روش های اصولی تمیز کردن لیبل پرینتر

3446

روش های اصولی تمیز کردن لیبل پرینتر، فیش پرینتر و کارت پرینتر

روش های اصولی تمیز کردن لیبل پرینتر: دستگاه های انتقال حرارتی و یا حرارتی مستقیم مانند فیش پرینتر، لیبل پرینتر و کارت پرینتر دارای هد حرارتی هستند و این مطلب منحصراً برای دستگاه خاصی نیست و بطور کلی در مورد این سه نوع دستگاه می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

نگهداری اصولی از لیبل پرینتر مهم است برای افزایش طول عمر دستگاه و چاپ بهتر لیبل باید به صورت دوره ای پرینتر را کنترل و سرویس کردو نظافت اصولی آن را انجام داد .وقتی که با یک پرینتر انتقال حرارتی و یا حرارتی مستقیم سر و کار دارید خرابی هد چاپ یک امر معمولی است که غالبا اتفاق می ‎افتد. گرد و خاک و باقیمانده‎ ها به اضافه چسب برچسب‎های حرارتی شما ممکن است در طول زمان رسوب کرده و باعث از کار افتادگی هد پرینت شوند.

اگر پرینتر به طور منظم تمیز نشود، رسوبات ممکن است سفت و دائمی شده و باعث ایجاد “مانع” بین هد چاپ و برچسب‎ های شما شوند. برای جلوگیری از خرابی زودرس هد پرینت و کاهش کیفیت چاپ، در این مطلب به برخی از روش های محبوب برای تمیز کردن پرینتر پرداخته شده است.

نگهداری از پرینتر انتقال حرارتی و حرارتی مستقیم

روش های تمیز کردن

  • الکل ایزوپروپیل

از الکل ایزوپروپیل را می توان هم به صورت مالشی و هم به صورت جارو کردن برای تمیز کردن سطح هد پرینت استفاده نمود. به گفته برخی از کمپانی‎های معتبر، حرکت جارویی امنترین گزینه است. همچنین می‎توانید از یک حلال استفاده کرده و به کمک یک پارچه بدون پرز آغشته به حلال، هد را تمیز کنید.

فقط مطمئن شوید که از الکل مالشی با بالاترین درصد خلوصی که ممکن است استفاده می‎کنید. در حین تمیز کردن حداقل فشار را اعمال کنید، تنها به اندازه‎ ای که موثر باشد و به قدری زیاد نباشد که به هد آسیب برساند. چندین بار پارچه را در طول هد حرکت دهید تا کاملا تمیز شود. قبل از شروع مجدد چاپ، هد را کاملا خشک کنید.

نگهداری از پرینتر انتقال حرارتی و حرارتی مستقیم

  • کارت های تمیز کردن

استفاده از کارتهای تمیز کردن یک روش جایگزین است. کارت های تمیز کننده علاوه بر تمیز کردن هد چاپ، برای تمیز کردن رسوباتی که بر روی غلطکهای پرینتر تجمع یافته‎اند نیز مورد استفاده قرار می‎گیرند. با این حال، استفاده از این روش باید به صورت دوره‎ای انجام شود، زیرا استفاده مداوم از کارت ممکن است باعث سایش شده و در طول زمان به طور بالقوه باعث آسیب هد پرینت شود.

نگهداری از پرینتر انتقال حرارتی و حرارتی مستقیم

  • تمیز کردن به کمک قلم

استفاده از قلم برای تمیز کردن هد چاپ یک گزینه جهت پاک کردن سریع هد است. برای استفاده، نوک قلم را به هد پرینت چاپی فشار داده و از یک طرف به طرف دیگر حرکت دهید. در صورت امکان این کار را روی غلتکها نیز انجام دهید. این نوع قلمها می‎ توانند برای حدود 10 بار استفاده و یا تا زمانی که نشانه ای از جمع شدن گرد و خاک را نشان دهند، مفید باشند.

نگهداری از پرینتر انتقال حرارتی و حرارتی مستقیم

شما می توانید از کیت کامل تمیز کننده کارت پرینتر در فروشگاه ما برای تمیز کردن دستگاه های فیش پرینتر، کارت پرینتر و لیبل پرینتر خود استفاده کنید.

  • ریبونهای حرارتی با پاک کنندههای تعبیه شده برای هد پرینت

برای کسانی که نمی خواهند هر بار که یک رول نیاز به تعویض دارد مجبور به تمیز کردن هد باشند، ریبونهای انتقال حرارتی وجود دارند که پاک کننده‎هایی در آنها تعبیه شده است. تنها کافی است رول جدید را که نوارهای تمیز کننده به آن متصل است، نصب کرده و رسوبات ته نشین شده را با کشیدن نوار از بین ببرید.

این گزینه مخصوص پرینترهای انتقال حرارتی است. پرینترهای حرارتی مستقیم از ریبونهای حرارتی استفاده نمی‎کنند و بنابراین این نوع محصول برای آنها کاربردی ندارد.

تمیز کردن متناوب

هد پرینتر حرارتی شما صرف نظر از اینکه از کدام روش استفاده می‎کنید، باید هر بار که رول برچسب یا ریبون خود را تعویض می‎نمایید ، پاک شود. تمیز کردن منظم این اطمینان را ایجاد می‎کند که نتایج چاپی پرینتر شما همچنان کیفیتی عالی داشته باشند، ضمن اینکه از خرابیهای مکرر هد پرینتر خود جلوگیری می‎ نمایید.

نکاتی در مورد تمیز کردن هد

  • هرگز هنگامی که دستگاه روشن است مکانیزم هد پرینتر را باز نکرده و از هیچ پاک کننده‎ای در این حالت استفاده ننمایید.
  • قبل از اینکه شروع به تمیز کردن نمایید، با فوت کردن ملایم داخل هد پرینت ذرات گرد و غبار را تا حد امکان خارج نمایید.
  • هنگام پاک کردن هد، هر گونه جواهرات یا ساعت را که ممکن است هد یا قطعات اطراف آن را خراش دهد از دست خود خارج نمایید.
  • از لمس کردن هر قسمت از هد چاپ به جز لبه‎های آن اجتناب کنید، حتی کوچکترین لمس می‎تواند به طور بالقوه به شیشه هد آسیب برساند.

علاوه بر پیشنهادات ذکر شده در بالا، شاید بد نباشد که با تامین کننده و یا خدمات پس از فروش پرینتر خود در مورد یک برنامه تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه به طور سالانه مشورت کنید. خدماتی مانند این، شامل یک بازرسی سالیانه توسط یک کارشناس هستند و قطعا طول عمر پرینتر انتقال حرارتی یا پرینتر حرارتی مستقیم شما را افزایش خواهند داد.

لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در مورد این مطلب بنویسید.

با عضویت در خبرنامه آوند پرینتر آخرین مطالب و ویدئوهای آموزشی را برای شما ارسال میکنیم

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

نظرات خود را برای ما بنویسید ...