چطور از گیر کردن کاغذ در پرینتر جلوگیری کنیم؟

3333

چند راهکار برای جلوگیری از گیر کردن کاغذ در پرینتر

چطور از گیر کردن کاغذ در پرینتر جلوگیری کنیم؟

موقعی که کاغذ گیر می کند، بعضی از پرینتر ها چراغ چمشک زن دارند و از شما کمک می خواهند. شما باید طبق راه حل های ارائه شده مشکل بلوکه شدن کاغذ در راه پرینتر را برطرف کنید. در واقع عمل باز کردن راه کاغذ گیر کرده، توسط دست شما انجام می شود و پرینتر درمانده است. در اینجا مراحل بیرون کشیدن کاغذ گیر کرده را توضیح می دهیم:

1- پرینتر را خاموش کنید:

خب سادست نه! اما مهمه! چون شما نمی خواید با برق و قطعات در حال کار پرینتر، درگیر شوید! پس از باز شدن درب پرینتر که به کاغذ گیر کرده منتهی می شود، اگر احساس کردید که گرمای زیادی به دستتان می خورد، باید بدانید که فیوزر هیتر، هنوز داغ است. کمی صبر کنید تا سرد شده و بعد کاغذ را بیرون بیاورید.

چطور از گیر کردن کاغذ در پرینتر جلوگیری کنیم؟

2- تمام درها را باز کنید:

بر اساس نوع دستگاه (کپی یا پرینتر تک کاره و چندکاره)، اگر نمی دانید کاغذ کجای آن گیر کرده، شروع به باز کردن درهای دستگاه کنید تا به کاغذ برسید.

چطور از گیر کردن کاغذ در پرینتر جلوگیری کنیم؟

3- با دقت کاغذ را بیرون بکشید:

کاغذ را به آرامی بیرون بکشید تا پاره نشود چرا که پاره و تکه تکه شدن آن، مساوی است با دردسرهای دیگر!. مورد دیگری که باید در موقع بیرون کشیدن در نظر داشت این است که کاغذ را در مسیر بیرون رفتن آن بکشید. سعی نکنید کاغذ را در مسیر برگشت بیرون بکشید چراکه باعث خراب شدن قطعات خواهد شد. اگر کاغذ در وضعیت بدی گیر کرده و بیرون کشیدن آن ممکن نیست، از سرویس کار کمک بگیرید.

چطور از گیر کردن کاغذ در پرینتر جلوگیری کنیم؟

4- و در آخر!

تمام درهای دستگاه را ببندید. اگر مشکل برطرف شده باشد، دستگاه ریست شده و آماده می شود. اگر هنوز چراغ چشمک زن روشن باشد، پس مشکل هنوز پا برجاست. دوباره چک کنید تا تیکه های کاغذ در دستگاه نمانده باشد. مشکل حل نشده؟ دستگاه را خاموش و روشن کنید. باز مشکل حل نشد؟ با تکنسین های سرویس دستگاه تماس بگیرید. ممکن است ایراد از سنسور ها و قطعات دستگاه باشد که تعمیر و تعویض آن راه و چاه خودش را دارد.

چطور از گیر کردن کاغذ در پرینتر جلوگیری کنیم؟

و اما چطور از گیر کردن کاغذ در پرینتر جلوگیری کنیم؟

برای پیشگیری از گیر کردن کاغذ و مشکلات بعد از آن، کافیست مراحل زیر را طی کنید:

1- فقط از کاغذ مناسب استفاده کنید و از استفاده از کاغذ برند های ضعیف مختلف جلوگیری کنید.

2- بعضی از دستگاه های کپی و پرینتر، تنظیماتی دارند که می توان سایز و میزان ضخامت کاغذ را می توان به آنها شناساند و حتماً از این مورد استفاده کنید.

3- راهنمای پرینتر را بخوانید تا از اطلاعات کاغذ مصرفی آن مطمئن شوید.

4- نگهدارنده های سینی پرینتر بی مصرف نیستند! کاغذ را در بهترین شرایط با نگهدارنده کاغذ، تنظیم کنید.


اگر از مطلب چطور از گیر کردن کاغذ در پرینتر جلوگیری کنیم؟ لذت بردید، نظر خود را با ما در میان بگذارید. منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با عضویت در خبرنامه آوند پرینتر آخرین مطالب و ویدئوهای آموزشی را برای شما ارسال میکنیم

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

نظرات خود را برای ما بنویسید ...