بایدها و نبایدهای برچسب زدن محصولات

4211

بایدها و نبایدهای برچسب زدن محصولات

برچسب زدن محصولات یک گام مهم به سوی انجام حرفه ای این کار است. برچسبها اطلاعات مناسبی در رابطه با ویژگی‎ های محصول و مزایای آن ارائه نموده و به فروش قوی تر کمک می‎ کنند. هنگامی که وقت و تلاش زیادی برای تولید محصول خود صرف می‎نمایید، نباید با بسته بندی نامناسب به آن ضربه بزنید.

در بازار مواد غذایی و کالاهای مصرفی برچسب های حساس به فشار به کار می رود و با شکل ها و اندازه های متفاوت قابل استفاده هستند. این برچسب ها بافت و برش های مختلفی دارند .

در این مطلب لیستی از مهمترین کارها و نکاتی که برای طراحی برچسب های یک محصول لازم است، ارائه می‎نماییم.

بایدها و نبایدهای برچسب زدن محصولات

طراحی برچسب

بایدها: یک ظاهر ویژه و منحصر به فرد ایجاد کنید که بتواند نگاه مشتریان را به خود جلب نماید.

برچسبی که روی محصول شما است باید یک نشان منحصر به فرد برای محصولتان باشد. زمان مناسبی صرف نموده و در مورد طراحی برچسبی که بتواند به خوبی پیام ، مود و احساسات مورد نظر شما را به مشتری انتقال دهد، تصمیم درستی بگیرید. اطمینان حاصل کنید که مخاطبان مورد نظر خود را در ذهن و در مرکز فرایند طراحی خود حفظ می‎نمایید.

ما در این مطلب راهنماییهای خوبی برای ایجاد و طراحی برچسبهایی که به جذب مشتری ایده آل شما کمک می‎ نمایند، داریم. از قدرت روانشناسی رنگ استفاده کنید، یک فونت عالی انتخاب نمایید و از مزایایی که توصیه‎های ما برایتان به همراه خواهند داشت بهره‎مند شوید. حتی می توانید از سایتهای طراحی شده برای کمک به فرآیند طراحی، استفاده نمایید.

بایدها: خودتان برچسبها را طراحی و چاپ نموده و به این ترتیب در وقت و پول صرفه جویی نمایید.

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که تولیدات کوچک خودتان را دارید و آنها را در بسته‎های کوچک عرضه می‎کنید، بهتر است طراحی و چاپ برچسب های آن را خود برعهده گرفته و بدین وسیله هزینه و زمان مربوط به برون سپاری آنها را برای خود ذخیره نمایید.

می‎ توانید طراحی خود را فرضا با استفاده از قالب‎های خالی موجود در سایت Maestro Label Designer آغاز کرده و یا یک قالب از پیش طراحی شده انتخاب نموده و برچسب محصول خود را به راحتی روی آن طراحی کنید. سپس، هرگاه احساس کردید که حاضر است می‎توانید به راحتی از چاپگر خانه و یا دفتر خود آن را چاپ نمایید.

نبایدها: طراحی برچسب طوری نباشد که از مارک و موضوعتان دور شوید

استفاده از رنگها و فونتهای سرگرم کننده می‎تواند وسوسه آمیز باشد. اما، از مارک یا موضوعتان خیلی دور نشوید. سعی کنید رنگ ها، الگوها، فونت ها و عناصر طراحی مشابهی در میان برچسب های محصولات خود داشته باشید و به این ترتیب به نحوی آرم و نام تجاری خود را حفظ نمایید.

این امر باعث می شود که نام تجاری شما به راحتی شناسایی شود و بتواند به حفظ مشتریانی که به نام تجاری شما وفادار هستند، کمک کند. آنها از طریق نوع بسته بندی، وب سایت و دیگر ابزارهای بازاریابی شما می‎توانند برندتان را بشناسند.

بایدها و نبایدهای برچسب زدن محصولات

محصول خود را توصیف کنید

بایدها: خلاق باشید و یک داستان برای نام و برچسب محصول خود بنویسید

ما انسانها، با داستانها بیشتر ارتباط برقرار می کنیم. محصول خود را طوری توصیف کنید که تجربه آشنا و لذت بخشی به مشتریان بدهد. به طور مثال به جای انتخاب “رایحه میوه کاج” به عنوان نام یک محصول، گزینه “میوه کاج با عطر ​​کریسمس” انتخاب بهتری است. زیرا بلافاصله، خاطرات شاد جشن کریسمس را به ذهن مشتریان سرازیر نموده و آنها را به محصول شما ارتباط می دهد. حتی می توانید با استفاده از گرافیکهای خاص، چاشنی نوستالژی را نیز به بسته بندی خود بیفزایید.

بایدها: شامل بودن اطلاعات اساسی و ضروری

بسته به نوع محصولی که عرضه می‎کنید، بخشهای خاصی از اطلاعات وجود دارد که همه به دنبال آن هستند. این اطلاعات عبارتند از:

  • نام محصول – نام محصول را در قسمت جلو و مرکز بسته بندی قرار داده و از بزرگترین اندازه تایپ برای آن استفاده نمایید.
  • وزن خالص – این ویژگی را در برچسب جلویی و در سمت پایین آن قرار دهید. اگر محصول شما جامد باشد، وزن خالص برحسب اونس / گرم، در جلوی عبارت “وزن خالص” نوشته می‎شود. مایعات به اصطلاح “وزن خالص” نیاز ندارند و مقدار آنها بر حسب اونس / میلی لیتر ذکر می‎شود.
  • اطلاعات تماس – لیست نام سازنده و آدرس فیزیکی موقعیت مکانی خود را (به غیر از وب سایت) روی برچسب ذکر نمایید. اگر محصولات را در خانه تهیه می‎کنید و تمایل ندارید که آدرس منزل خود را روی محصولات درج نمایید، خرید یک جعبه پستی و یا آدرس خیابانی از اداره پست، جایگرین‎های خوبی هستند که می‎توانید روی برچسبهای خود قرار دهید. البته این نکته را مد نظر قرار دهید که برخی از سازمانهای دولتی، آدرس یک صندوق پستی را به عنوان آدرس محل تولید برای برخی از محصولات خوراکی و آرایشی کافی نمی دانند.
  • مواد تشکیل دهنده – باید آنچه را که داخل محصول شما وجود دارد ذکر نمایید. ممکن است که اقلام خاصی مانند صابون نیازی به لیست مواد تشکیل دهنده نداشته باشند، اما به هر حال اطلاع از محتویات داخل محصول همواره برای مشتریان با ارزش است. عناصر تشکیل دهنده باید به همراه مقدار مورد استفاده شدنشان، از بیشترین تا کمترین مقدار ذکر شوند. رنگهای افزودنی استثنائا می‎توانند در انتهای لیست مواد تشکیل دهنده قرار گیرند.

نبایدها: اطلاعات بیش از حد روی برچسب قرار ندهید.

از قرار دادن اطلاعات بیش از حد روی لیبلها اجتناب نمایید! هر چند که برخی از مارک های بزرگ برچسبهایی با متن طولانی روی محصولات خود قرار می‎دهند اما این روش برای همه کسب و کارها مناسب نیست. هر کلمه ای که بر روی برچسب شما چاپ می‎شود باید به گونه‎ای باشد که به راحتی خوانده شود. این امر به این معنی است که سعی نکنید با استفاده از فونتهای فانتزی و یا متنهای کوچک اطلاعات اضافی را که فراتر از موارد توصیه شده در بالا هستند، حتما روی برچسب بگنجانید.

بایدها و نبایدهای برچسب زدن محصولات

این موضوع شامل طراحی نیز می شود. بیش از حد از گرافیک استفاده نکنید و سعی نمایید به مقدار کافی فضای خالی روی بسته بندی باقی بگذارید. بیشتر اوقات وجود یک لوگوی اصلی برای جلب توجه مشتری کافی است.


در صورت نیاز به خرید انواع لیبل پرینتر (دستگاه لیبل زن)، با ما تماس بگیرید: 02188820036 یا به بخش فروش لیبل پرینتر مراجعه فرمایید.

با عضویت در خبرنامه آوند پرینتر آخرین مطالب و ویدئوهای آموزشی را برای شما ارسال میکنیم

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

نظرات خود را برای ما بنویسید ...