سه گام برای انتخاب بهترین فیش پرینتر

1734

3 گام برای انتخاب بهترین فیش پرینتر یا دستگاه صدور رسید برای کسب و کار شما

انتخاب بهترین فیش پرینتر

چاپگرهای رسید بخشی جدایی ناپذیر از سیستم فروش هر رستوران یا فروشگاه های خرده فروشی هستند. برای پردازش پرداخت‌ها، کسب‌وکارها به این فناوری برای چاپ برگه‌های کارت اعتباری، چاپ رسید مشتری و ارسال سفارش‌ها به آشپزخانه نیاز دارند.

هنگام انتخاب چاپگر، نیازهای کسب و کار شما باید مهمترین نکته باشد. بسته به نیاز خود به کیفیت، سرعت، رنگ و گرافیک، هر یک از انواع چاپگرهای زیر را در نظر بگیرید.

 

فیش پرینتر یا چاپگر رسید

سه نوع اصلی از فیش پرینتر وجود دارد: ضربه ­ای، حرارتی و جوهر افشان. برای تعیین بهترین فیش پرینتر برای کسب و کار، سؤالات زیر را از خود بپرسید:

نیازهای کسب و کار شما چیست؟

نیازهای کسب و کار شما باید مهم‌ ترین موضوع مورد توجه در هنگام انتخاب یک دستگاه فیش زن باشد. هر یک از انواع فیش زن های زیر را، بسته به نیاز خود در کیفیت، سرعت، رنگ و گرافیک های مختلف در نظر بگیرید.

پرینتر سوزنی یا چاپگرهای ضربه­ ای:

این نوع فیش پرینترها از پین های کوچک و یک ریبون برای تولید یک سری از نقاط روی کاغذ استفاده می­ کنند که به صورت حروف در هر رسید ظاهر می­ شوند. آن‌ ها معمولاً با رنگ سیاه و سفید ، قرمز و آبی (سرمه ای) چاپ می­ کنند و در بهترین حالت می­ توانند نوشته ها را چاپ کنند. چاپگرهای ضربه ­ای برای محیط آشپزخانه و کترینگ ها ایده آل هستند، چرا که بهره وری و کارایی پرینتر های حرارتی که معرفی خواهند شد تحت تأثیر درجه حرارت آشپزخانه قرار می­ گیرد و چاپ آنها ممکن است از بین برود.

فیش پرینتر یا چاپگر رسید

فیش پرینتر حرارتی:

به سرعت و با کیفیت بالا چاپ می­ کنند و کم صدا­تر از چاپگر­های ضربه ­ای کار هستند. آن‌ ها از طریق تماس مستقیم بین هد حرارتی و کاغذ حرارتی و با استفاده از حرارت عمل چاپ را انجام می دهند. آن‌ ها به جوهر یا تونر نیاز ندارند و تنها ماده مصرفی آنها رول های کاغذ حرارتی می باشد.

فیش پرینتر یا چاپگر رسید

پرینتر جوهر افشان:

از هد چاپی استفاده می­ کنند که قطرات کوچک جوهر مایع را روی رسید می ­پاشند تا با کیفیت بالا، آرم و یا کوپن رنگی را چاپ کنند. بسیاری از رستوران ها و فروشگاه های خرده فروشی، به خصوص کسب و کارهای متوسط تا کوچک، نیازی به آن‌ ها ندارند چرا که از نظر هزینه های مصرفی مقرون به صرفه نیستند.

فیش پرینتر یا چاپگر رسید

محدود کردن جستجوی خود به انتخاب نوع چاپگر تنها نیمی از نبرد است، نیمه دیگر آن انتخاب یک مدل خاص است. در اینجا برخی از ویژگی های یک فیش پرینتر ارائه می­ شود:

  • طراحی جمع و جور برای صرفه جویی در فضا
  • طراحی مقاوم برای استفاده های سنگین
  • یکپارچه سازی و نصب و راه اندازی آسان
  • قابلیت کاهش درهم و برهمی کابل
  • بی سیم یا با سیم بودن
  • داشتن برش­ دهنده خودکار برای جلوگیری از گیر کردن کاغذ
  • سرعت چاپ سریع 200 میلی متر بر ثانیه یا بیشتر

برای تعیین ویژگی های که شما نیاز دارید، سرعت عمل رستوران یا فروشگاه خود و فضای در اختیار، مقدار زمانی که برای اجرا و آموزش اختصاص داده­ اید و میزان سنگینی طرح برای استفاده از پرینتر را در نظر بگیرید.

بودجه شما چقدر است؟

سه نوع فیش پرینتر وجود دارد که هر کدام در یک محدوده قیمت مختلف قرار می گیرند. با این حال، مهم است که تصمیم خود را بر اساس شرایط کسب و کار خود بگیرید تا بودجه. برای مثال، اگر کسب و کار شما نیاز به چاپ رنگی با کیفیت بالا دارد، پس لازم است که بدون در نظر گرفتن قیمت، چاپگری را بیابید که می تواند این نیاز را برطرف کند. اگر شما نیاز اندکی به چاپ دارید، پس یک راه حل مقرون به صرفه، عاقلانه تر است.

چاپگرهای ضربه­ ای که معمولاً حداقل هزینه را بین گزینه های چاپگر در بر دارند. آن‌ ها شامل هزینه های حداقل عملیاتی مانند تعویض کردن کاغذ و ریبون هستند. همچنین کند­ترین نوع چاپگر هستند، بنابراین اگر شما نیازمند خدمات سریع هستید یا نیاز به چاپ رسید طولانی دارید، ممکن است این بهترین انتخاب برای شما نباشد.

فیش پرینتر حرارتی به طور معمول با در نظر گرفتن هزینه های مصرفی، هزینه­ ای کمی بیشتر از چاپگرهای ضربه­ ای خواهند داشت؛ با این حال، آن‌ها بسیار سریع تر و با کیفیت ­تر از یک چاپگر ضربه ­ای عمل می­ کنند. از آنجا که آن‌ ها به جوهر یا تونر نیاز ندارند، تنها هزینه مصرفی آن، خریداری رول حرارتی می باشد که به وفور در بازار یافت می شود.

می توانید یک چاپگر جوهر افشان را در نظر بگیرید؛ اگر و تنها اگر کسب و کار شما نیاز به کیفیت بالای گرافیک رنگ در رسید خود ، مانند آرم و یا کوپن چاپ شده بر روی رسید دارد، و به خاطر داشته باشید که هزینه نهگداری و شارژ کارتریج های جوهر بالا است.

آیا با صندوق فروشگاهی شما سازگار است؟

لازم است فیش پرینتر شما سازگار با سیستم صندوق فروشگاهی باشد. اگر شما مطمئن نیستید، با فروشنده خود دوباره چک کنید تا او نیز تائید کند که با آن سازگار است یا خیر.

در صورت امکان، محصولی با نام تجاری یکسان خریداری کنید چرا که بسیاری از تولید کنندگان پرینتر خود را طوری طراحی می­ کنند که با پایانه های خود بهتر کار می­ کنند. چاپگر رسید شما باید قادر باشد که به راحتی به ترمینال POS شما با حداقل درهم و برهمی کابل وصل شود.

نتیجه گیری:

با توجه به نیاز مشتریان، فیش پرینترهای نوع حرارتی، این روزها بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. علت این توجه، نصب و راه اندازی راحت، استفاده از مواد مصرفی فراوان و بروز بودن پورت های اتصال می باشد. آوند پرینتر این نوع فیش پرینتر ها را در برندها و مدل های مختلف برای مشتریان عزیز مهیا کرده است. برای مشاهده کلیک کنید.

همچنین سایر تجهیزات بانکی و فروشگاهی را می توانید مشاهده نمایید.


اگر از مطلب سه گام برای انتخاب بهترین فیش پرینتر یا چاپگر رسید لذت بردید، نظر خود را با ما در میان بگذارید. منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با عضویت در خبرنامه آوند پرینتر آخرین مطالب و ویدئوهای آموزشی را برای شما ارسال میکنیم

1 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

نظرات دیگران

31 مرداد 1397

سلام
پرینتر سوزنی حرارتی با ابعاد ۱۰ در ۱۰ سانت جهت نصب روی دستگاه اتوکلاو موجود هست؟
اعلام قیمت بفرمایید

نظرات خود را برای ما بنویسید ...