پرینتر حرارتی یا پرینتر جوهر افشان

4123

مقایسه پرینتر حرارتی با پرینتر جوهر افشان

پرینتر حرارتی یا پرینتر جوهر افشان:

بنگاه های تجاری در سراسر جهان هر روز برای چاپ انواع مواردی از قبیل قراردادها، رسید‎ها، برچسب‎ های مدیریت دارایی و غیره، به پرینترها تکیه می‎ کنند. پس ضروری است که بنگاه‎های کسب و کار، پرینتر مناسب برای نیازهای خاص خود را تشخیص دهند و انتخاب کنند. به عنوان مثال، یک پرینتر جوهر افشان ممکن است عکس های با کیفیت بالا چاپ کند، اما توانایی چاپ سریع و راحت بارکد را ندارد.

در مطلب پرینتر حرارتی یا پرینتر جوهر افشان، که دو نوع از رایج ترین پرینترهای موجود در حال حاضر هستند، با اطلاعاتی مربوط به مزایا و معایب هر یک، برنامه های کاربردی معمول و منابعی برای انتخاب پرینتر بعدی شما، مورد بررسی قرار می‎گیرند.

پرینتر حرارتی یا پرینتر جوهر افشان

پرینتر جوهر افشان چیست؟

پرینترهای جوهر افشان، همانطور که از نامشان پیداست، از جوهر برای چاپ متن، گرافیک و تصاویر بر روی انواع مختلف کاغذ استفاده می کنند. این پرینترها در خانه ها و دفاتر کوچک متداول هستند، هرچند بسیاری از شرکت های چاپ و نشر تجاری نیز از پرینترهای جوهر افشان برای تولید بروشورهای با کیفیت بالا، آگهی ها و سایر موارد استفاده می کنند.

پرینترهای جوهر افشان چگونه کار می کنند؟

پرینترهای جوهر افشان هزاران قطره جوهر را بر روی یک تکه کاغذ اسپری می‎ کنند و به این وسیله، رنگ ها برای ایجاد تصویر یا متن با هم ترکیب می شوند. رنگ ها و اندازه‎های این قطرات را می توان برای ایجاد عکس های واضح و عکس ‎های واقع گرایانه تغییر داد.

کاربران می توانند به نقطه در هر اینچ (DPI) اعلان شده نگاه کنند تا رزولوشن پرینتر را اندازه گیری نمایند. معیار DPI به کاربران می گوید که چه تعداد قطره کوچک می تواند در امتداد یک اینچ بر روی صفحه قرار بگیرد. مقدار DPI بالاتر بدین معنی است که پرینتر نقطه های کوچکتری را به نمایش می گذارد و تصویر واضح تری ارائه می کند.

پرینتر حرارتی یا پرینتر جوهر افشان

مزایای پرینتر جوهر افشان چیست؟

دلایل زیادی وجود دارد که بر اساس آنها شرکت ممکن است یک پرینتر جوهر افشان انتخاب کند. در اینجا چند مزیت و سودمندی رایج در انتخاب یک پرینتر جوهر افشان بیان شده است:

  • کیفیت تصویر: حتی پرینترهای جوهر افشان سطح پایین می توانند عکس های تقریبا با کیفیتی تولید کنند.

معایب یک پرینتر جوهر افشان چیست؟

پرینترهای جوهر افشان بدون نقص و عیب نیستند. در اینجا چند مورد ذکر می‎شود:

  • دوام تصویر: تصاویر ایجاد شده با جوهر، هنگامی که در معرض رطوبت، نور خورشید و استفاده روزمره قرار می ‎گیرند، ممکن است تغییر حالت دهند.
  • قطعات متحرک: از آنجا که پرینترهای جوهر افشان معمولا از اجزای متحرک بیشتری نسبت به پرینتر حرارتی استفاده می کنند، احتمال خرابی‎ هایی که نیاز به تعمیر یا تعویض دارند افزایش می یابد.
  • قابلیت اطمینان: برچسب ها، علائم، لیبل ها و سایر مواد چاپی ممکن است برای استفاده طولانی مدت قابل اعتماد، مناسب نبوده و پوسته پوسته یا پاره شوند.
  • هزینه زیاد: جوهر و کارتریج های مورد استفاده پرینتر جوهر افشان، زیاد است چرا که تعداد چاپی که از آن می توان تحویل گرفت به سرعت باعث تخلیه کارتریج آن می شود.

پرینتر حرارتی چیست؟

(فیش پرینتر و لیبل پرینتر ها جزو پرینترهای حرارتی محسوب می شوند)

بر خلاف پرینترهای جوهر افشان، پرینتر حرارتی جوهر مایع را از طریق یک نازل برای تولید تصاویر اسپری نمی‎  کنند. در عوض، پرینترهای حرارتی از عناصر گرمایی کوچک برای فعال کردن یا انتقال رنگدانه‎ها استفاده می کنند.

پرینترهای حرارتی به طور معمول برای ایجاد برچسب ها، نشانه های ایمنی، نشانگرهای راه یاب، بارکد، برچسب های حمل و نقل و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

پرینترهای حرارتی چگونه کار می کنند؟

دو دسته مجزا از پرینتر‎های حرارتی وجود دارند: پرینتر‎های حرارتی مستقیم و پرینتر‎های حرارتی انتقالی. در اینجا گریزی کوتاه بر نحوه کار هر یک زده ‎ایم:

  • پرینترهای حرارت مستقیم از کاغذهای دارای افزونه ‎های شیمیایی استفاده می ‎کنند که در هنگام گرم شدن هد پرینت حرارتی، تیره می‎ شوند. پرینترهای حرارت مستقیم، از مواد جداگانه ‎ای همچون جوهر، تونر یا ریبون استفاده نمی کنند. پرینترهای حرارت مستقیم اغلب برای چاپ اقلامی مانند رسیدها و برچسب های حمل و نقل استفاده می شوند.
  • پرینترهای انتقال حرارت از یک هد پرینت حرارتی برای انتقال یک نوع جوهر جامد از یک ریبون به یک لیبل (معمولا ساخته شده از وینیل، پلی استر، نایلون یا دیگر مواد ضخیم تر) برای تولید یک چاپ دائمی استفاده می کنند. ریبون معمولا از وکس، رزین یا ترکیبی از هر دو ساخته شده است و با گرما و فشار، روی سطح لیبل گذاشته می ‎شود.

پرینتر حرارتی یا پرینتر جوهر افشان

مزایای یک پرینتر حرارتی چیست؟

دلایل متعددی وجود دارد که بخواهید یک پرینتر حرارتی را به عنوان پرینتر خود در نظر بگیرید. در اینجا چند مزیت برای سرمایه گذاری روی پرینتر حرارتی آمده است:

  • دیرگداز: برچسب ها و علائم ایجاد شده با پرینتر حرارتی، دوام طولانی‎تری داشته و نسبت به پرینتهای جوهری، در شرایط آب و هوایی مختلف دوام بیشتری از خود نشان می دهند.
  • چند منظوره: پرینترهای با متد چاپ انتقال حرارت می توانند اسناد، لیبل‎ ها و نشانه هایی را که نیازهای مختلفی را برآورده می‎ کنند، چاپ کنند؛ از جمله لیبل‎ های فلش قوسی با دوام، نشانه گذاری سطح زمین با استفاده از متن و گرافیک، و لیبل ‎هایی که برای شرایط سخت مانند سردخانه‎ها هستند.
  • نگهداری کمتر: پرینتر حرارتی با داشتن کمترین قطعات متحرک، تمایل به طول عمر بیشتری دارد، نگهداری آنها آسان ‎تر بوده و قابل اعتماد تر از پرینترهای جوهر افشان هستند.

معایب چاپ حرارتی چیست؟

علیرغم همه‎ی مزایایی که استفاده از پرینترهای حرارتی به همراه دارد، آنها بدون عیب نیستند. در اینجا چند مشکل که ممکن است به دلیل استفاده از پرینتر حرارتی بوجود آید ذکر می‎ نماییم.

  • انتخاب رنگ: پرینترهای حرارتی رنگ های کمتری را چاپ می کنند و گرمای زیاد، انتخاب ریبون وکس و رزین را محدود می کند. هر دوی این عوامل، رنگ و گزینه های کاربردی را محدود می کنند. (به همین علت کاربران نمی توانند عکس های با کیفیت بالا را با پرینتر حرارتی چاپ کنند.)

چه موقع باید از یک پرینتر معین در مقایسه با بقیه، استفاده کنید؟

با انتخاب های مختلف پرینتر و استانداردهای لیبل، دشوار است بدانید که چه موقع یک نوع پرینتر بهتر از سایرین برای کار شما مناسب است.

استفاده از یک پرینتر جوهر افشان برای موارد زیر مناسب‎تر است:

  • عکس ها: پرینترهای حرارتی نمی توانند عکس های با کیفیت بالا چاپ کنند و پرینترهای جوهر افشان راه حل ایده آل برای چاپ آنها هستند.

استفاده از یک پرینتر با متد چاپ انتقال حرارت برای موارد زیر مناسب ‎تر است:

  • علائم و نشانه های دائمی: پرینترهای با متد چاپ انتقال حرارت می توانند علائم و برچسب هایی را که در محیط های سخت مورد استفاده قرار می گیرند و مطابق با نیازهای OSHA و NFPA هستند، از جمله برچسب های فلاش قوسی، نشانگرهای دریایی، نشانه های ایمنی و غیره، را چاپ کنند.
  • ارتباطات بصری تخصصی: برای چاپ برچسب های قفسه ‎های مغناطیسی، سیم پیچ‎ها، ارتباطات بصری کم نور و بیشتر برای برنامه های منحصر به فرد به نیازهای تسهیلات شما، از آن استفاده کنید.
  • طبقه بندی مارک: کارایی و ایمنی مربوط به علائم سفارشی نشانه گذاری زمین، که می تواند تغییر کند تا برای ایجاد مسیرهای جاده‎ای، قرنطینه و مجزا کردن مناطق، و هشدار دادن به عابرین پیاده در مورد تردد جرثقیل استفاده شود، تقویت کنید.

اگر از مطلب پرینتر حرارتی یا پرینتر جوهر افشان استفاده بردید، نظرات خود را در میان بگذارید.

با عضویت در خبرنامه آوند پرینتر آخرین مطالب و ویدئوهای آموزشی را برای شما ارسال میکنیم

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

نظرات خود را برای ما بنویسید ...