جوهر پرینتر چطور ساخته می شود؟

5890

جوهر پرینتر از چه چیزی ساخته شده است ؟

جوهر پرینتر چطور ساخته می شود :

 مایع، نیمه مایع یا خمیری که در صنعت چاپ، نوشتن یا طراحی به کار می رود و مانند رنگ دانه که در آب یا محلول شیمیایی حل شود جوهرمی گویند. رنگدانه‎ ها رنگ خود را به آن می‎ دهند و از منابع مختلفی حاوی ترکیبات نیتروژنی به وجود می ‎آیند که معمولا به عنوان رنگ شناخته می شوند. جوهر برای تولید یک متن یا یک تصویر استفاده می‎ شود.

بیش از 90٪ از جوهرها، چاپی هستند، که در آنها به جای رنگ‎ های مورد استفاده در نوشتن، رنگها توسط رنگدانه‎ ها ساخته می‎ شوند.

جوهر پرینتر از چه چیزی ساخته شده است؟

تفاوت جوهر با تونر چیست؟

هم جوهر و هم تونر برای چاپ خانگی و چاپ صنعتی و کسب و کار مورد استفاده قرار می‎ گیرند، اما نحوه استفاده از آنها روی کاغذ متفاوت است.

جوهر مایع رنگی با رنگدانه و رنگ است که در پرینتر های جوهر افشان استفاده می شود.

دو نوع از آن وجود دارد: پایه رنگ (رنگها به مایعات تبدیل می ‎شوند) یا پایه رنگدانه (پودر خوب معلق در مایع).

جوهر پرینتر از چه چیزی ساخته شده است؟

پرینترهای جوهر افشان قطرات کوچک جوهر را از طریق نازل های کوچک، بر روی کاغذ می‎ پاشند.

از سوی دیگر تونر یک پودر بسیار خوب از پلی استر است؛ یعنی یک نوع پلاستیک.

لیزر در یک پرینتر لیزری، قالب الکترواستاتیک تصویر شما را بر روی یک درام متال چرخشی که بار الکتریکی را حمل می ‎کند، ایجاد می ‎نماید.

یک کارتریج، تونر را بر روی درام قرار می دهد، اما تونر فقط به مناطق خاصی که در آنها لیزر، شارژ الکتریکی ایجاد کرده است، می ‎چسبد.

جوهر پرینتر چگونه ساخته می شود ؟

لاک الکل یک مایع روشن است که پایه همه جوهر ها است. رنگ های مختلف برای جوهر های مختلف ساخته می شوند، اما همه آنها با مخلوط کردن رزین ها، حلال ها و افزودنی ها، اغلب در دماهای بالا، برای تشکیل یک ترکیب همگن ساخته می‎ شوند.

جوهر پرینتر از چه چیزی ساخته شده است؟

رزین ها، که مواد تشکیل دهنده جوهر را با هم ترکیب می‎کنند، با یکدیگر واکنش نشان می‎ دهند و لاک الکل‎ها را چسبناک‎ تر می‎ کنند. سپس رنگدانه ها با لاک الکل مخلوط شده و پایه‎ای برای تفکیک توده‎های گلوله شده می‎شوند. رنگ ها در همه قسمتهای جوهر به طور مساوی پخش می‎شوند.

رنگ های مختلف چگونه شکل می گیرند؟

جوهر سیاه از سیاهی کربن ساخته می ‎شود در حالی که رنگدانه های سفید، حاوی دی اکسید تیتانیوم، به تنهایی استفاده می ‎شوند و یا برای تنظیم ویژگی های جوهرهای رنگی بکار گرفته می ‎شوند.

جوهر پرینتر از چه چیزی ساخته شده است؟

پرینترهای سنتی از چهار رنگ جوهر استفاده می‎ کنند: آبی فیروزه‎ ای، قرمز، زرد و سیاه. پرینترهای حرفه ای تر اغلب جوهر‎های اضافی مانند آبی روشن، قرمز روشن یا خاکستری برای بهبود کیفیت تصویر دارند.

چرا جوهر پرینتر خیلی گران است؟

سیاست های اقتصادی کمپانی های تولید کننده پرینتر جوهر افشان به این صورت است که دستگاه پرینتر را ارزان بفروشند ولی در عوض از راه فروش مواد مصرفی از جمله کارتریج جوهر افشان و جوهر آن، سود کنند. اما این تمام ماجرای گرانی جوهر نیست و در واقع مراحل تولید و عرضه جوهر، بسیار سخت و هزینه بر می باشد.

آوند پرینتر پیشنهاد می کند بجای هزینه های بالا برای خرید کارتریج جوهر افشان جدید، آنها را توسط جوهر سازگار، شارژ نمایید:

مشاهده بخش جوهر پرینتر و پلاتر

جوهر پرینتر از چه چیزی ساخته شده است؟

با عضویت در خبرنامه آوند پرینتر آخرین مطالب و ویدئوهای آموزشی را برای شما ارسال میکنیم

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

نظرات خود را برای ما بنویسید ...