگهداری، یک نیاز اولیه در صنایع تولیدی است، که نیاز به نظارت مستمر بر تجهیزات و مستند سازی فعالیت های تعمیر و نگهداری منظم دارد.

بارکد خوان های دستی، به شرکت های تولیدی برای ماندن در سطح بالایی از فعالیت های تعمیر و نگهداری، شناسایی سریع قطعاتی که به تعمیرات نیاز دارند، تماس با فروشندگان، سفارش مجدد و فعالیت های دیگر، کمک می ‎نمایند.

انتخاب بهترین بارکد خوان

  • خرده فروشی

آموزش و پرورش، دولت و سایر صنایع – تنها برنامه های کاربردی صنعتی و سنگین نیستند که از بارکد خوان ها استفاده می کنند.

صنعت خرده فروشی نیز در درجه اول برای کنترل موجودی و POS (نقطه فروش) از اسکنر بارکد استفاده می کنند.

اما بسیاری از صنایع دیگر برای ردیابی دارایی های گران قیمت، مدیریت بهره وری منابع و سایر موارد مورد نیاز برای ردیابی دارایی، به اسکنر های بارکد دستی متکی هستند.

این مطلب ادامه دارد…

منتظر بخش بعدی ” انتخاب بهترین بارکد خوان برای کسب و کار شما ” باشید.

با عضویت در خبرنامه آوند پرینتر آخرین مطالب و ویدئوهای آموزشی را برای شما ارسال میکنیم

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

نظرات خود را برای ما بنویسید ...