تانک جوهر و کاربرد صحیح آن

3272

تانک جوهر (مخزن جوهر) چیست و چه کاربردی دارد ؟

امروزه با وجود پرینترهای مختلف در بازار و با پیشرفت تکنولوژی ، مشتریان اکنون گزینه های متنوعی برای خرید پرینتر جوهر افشان دارند. وقتی به دنبال پرینتر مورد نظر خود هستید هنگام خرید باید تصمیم بگیرید که یک پرینتر جوهر افشان با مخزن جوهر نیاز دارید یا پرینتر با کارتریج جوهر. البته مخزن جوهر یا «سیستم‌های جوهر فله یکپارچه» جدیدترین پیشنهاد از تامین‌کنندگان اصلی چاپگر است. نکته مثبت برای چاپگرهای مخزن جوهر این است که کیفیت چاپ کمی افزایش یافته است.

 تانک جوهر چیست ؟

تانک جوهر یا مخزن جوهر پرینتر جایگزینی ارزان قیمت برای کارتریج پرینترهای جوهرافشان است که هزینه‌ی ملزومات چاپ را نسبت به حجم مصرف، گاه تا یک‌ دهم کاهش می‌دهد. این مخازن جوهر به آسانی قابل خرید و شارژ کردن هستند. به تانک جوهر به غلط، اصطلاحاً کارتریج دایمی هم می‌گویند و بیشتر برای پرینترهای جوهر افشان  “اپسون”، “کانن” و تا حدودی “اچ پی” ساخته می‌شوند.

در حالی که چاپگرهای مخزن جوهر می توانند مقدار قابل توجهی از شما را جبران کنند، آنها متعهد می شوند که در هزینه هر صفحه صرفه جویی زیادی را برای شما فراهم کنند. در مقایسه با کارتریج‌های جوهر، چاپگرهای مخزن جوهر، هزینه‌های جاری چاپگرهای مخزن جوهر بسیار کمتر است.

مخزن جوهر چیست

 اشکال مختلف مخزن جوهرها

مخزن جوهرها مدلها و اشکال مختلف تولید می شوند ولی تمامی آنها دارای ساختار مشابهی هستند. مخزن جوهر با لوله‌هایی ظریف به قسمت هد پرینتر متصل می‌شوند، در هر تانک حدود 80 تا 100 ml جوهر هست و تانک جوهر 4 مخزنه حدود 400 ml گنجایش جوهر خواهد داشت و قادر خواهید بود بین 3 تا 5 هزار برگ پرینت بگیرید (البته با احتساب معیار استاندارد 5 درصد یک صفحه‌ A4).

از دیگر مزایای تانک جوهر ، امکان استفاده از تنوع رنگ بیشتر می‌باشد، اما مواردی هست که باید حتماً در استفاده از تانک جوهر رعایت کنید، در غیر این صورت پرینترتان مشکل پیدا خواهد کرد.

تانک جوهر چیست و چه کاربردی دارد ؟

  • باید در خرید جوهر برای تانک جوهر یا همان Continuos Ink Supply System از کیفیت رنگ‌ ها مطمئن باشید تا پرینترتان صدمه نبیند.
  • تانک جوهر و پرینتر باید دقیقاً هم‌ سطح پرینتر باشند و نسبت به دستگاه هم بالا یا پایین قرار نگیرند.
  • برای پُر کردن جوهر ، درپوش بزرگ را باز کرده و مخزن را پر کنید. در تانک جوهرهایی که دو سرپوش دارند باید در حالت پر کردن جوهر ، درپوش بزرگ، باز و درپوش کوچک بسته باشد و هنگامی که پرینتر در حال کار است درپوش‌های کوچک باید باز و درپوش‌های بزرگ باید بسته باشند.
  • پرینت گرفتن به تعداد زیاد و در یک نوبت، قسمت هد پرینتر را مسدود کرده و باعث اعلام خطا توسط پرینتر خواهد شد، به این موارد دقت داشته باشید و از بروز آن جلوگیری کنید.

تانک جوهر چیست و چه کاربردی دارد

  • میزان و وضعیت جوهر را در این روش نباید از طریق کامپیوتر یا خودِ پرینتر کنترل کنید، بلکه باید همیشه باید خودتان مراقب باشید و قبل از اتمام جوهر، مخزن جوهر را پر کنید، در غیر این صورت لوله‌های باریکِ متصل به هد پر از هوا خواهند شد.
  • بسته به ظرفیت پرینترتان، بعد از چاپ 50 الی 150 صفحه، چراغ‌ های B و C روشن خواهند شد و در صفحه‌ی نمایش هشدار اتمام مرکب را مشاهده خواهید کرد. دکمه‌ی قرمز (مثلث برعکس) پرینتر را 10 ثانیه فشار داده و نگه دارید. پس از آن حتی اگر چراغ‌ های B و C روشن هم بمانند، پرینتر مجدداً شروع به پرینت گرفتن خواهد کرد.

در صورت نیاز می توانید از بخش خرید تانک و کارتریج قابل شارژ ما دیدن فرمایید.

با عضویت در خبرنامه آوند پرینتر آخرین مطالب و ویدئوهای آموزشی را برای شما ارسال میکنیم

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

نظرات خود را برای ما بنویسید ...