راه اندازی کشوی پول در ویندوز

3127

راه اندازی کشوی پول در ویندوز – مناسب فیش پرینترهای اپسون و استار

راه اندازی کشوی پول در ویندوز:

نصب و راه ‎اندازی سخت افزاری کشوی پول، فوق العاده آسان است. این دستگاه توسط یک کابل استاندارد تلفن (RJ-12) به فیش پرینتر شما وصل می‎ شود و این بدان معنی است که مکانیسم انتشار آن (پرینت فیش ها) نیز کار می‎ کند. پیش از این که راه اندازی را شروع کنید و همچنین قبل از راه اندازی برای فیش پرینترتان ، توصیه می‎ شود که کشوی پول خود را به برق وصل کرده و پرینتر را روشن کنید.

راه اندازی کشوی پول در ویندوز

اگر قبلا درایور پرینتر خود را برای کار با سیستم خود تنظیم کرده‎اید، اما هنگام چاپ یک رسید، کشوی پول باز نمی شود، این مقاله برای شماست. اگر شما هنوز درایور پرینتر خود را برای کار با سیستمتان تنظیم نکرده ‎اید نیز، این دستورالعمل ‎ها شامل راه ‎اندازی کشوی پول و همچنین سایر تنظیمات پرینتر است.

راه اندازی کشوی پول در ویندوز

بسته به اینکه فیش پرینتر شما از چه نوعی باشد، پنجره ‎هایی که در حین تنظیمات مشاهده خواهید کرد ممکن است اندکی متفاوت باشند. در اینجا دستورالعمل تنظیم کشو با دو نوع پرینتر اپسون و استار آمده است.

پیکربندی درایور پرینتر استار برای باز کردن کشوی پول

ابتدا لازم است لیست پرینترهای خود را در کنترل پنل کامپیوتر باز کنید. بسیاری از نسخه های ویندوز یک لینک میان دستگاه و پرینتر در منوی Start خود دارند که شما را مستقیما به مکان درست می‎برد، اما شما همیشه می‎ توانید پرینتر خود را در لیست کنترل پنل خود پیدا کنید.

بر روی نام پرینتر خود راست کلیک کنید و برای شروع به Printer Properties بروید. (توجه داشته باشید: اگر از ویندوز ایکس پی استفاده می کنید، به جای آن، به Preferences بروید). توصیه می ‎شود تنظیماتی را که می‎بینید بدون تغییر باقی بگذارید، مگر اینکه جهت تغییر دادن آنها به شیوه زیر اقدام کنید.

راه اندازی کشوی پول در ویندوز

در پنجره‎ی  Properties Printer، روی تب تنظیمات دستگاه (Device Settings) کلیک کنید.

راه اندازی کشوی پول در ویندوز

با تایید کردن اندازه کاغذ خود شروع کنید و سپس به قسمت Peripheral Unit Type نگاهی بیاندازید. از روی لیست کشویی کلمه Buzzer را کلیک کرده و Cash Drawer را انتخاب کنید. لطفا توجه داشته باشید که برای استفاده از این ویژگی، باید کشوی پول نقد خود را با استفاده از وسیله‎ای شبیه به یک کابل تلفن (کابل RJ12) به پرینتر خود متصل کنید.

سپس، فقط به قسمت پایین آن نگاه کنید تا عبارت  Peripheral Unit 1 line را بیابید و بر روی کادری که در آن عبارت No Use نوشته شده کلیک کنید. از لیستی که ظاهر می‎شود Document Top را انتخاب کنید. به این ترتیب اطمینان حاصل خواهید کرد که کشوی پول شما به محض اینکه یک فیش چاپ شد، باز می‎ شود.

روی Apply کلیک کنید و سپس OK را برای ذخیره تنظیمات خود فشار دهید.

یک چاپ آزمایشی اجرا کنید

بعد از این مراحل، یک نسخه آزمایشی از سیستم اجرا کنید تا مطمئن شوید همه چیز درست کار می‎کند! اگر تراکنش‎هایی دارید که قبلا انجام داده‎اید، می توانید به  Reports > End of Day بروید و تراکنش‎ها را در پایین صفحه پیدا کنید، بر روی شماره شناسه آن کلیک کنید و از قسمت Transaction View رسید را پرینت بگیرید. یا اینکه می‎توانید یک معامله آزمایشی انجام دهید و نتیجه را ببینید.

اولین باری که عملیات چاپ را انجام می‎دهید، مطمئن شوید که پرینتر خود را به عنوان پرینتر فعال تنظیم کرده‎اید و روی دکمه Properties کلیک کنید، سپس به دکمه Advanced در سمت راست پایین پنجره Properties بروید و در پنجره Advanced Properties مطمئن شوید که کاغذتان به درستی تنظیم شده است(احتمالا درست تنظیم نشده، چرا که این اولین پرینت است). هر بار که پرینتر فعلی را تغییر می‎دهید و پرینتر دیگری انتخاب می‎کنید، حتما توجه کنید که همین بررسی‎ها را انجام دهید.

به محض اینکه روی این پنجره، دکمه OK را کلیک کنید، کشوی پول نقد شما باید باز شود. شما همه چیز را تنظیم کرده‎اید!

راه اندازی کشوی پول در ویندوز

پیکربندی درایور پرینتر اپسون برای باز کردن کشوی پول

ابتدا لیست پرینترهای خود را در کنترل پنل خود باز کنید. بسیاری از نسخه‎ های ویندوز لینکی میان  دستگاه و پرینتر در منوی Start خود دارند تا مستقیما شما را به جای مناسب ببرند، اما شما همیشه می‎توانید پرینتر خود را در لیست کنترل پنل پیدا کنید.

بر روی پرینتر اپسون راست کلیک کرده و به Printing Preferences چاپ بروید. (مجددا توجه داشته باشید: اگر از ویندوز ایکس پی استفاده می‎کنید، به گزینه  Preferences بروید).

راه اندازی کشوی پول در ویندوز

در بالای پنجره Preferences روی قسمت Peripherals (لوازم جانبی) کلیک کنید. اگر اولین بار است که این کار را انجام می‎ دهید، مطمئن شوید که کشوی پول خود را از طریق کابل تلفن (RJ12) به فیش پرینتر اپسون وصل کرده اید. در لیست کشویی Peripherals ، بر روی Cash Drawer کلیک کنید.

راه اندازی کشوی پول در ویندوز

زمانی که کشوی پول برای باز شدن فعال شد، گزینه‎ای برای انتخاب خواهید داشت. ما اولین کادری که ظاهر می ‎شود را توصیه می‎کنیم، Start of Document ، به این ترتیب کشو به محض اینکه رسید شروع به چاپ کند، باز می‎ شود. برای Cash Drawer #1 ، آن را در Start of Document روی حالت Open تنظیم کنید. همچنین می‎توانید ماشه یا ضامن کشو را با کلیک بر روی عملیات Check button تست کنید. ابتدا روی Apply و سپس روی OK کلیک کنید.

راه اندازی کشوی پول در ویندوز

روی Apply کلیک کنید و سپس OK را برای ذخیره تنظیمات خود فشار دهید.

یک نسخه آزمایشی اجرا کنید

بعد از انجام مراحل بالا، یک نسخه آزمایشی از سیستم اجرا کنید تا مطمئن شوید همه چیز درست کار می ‎کند! اگر تراکنش‎هایی را از قبل در سیستم دارید، می‎توانید به Reports > End of Day بروید و تراکنش‎ها را در پایین صفحه پیدا کنید، بر روی شماره شناسه آن کلیک و رسید را از Transaction View چاپ کنید. یا اینکه می‎توانید یک تراکنش فرضی برای تست انجام دهید.

اولین باری که چاپ می‎کنید، مطمئن شوید که فیش پرینتر اپسون خود را به عنوان پرینتر فعال تنظیم نموده‎اید و بر روی دکمه Properties کلیک کنید، سپس به دکمه Advanced در سمت راست پایین پنجره Properties بروید و در پنجره Advanced Properties مطمئن شوید کاغذ درست تنظیم شده است. هر بار که پرینتر فعلی را تغییر می‎دهید و پرینتر دیگری انتخاب می‎کنید، حتما توجه کنید که همین بررسی‎ها را انجام دهید.

راه اندازی کشوی پول در ویندوز

به محض اینکه روی این پنجره OK را کلیک کنید، کشو پول نقد شما باید باز شود.

با عضویت در خبرنامه آوند پرینتر آخرین مطالب و ویدئوهای آموزشی را برای شما ارسال میکنیم

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

نظرات خود را برای ما بنویسید ...