• خانه >
  • آموزش و مقالات >
  • رازهایی در مورد خرید لیبل پرینتر یا دستگاه لیبل زن

رازهایی در مورد خرید لیبل پرینتر یا دستگاه لیبل زن

840

چند راز در مورد خرید لیبل پرینتر یا دستگاه لیبل زن

در مورد خرید لیبل پرینتر

در حالی که پرینتر ماتریس نقطه ای، جوهر افشان و پرینتر های لیزری، حداقل در تئوری، ممکن است قادر به چاپ لیبل باشند، اما در بسیاری از موارد سؤال در مورد هزینه های مصرفی، طول عمر، سهولت در استفاده و کیفیت لیبل چاپ شده بوجود می ­آید. هنگامی که لیبل یا بارکد چاپ می شود، فاصله مابین خطوط و میله­ های بارکد بسیار مهم است و مناطق خاموش در هزاران اینچ یا مایل اندازه­ گیری شده­ اند. اگر عرض نوارها متناسب نبوده و یا تضاد بین عناصر چاپ شده وجود داشته باشد، لیبل بارکد دار، خوانده نخواهد شد.

رازهایی در مورد خرید لیبل پرینتر یا دستگاه لیبل زن

به همین دلیل بسیاری از شرکت ها از لیبل پرینترها برای چاپ بارکد خود استفاده می ­کنند. این پرینتر­ها قادر به چاپ یک یا هزاران لیبل یا برچسب بارکد به صورت همزمان و با بالاترین وضوح چاپ و کیفیت خواهند بود و از آنجایی که لیبل ها معمولاً در محیطهای مختلف چاپ می شوند، لازم است پرینتر قادر باشد که در محیط­ هایی سخت‌تر مانند تولیدی ها و کارخانجات به کار خود ادامه دهد. یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه چاپ اکثریت بودجه شرکت شما را نمی‌خورد، سرمایه‌گذاری در یک چاپگر مقرون‌به‌صرفه است.

شاید یکی از حیاتی ترین اجزای مورد جستجو در چاپگر لیبل، چاپ با وضوح بالا باشد. تجهیزاتی که برچسب هایی با وضوح بالا تولید می کنند برای مشتریان حرفه ای تر، خواناتر و چشم نوازتر به نظر می رسند.

  • هنگام خرید لیبل پرینتر باید چه چیزهایی را مد نظر داشته باشیم؟
  • پیدا کردن چاپگر مناسب نیاز به یک رویکرد فردی دارد. این سؤالات به شما کمک خواهد کرد که دقیق تر به این فرآیند نگاه کنید.
  • حجم چاپ لیبل و بارکد مورد انتظار چقدر است؟
  • آیا بارکدها در حد نیاز کارگاه چاپ می شوند یا بصورت روزانه؟
  • لیبل­ ها در چه سایزی مورد استفاده قرار خواهند گرفت؟
  • کیفیت چاپ چقدر مهم است؟ چه خواهد شد اگر لیبل و بارکد خوانده نشود؟
  • هر چند وقت یکبار لیبل پرینترها باید تعمیر یا تعویض شوند؟

انواع چاپگرهای لیبل و بارکد حرارتی

بسته به نوع کاربرد، یک چاپگر لیبل و بارکد حرارتی از فن آوری انتقال حرارتی یا حرارت مستقیم برای پرینت نمادهای بارکد روی برچسب استفاده خواهد کرد. در اینجا اطلاعات کمی در مورد هر نوع چاپگر حرارتی ارائه می­ شود.

لیبل پرینترهای حرارت مستقیم

اگر شما تا به حال یک رسید فروشگاه مواد غذایی و یا رسید عابر بانک را در مقابل نور گرما قرار داده باشید، دیده اید که کاغذ به سرعت سیاه می­ شود، پس نتیجه چاپ حرارتی مستقیم را مشاهده نموده­ اید. برخی دستگاه های فکس که با حرارت مستقیم کار می­ کنند از کاغذ پوشیده شده از مواد شیمیایی استفاده می کنند. برای چاپ لیبل یا بارکد از همین روش نیز استفاده می شود.

هد چاپ شامل یک آرایه خطی طولانی از عناصر گرمایش مقاومتی (100 تا 300 در هر اینچ) است که به صورت عمود بر جهت حرکت کاغذ مرتب شده اند. هر عنصر هد چاپ، بخش پوشیده شده از مواد شیمیایی زیر خود را داغ می­ کند. گرما یک واکنش شیمیایی ایجاد کرده که موجب تشکیل یک نقطه سیاه می­ شود. نقطه های بیشتر و بیشتر، تصویر متن یا بارکد کامل را تشکیل می دهد.

لیبل پرینترهای انتقال حرارتی

تکنولوژی مشابه در چاپ انتقال حرارتی استفاده می­ شود، اما جایگزین کاغذی که دارای پوشش شیمیایی بود، یک ریبون است. ریبون پلی استر با جوهر انتقال حرارتی خشک پوشیده شده و بین هد چاپ و کاغذ قرار می­ گیرد. هد لیبل پرینتر گرم شده و جوهر را از ریبون به سطح کاغذ انتقال می­ دهد جایی که جوهر خشک شده و به برچسب می­ چسبد.

حرارت مستقیم در برابر انتقال حرارت

هر دو نوع لیبل پرینتر، مزایا و معایبی در طول فرایند چاپ دارند. بر خلاف اکثر پرینتر های لیزری و جوهر افشان، هر دو پرینتر­های حرارت مستقیم و انتقال حرارت، سرعت چاپ بالایی دارند.

مزایای پرینتر های حرارت مستقیم:

  • استفاده آسان بدون نیاز به هیچ نوع مواد مصرفی اضافی مانند جوهر، تونر و یا ریبون
  • چاپ لیبل با کیفیت بسیار بالا که به راحتی خوانده می­ شوند.
  • هزینه های تعمیر و نگهداری و هزینه های کل مصرفی پایینی دارند
  • با دوام تر از پرینتر های لیزری، جوهر افشان و سوزنی هستند. به این معنی که آن‌ ها در هر دو محیط صنعتی و اداری قابل اعتماد هستند.

اشکال عمده لیبل پرینترهای حرارت مستقیم، حساسیت به شرایط محیطی، به خصوص گرما و نور است.چاپ کاغذ نیز پس از پایان فرایند چاپ فعال باقی می­ ماند و اغلب نیاز به یک پوشش رویی دارد تا در برابر نور UV، مواد شیمیایی، و خراش سطحی مقاومت کند اما در هر صورت گرما باعث محو شدن چاپ می شود.

مزایای پرینتر های انتقال حرارتی:

  • ثبات چاپ طولانی مدت
  • چاپ تکنولوژی انتقال حرارتی در طیف گسترده ای از محصولات
  • بسیار پایدار است که موجب عملیات قابل اعتماد در کاربردهای صنعتی و اداری می­ گردد.

هزینه های تامین لیبل پرینتر­های انتقال حرارتی بالاتر است زیرا نیاز به جایگزینی ریبون دارد. در واقع ریبون مانند دیگر پرینتر­ها قابل باز­یافت یا شارژ نیست و پوشش میانی پرینتر و ریبون باید سازگار باشند تا از کیفیت چاپ مطلوب اطمینان حاصل گردد. در غیر این صورت گرمای هد چاپ ممکن است ریبون روی برچسب را ذوب کند و باعث خرابی لیبل و باعث مشکلات بالقوه داخلی چاپگر گردد.

لیبل پرینترها، در برند ها و مدل های متفاوتی همانند مدل های رومیزی و صنعتی توسط آوند پرینتر ارائه شده است. تمام لیبل پرینتر ها و لوازم جانبی آنها با گارانتی و خدمات پس از فروش تقدیم مشتریان عزیز می شود.

خرید لیبل پرینتر


اگر از مطلب رازهایی در مورد خرید چاپگر لیبل و بارکد لذت بردید، نظر خود را با ما در میان بگذارید. منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با عضویت در خبرنامه آوند پرینتر آخرین مطالب و ویدئوهای آموزشی را برای شما ارسال میکنیم

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

نظرات خود را برای ما بنویسید ...