راهنمای خرید یک پرینتر جدید

1013

راهنمای خرید یک پرینتر جدید برای کسب و کار شما

در دنیای امروزی جهان به سمت دیجیتالی شدن می رود و هر روز تکنولوژی هایی به زندگی روز مره و کاری افراد اضافه می شود. اما هنوز برای برخی از کارها ما نیاز به فایل ها یا تصاویر چاپی بر روی کاغذ داریم. برای این کار باید پرینتر مورد نیاز خود را بشناسیم و در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشیم تا در هنگام خرید و استفاده از دستگاه چاپ دچار مشکل نشویم.

خرید یک پرینتر جدید خصوصا برای نخستین بار احتمالاً کاری سخت و دشوار خواهد بود، به ویژه هنگامی که شما متوجه حجم زیاد ویژگی‎ های شگفت انگیزی می‎ شوید که پرینترهای مدرن می‎ توانند برای کسب و کارتان مهیا نمایند.

بحث در مورد انتخاب و خرید یک پرینتر متناسب

بحث در مورد انتخاب و خرید یک پرینتر متناسب با موارد نیاز و استفاده هر کاربر بحث گسترده‎ ای است؛ طوریکه شاید نتوان تنها در یک مطلب جنبه ‎های مختلف را بررسی نمود. اما ما تلاش کرده‎ایم در این مطلب یک دیدگاه اولیه برای کاربرانی که برای نخستین بار قصد تهیه یک پرینتر برای کسب و کار خود دارند، ارائه نماییم. البته مطالب دیگری نیز در این زمینه در همین سایت آمده است که جهت تکمیل اطلاعات خود می‎توانید به آنها رجوع کنید ( مطلب “راهنمای خرید پرینتر” را که نگاهی تخصصی ‎تر به این مقوله دارد، مشاهده نمایید).

راهنمای خرید یک پرینتر جدید

بهر حال، با دیدن دسته‎بندی هایی که در این مطلب آمده، متوجه خواهید شد که انتخاب یک دستگاه جدید شاید هم به آن اندازه که ممکن است به نظر برسد پیچیده نیست. هنگامی که شما در مورد نوع وظایفی که نیاز دارید تا پرینترتان آنها را انجام دهد تصمیم گرفته باشید، می‎توانید شروع به مشخص کردن ویژگی‎هایی نمایید که با توجه به موارد مصرف شما ضروری هستند – و همچنین ویژگی‎هایی که واقعا نیازی به آنها ندارید.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا هنگام انتخاب پرینتر جدید خود، از مواردی که ما جهت اطلاع شما انتخاب کرده‎ایم آگاه شوید:

1.خرید یک پرینتر جدید برای  کسب و کارهای کوچک

کسب و کارهای کوچک به طور معمول، نیاز به پرینتری دارند که بتواند اسناد حرفه‎ای را بدون هزینه‎های اجرایی و عملیاتی زیاد چاپ کنند. اگر این چیزی است که شما دنبال آن هستید، ممکن است لازم باشد یک پرینتر با ویژگی‎های زیر پیدا کنید:

 

هزینه های اجرایی پایین

کسب و کارهای کوچک به طور کلی سرمایه لازم برای یک پرینتر گران قیمت را در دسترس ندارند. در این مورد، بررسی کنید تا ببینید که آیا هزینه‎های عملیاتی و قیمت مواد مصرفی مانند جوهر یا کارتریج تونر مقرون به صرفه هستند. همچنین ممکن است بخواهید یک پرینتر ارزان قیمت با هزینه پایین برای هر صفحه پیدا کنید تا هزینه چاپ اسناد ضروری را کاهش دهید.

پرینترهای چند منظوره

هنگام بررسی گزینه‎های مختلف، حتما به پرینترهای چند منظوره هم برخواهید خورد. در نظر گرفتن یک دستگاه چند منظوره یک ایده عالی برای کسب و کارهای کوچک است که میزان نیازشان به پرینت، منطقی و مناسب بوده و از طرفی به قابلیت ‎هایی مثل فکس، اسکن و کپی کردن اسناد کاغذی نیز نیاز دارند. این نوع پرینترها می ‎توانند با کارکردهای تلفیقی خود، هزینه ‎های اجرایی هر دستگاه به طور جداگانه را با هم تلفیق کنند و از طرفی به افزودن فضای آزاد در دفاتر کوچک کمک نمایند.

راهنمای خرید یک پرینتر جدید

  1. شرکت های بزرگ

برای شرکت‎های بزرگتر با احتمال بیشتری مواردی اتفاق می‎ افتد که ظرفیت بالای چاپ مورد نیاز است، بنابراین ممکن است نیاز به ویژگی‎های بیشتری در دستگاه خود داشته باشند. اگر کسب و کار نسبتا بزرگی دارید بهتر است به موارد زیر توجه لازم را داشته باشید:

سرعت بالای چاپ

از آنجا که ممکن است تقاضای بیشتری برای تولید سریع نسخه‎های چاپی در یک کسب و کار بزرگ وجود داشته باشد، بهتر است دستگاه را از لحاظ سرعت چاپ مورد بررسی قرار دهید. این ویژگی از طریق تعداد صفحاتی که پرینتر می‎تواند در هر دقیقه چاپ کند یا ppm سنجیده می‎شود. البته معمولا در عمل سرعت پرینترها کمتر از ادعای تولیدکنندگان آنها خواهد بود.

راهنمای خرید یک پرینتر جدید

ظرفیت بالا

همچنین احتمال دارد که شما به یک پرینتر با ظرفیت بالا نیاز داشته باشید. در این مورد باید بررسی کنید که ظرفیت سینی ورودی دستگاه جدید شما چقدر است و اینکه آیا یک سینی ورودی برای ورق‎های بزرگ، در زمان ‎هایی که موارد متعددی به پرینتر ارسال می ‎شود، دارا است. معمولا پرینترهای کوچک برای مصارف خانگی دارای سینی ورودی 100 برگی هستند. برای کسب و کارها و ادارات بهتر است سینی ورودی با ظرفیت بالای 200 برگ مورد توجه قرار گیرد.

گزینه های اتصال

اگر کسب و کار بزرگ شما یک بخش اداری بزرگ نیز دارد، ممکن است نیاز به پرینتری که دارای گزینه های اتصال چندگانه است داشته باشید. انتخاب یک دستگاه که هم دارای اتصالات شبکه و هم اتصالات Wi-Fi است این امکان را فراهم خواهد کرد که چندین نفر از کارمندان به پرینتر متصل شوند.

  1. چاپ عکس و چاپ تبلیغاتی

برای بسیاری از شرکت ها غیر معمول نیست که آگهی‎ها و بروشورهای تبلیغاتی خود را خودشان تولید و چاپ کنند، و بنابراین شما ممکن است به دنبال یک پرینتر با کیفیت چاپی بالا باشید. اگر این طور است بهتر است ویژگی‎ های زیر را بررسی کنید:

رزولوشن چاپ

مهمترین چیزی که در مورد ایجاد آگهی‎ های تبلیغاتی مورد توجه است این است که نتیجه نهایی کیفیت بالایی داشته باشد. رزولوشن چاپ را بررسی کنید و انتخاب یک پرینتر جوهر افشان را که می ‎تواند عکس‎هایی واضح با سطوح بالایی از جزئیات را چاپ کند، مد نظر قرار دهید.

راهنمای خرید یک پرینتر جدید

اندازه کاغذها یا رسانههای چاپ

مورد دیگری که بهتر است هنگام انتخاب پرینتر در نظر بگیرید اندازه کاغذی است که پرینتر شما می‎ تواند نگه دارد. یک پرینتر جوهر افشان با اندازه A3 ، به شما امکان چاپ عکس با کیفیت بالا در اندازه ‎ای نسبتا بزرگ را می‎ دهد. این اندازه برای ایجاد پوسترهای حرفه‎ای و آگهی ‎های تبلیغاتی ایده آل است.

راهنمای خرید یک پرینتر جدید

  1. چاپ سند

اگر به دنبال پرینتری هستید که فقط کپی سیاه و سفید از اسناد ایجاد کند، می‎توانید ویژگی‎های زیر را مد نظر قرار دهید:

چاپ دو طرفه

بر خلاف پرینترهایی که برای چاپ عکس طراحی شده‎اند، می‎توانید از یک پرینتر دوبلکس خودکار استفاده کنید تا اطمینان حاصل نمایید که چاپ‎های شما دو طرفه هستند. چرا که دوطرفه بودن چاپ، با کاهش میزان استفاده از کاغذ (که می‎تواند موجب صرفه جویی در زمینه مواد مصرفی شود)، مطمئن خواهید شد که موجب هدر رفتن مواد نمی‎شوید، ضمن اینکه در وقت کارکنان نیز صرفه جویی خواهد شد.

راهنمای خرید یک پرینتر جدید

پرینترهای مونو یا سیاه و سفید

از آنجا که اسناد معمولا به صورت سیاه و سفید چاپ می ‎شوند، بنابراین بهتر است از یک دستگاه مونو یا سیاه و سفید استفاده کنید. این پرینترها اغلب ارزان تر از جایگزین ‎های رنگی خود هستند و می ‎توانند به شما در صرفه جویی در هزینه‎هایی که واقعا مورد نیاز شما نیستند، کمک کنند.

اگر هنوز در تلاش برای پیدا کردن بهترین پرینتر برای نیازهای کسب و کار خود هستید، ما در گروه آوند پرینتر آماده کمک و مشورت دادن به شما هستیم.

با عضویت در خبرنامه آوند پرینتر آخرین مطالب و ویدئوهای آموزشی را برای شما ارسال میکنیم

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

نظرات خود را برای ما بنویسید ...