راهنمای خرید و شارژ کارتریج

897

راهنمای خرید و شارژ کارتریج تونر پرینتر های لیزری و دستگاه کپی

 راهنمای خرید و شارژ کارتریج تونر پرینتر های لیزری و دستگاه کپی، باز زبانی ساده و همگانی انواع کارتریج تونر پرینتر های لیزری و کپی را که فروشندگان ماشین های اداری بفروش می رسانند، توضیح می دهد، با ما همراه باشید. قبل از هر گونه توضیحی به شما توصیه می کنیم فقط از فروشندگان مطمئن اقدام به خرید کارتریج فابریک کنید شما در قسمت خرید تونر و خرید کارتریج در سایت آوند پرینتر می توانید محصولات مرتبط با نیاز خود را به صورت آنلاین خریداری نمائید.

کارتریج های چاپگر اجزای قابل تعویضی هستند که در چاپگرها استفاده می شوند و برای تولید خروجی چاپ روی کاغذ وجود دارند. آنها جزء ضروری همه چاپگرها هستند و بسته به فناوری استفاده شده توسط چاپگر، انواع مختلفی دارند. دو نوع کارتریج چاپگر عبارتند از جوهر و کارتریج تونر. کارتریج های جوهر عمدتاً در چاپگرهای جوهرافشان استفاده می شوند در حالی که کارتریج های تونر در چاپگرهای لیزری استفاده می شوند.

کارتریج های چاپگر بخش مهمی از تمام دستگاه های چاپ هستند و برای اطمینان از عملکرد بهینه و چاپ با کیفیت بالا باید به طور دوره ای تعویض شوند. هنگام خرید کارتریج برای چاپگر خود، مهم است که مطمئن شوید که نوع درست کارتریج را برای چاپگر خاص خود خریداری می کنید. کارتریج های جوهر و تونر قابل تعویض نیستند و اگر از کارتریج اشتباهی برای مدل چاپگر خاص خود استفاده کنید، ممکن است به چاپگر خود آسیب برساند و منجر به خروجی با کیفیت پایین شود.

طرز تشخیص کارتریج فابریک

طرز تشخیص کارتریج فابریک، طرح فابریک و تعمیر شده یا Refill

در مورد کارتریج در کل سه نوع انتخاب وجود دارد:

  1. خرید کارتریج اصل (فابریک)

  • هولوگرام این نوع کارتریج‌ ها از نوع اتمی یا Void بوده و نمی‌ توان آن را سالم از بدنه‌ کارتریج جدا کرد.
  • شماره‌ سریال در پشت بسته‌ کارتریج حکاکی شده است و با شماره‌ بدنه مطابقت دارد.

راهنمای خرید و شارژ کارتریج

  1. خرید کارتریج مشابه (طرح فابریک)

  • در کارتریج طرح فابریک (مشابه) چینی، می‌توان هولوگرام را از بدنه‌ کارتریج مانند یک برچسب جدا کرد.
  • شماره‌ی سریال در پشت بسته‌ کارتریج چاپ شده است و با شماره‌ بدنه مطابقت دارد.
  • کارتریج‌های طرح فابریک چینی خود سه نوع می‌باشند:
  • درجه‌ی یک یا Grade A: دارای درام و چیپست فابریک چینی بوده و دارای کیفیت قابل قبولی هستند.
  • درجه‌ی دو: از مشخصه‌های این نوع کارتریج در عمل این است که با آن نسبت به حد نرمال، به طرزی محسوس، تعداد کمتری پرینت می‌توان گرفت. (در کارتریج‌های hp تا 34.7 درصد)
  • درجه‌ی سه (کارتریج ریفیل): در حقیقت کارتریج‌های مصرف شده‌ای هستند که تعمیر شده، کاست آن‌ها رنگ شده و داخلشان نوار پلوم قرار داده‌اند و استفاده از آن‌ها توصیه نمی‌شود، کیفیت چاپ این نوع کارتریج‌ها به طرز محسوسی پایین است. ( در پرینترهای hp تا 27 درصد کاهش کیفیت چاپ را به همراه دارند.) ضمناً این نوع از کارتریج‌ها استهلاک پرینتر را نیز افزایش می‌دهند.
  1. شارژ کارتریج

شارژ کارتریج روشی است که در حقیقت تابعی از روش درجه‌ی 3 می‌باشد ولی به دلیل این که تا حدی بی‌ واسطه‌ تر قابل انجام است ضریب امنیتی بهتری دارد و اکثراً از این روش برای صرفه‌جویی در هزینه‌های پرینت استفاده می‌شود. برای جلوگیری از آسیب دیدن تجهیزات خود، به دنبال کارتریج های سازگار از تولید کنندگان معتبر و با کیفیت باشید.نکته‌ی اصلی و بدیهی در تفاوت قیمت این سه‌ نوع کارتریج است.

لطفاً با نظرات و پیشنهادات خود ما را در بهبود مطالب و محصولات سایت، یاری رسانید.

با عضویت در خبرنامه آوند پرینتر آخرین مطالب و ویدئوهای آموزشی را برای شما ارسال میکنیم

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

نظرات خود را برای ما بنویسید ...