• خانه >
  • آموزش و مقالات >
  • کارتریج تونر سازگار بخریم یا کارتریج تونر اصلی ؟

کارتریج تونر سازگار بخریم یا کارتریج تونر اصلی ؟

917

کارتریج تونر سازگار غیر اورجینال بخریم یا کارتریج تونر اصلی ؟

کارتریج تونر سازگار بخریم یا کارتریج تونر اصلی

می دانید محاکمه با آتش چیست؟ شبیه به جنگ گلادیاتورها در یونان باستان است. اگر بعد از تمام رنج ها نهایتا به نتیجه مطلوب برسید، پس شما یک مالک سرد و گرم چشیده پرینتر خواهید بود، اما اگر همچنان در حال ضرب و شتم هستید، شما نیز ممکن است از صرفه جویی مالی صرف نظر کنید. صاحبان باتجربه پرینترها می ‎دانند که چگونه بحث در مورد تونر سازگار در برابر تونرهای اصل به خودشان برخواهد گشت.

کارتریج تونر سازگار بخریم یا کارتریج تونر اصلی

آنها می دانند که تولیدکنندگان تجهیزات اصل (OEM) پرینترها را با قیمت های پایین می‎فروشند و سود خود را با خرید کارتریج های تونر اورجینال تولید شده خودشان توسط مشتری در قیمت های جنون آمیز بدست می‎آورند..

وقتی صحبت از تونر به میان می‌آید، انتخاب‌هایی دارید: آیا تونر سازنده تجهیزات اصلی (OEM) را خریداری می‌کنید یا با یک تونر ارزان‌تر، اما ظاهراً سازگار استفاده می‌کنید؟ بسته به سن تجهیزات چاپ خود، ممکن است کارتریج های بازسازی شده نیز در دسترس داشته باشید. اما در مورد چاپ، تفاوت در چیست؟

قبل از این که پرینتر لیزری با نام تجاری جدید را خریداری کنید، احتمالا هرگز شکایت مردم را در مورد هزینه های کارتریج‎ های تونر جدی نگرفتید. شما احتمالا حتی به آنها به چشم افراد خسیسی نگاه کردید که در مورد چیزهای کم اهمیت شکایت دارند.

کارتریج تونر سازگار بخریم یا کارتریج تونر اصلی

حالا به خوبی می دانید. شما می دانید که چگونه کارتریج‎ های تونر می توانند حتی گران تر از کارتریج ‎های جوهر باشند.

همه این چیزها را می دانید، دقیقا به همین دلیل است که می خواهید به دنبال استفاده از کارتریج های تونر سازگار غیر اورجینال باشید. این دقیقا همان جایی است که می خواهید به سوال تونر سازگار در مقابل تونر اصلی پاسخ داده شود.

خوب، ما در آوند پرینتر، آماده هستیم تا این کار را برای شما انجام دهیم. قبل از اینکه به مسئله تونر سازگار و تونر اصلی بپردازیم، بیایید ابتدا درک کنیم که کارتریج های سازگار چه هستند.

کارتریج تونر سازگار چیست؟

 تونر OEM یا اصلی، توسط شرکت‎ هایی که پرینتر را تولید کرده ‎اند ساخته شده اند، در حالی که کارتریج های تونر سازگار سازندگان شخص ثالث آنها را برای پرینترهای دارای نام تجاری ساخته اند.

کارتریج تونر سازگار بخریم یا کارتریج تونر اصلی

کارتریج تونر سازگار در واقع با نام تجاری پرینتری که شما استفاده می کنید سازگار است. به عبارت دیگر، آنها جایگزین هایی هستند که می توانید با آنها پیش بروید.

گاهی از شما می‎شنویم که می‎پرسید آیا کارتریج تونر سازگار و کارتریج تونر بازسازی شده یا دوباره پر شده، یکسان هستند؟ برای پاسخ به سوال غیرمعمول به شما باید بگوییم، خیر، آنها یکسان نیستند.

کارتریج تونر بازسازی شده اساساً یک فرم بازیافت شده از کارتریج است که کاربران قبلاً آن را تخلیه کرده اند. کارتریج تونر مجدداً پر شده در واقع همان کارتریج تونری است که شما تخلیه کرده ‎اید، و دوباره از تونر پر شده است. اما کارتریج تونر سازگار تازه ساخته شده و حاوی قطعات بازیافتی نیست. به همین دلیل آنها از لحاظ کیفیت بهتر از کارتریج تونر بازسازی شده و یا دوباره پر شده در نظر گرفته می شوند.

کارتریج تونر سازگار بخریم یا کارتریج تونر اصلی

اکثر کارتریج تونر های فروشگاه آوند پرینتر، از نوع سازگار درجه یک (Grade A) می باشند؛ مشاهده فرمایید.

کارتریج تونر سازگار بارها بهتر از کارتریج تونر بازسازی شده یا دوباره پر شده است. با این حال سوال بزرگ این است که در نبرد تونر سازگار در مقابل تونرهای اصلی کدامیک برنده می شود. برای پاسخ دادن به این سوال شما، هر دو نوع تونر سازگار و تونر اصلی را یک به یک از لنز جوانب مثبت و منفی از نظر می‎گذرانیم.

تونر سازگار در برابر تونر اصلی: وقتی که تونر سازگار برنده می ‎شود

بزرگترین و مهمترین دلیل اینکه چرا بحث درباره تونر سازگار در برابر تونرهای واقعی مطرح می‎ شود، بحث هزینه است. مردم شروع به استفاده از کارتریج های تونر سازگار می‎ کنند، زیرا نگران هستند که تعویض مداوم کارتریج های تونر منجر به ضررهای مالی برای آنها شود.

کارتریج تونر سازگار بخریم یا کارتریج تونر اصلی

از کسی پنهان نیست که کارتریج های تونر سازگار واقعا ارزان تر از کارتریج های تونر اصلی هستند.

با این حال، سوال اصلی در اینجا چرایی و علت آن است.

همانطور که در بالا ذکر شد، تولید کنندگان پرینتر، پرینترهای خود را با وجود زیان های عظیم می‎ فروشند، زیرا فکر می‎ کنند زمانی که کاربران دوباره و دوباره مجبور به خرید کارتریج شوند، آنها سود از دست رفته خود را بدست خواهند آورد. بنابراین، هنگامی که شما کارتریج تونر اصلی را خریداری می کنید، اساسا برای پرینتری که قبلا خریداری کرده‎اید و برای کارتریج و همچنین برای سود تولید کنندگان پول می ‎پردازید.

قیمت های کارتریج های تونر اصلی، هیچ ارتباطی با قیمت واقعی و یا حتی معیارهای عرضه و تقاضا ندارد. از سوی دیگر، کارتریج های تونر سازگار از این تعصب رنج نمی برند.

تولیدکنندگان شخص ثالث کارتریجهای تونر سازگار، قیمت کارتریج‎ های خود را طوری قیمت گذاری می ‎کنند که هزینه های آنها را تحت پوشش قرار داده و سود کمی نیز تولید خواهند کرد. این تفاوت جزئی به این معنی است که شما می توانید با خرید کارتریج های تونر سازگار نسبت به اصلی، تا 70 درصد صرفه جویی کنید.

این حقیقت را در نظر بگیرید که این هزینه فقط مربوط به یک کارتریج تونر اصلی نیست. بلکه مربوط به همه کارتریج ‎هایی است که شما هرگز نخواهید خرید. این به این معنی است که پس اندازهای شما در طول چند سال به میزان زیادی افزایش می ‎یابد.

کارتریج تونر سازگار در مقابل کارتریج تونر اصل: چگونه اصلی ها، سازگار‎ها را شکست می‎دهند

مهمترین عرصه ‎ای که در آن کارتریج ‎های تونر اصلی در مناظره تونرهای سازگار در برابر تونر های اصلی پیروز می‎شوند، مقوله کیفیت است.

کارتریج تونر سازگار بخریم یا کارتریج تونر اصلی ؟ (بخش دوم)

کارتریج‎ های تونر اصلی نه تنها فقط برای مدل خاصی از پرینتر بلکه در مورد کاغذهای خاصی که مورد استفاده قرار می‎ گیرند نیز توسط تولید کنندگان طراحی می‎ شوند.

این بدان معنی است که کارتریج های تونر اصلی برای اینکه هم با پرینتر و هم با کاغذ به خوبی متناسب باشند، تصحیح شده اند. اثر این تفاوت وقتی که با چاپ با کیفیت بالا سروکار داریم بهتر دیده می‎شود.

بهترین مثال این حالت، تصاویر یا عکس ها هستند.

کارتریج تونر سازگار بخریم یا کارتریج تونر اصلی ؟ (بخش دوم)

هنگام مقایسه کارتریج تونر سازگار و کارتریج تونر اصلی، شما در خواهید یافت که تونر اصلی تقریبا همیشه با کیفیت و وضوح بهتری تصاویر را ارائه خواهد کرد.

علاوه بر این، این قضیه فقط در مورد کیفیت تصاویر نیست بلکه در مورد دوام آنها نیز هست. تصاویر چاپ شده با کارتریج‎ های تونر اصلی، نسبت به تصاویری که با کارتریجهای تونر معمولی چاپ شده باشند تمایل دارند که یکپارچگی خود را در مدت زمان طولانی‎ تری نگه دارند.

برای مدت زمانی طولانی، این قضیه در بحث در مورد تونر سازگار و تونر اصلی مطرح بوده است. با این حال، امروزه وضعیت، کمی در حال تغییر است، زیرا تولید کنندگان تونر سازگار نیز حمایت خود را از محصولات خود آغاز کرده اند. در حال حاضر، برندهای قابل تشخیصی برای کارتریج های تونر سازگار وجود دارند، درست مثل مارک هایی که برای کارتریج تونر اصلی وجود دارد. تولید کنندگان شخص ثالث کارتریجهای سازگار خود را برند می کنند، زیرا به عملکرد خود اعتماد دارند.

در کنار نام تجاری و برند کردن، این تولیدکنندگان حتی تضمین 100٪ و بازپرداخت پول نیز ارائه می دهند. در حقیقت، کارتریج های تونری که ما می فروشیم نیز دارای نام تجاری هستند و با بازپرداخت 100 درصد هزینه در طول عمرشان همراهند.

این به این معنی است که کیفیت استاندارد برای کارتریج های تونر سازگار نیز افزایش یافته است. کارتریج های تونر سازگار همیشه در زمینه چاپ متن با کارتریج های تونر اصلی مطابقت داشتند، اما در حال حاضر حتی در مورد چاپ تصاویر به عنوان جایگزینی برای کارتریج های تونر اصلی، استفاده می‎ شوند.

آیا استفاده از کارتریج های پرینتر سازگار باعث ایجاد مشکل خواهد شد؟

به علت تهدیدی که کارتریج های تونر سازگار برای حاشیه سود OEM ها ایجاد می‎ کنند، شایعات و داستان ‎های زیادی در مورد آنها طراحی شده تا بد به نظر برسند. ایده پشت آنها این است که به سادگی کاربر را مجبور به انتخاب کنید. به عنوان مثال هر بار که در مورد بحث تونر سازگار در برابر تونر های واقعی فکر می ‎کنید کارتریج اصلی را انتخاب می ‎کنید. اجازه دهید به برخی از مواردی که شامل این قسمت می ‎شوند به بررسی بپردازیم.

کارتریج تونر سازگار بخریم یا کارتریج تونر اصلی ؟ (بخش دوم)

صدور گواهینامه

شایع ترین افسانه در مورد کارتریج های تونر سازگار این است که استفاده از آنها باعث می شود که ضمانتنامه پرینتر خاتمه یابد. هیچ حقیقتی پشت این افسانه وجود ندارد. قوانین و مقررات، همه شرکتها را از مبرا کردن خود از ضمانت ارائه شده به این دلیل که مواد مصرفی توصیه شده مورد استفاده قرار نگرفته، باز می ‎دارند، مگر اینکه این مواد مصرفی به پرینتر آسیب برساند.

کارتریج تونر سازگار بخریم یا کارتریج تونر اصلی ؟ (بخش دوم)

آسیب به پرینتر                                                                       

این داستان ما را به افسانه بعدی می‎رساند که کارتریجهای تونر سازگار به پرینترها آسیب می ‎رسانند. علت ایجاد این افسانه به زمانی بر می ‎گردد که کارتریج‎ های سازگار شخص ثالث، کیفیت بالایی نداشتند. این افسانه همچنین نتیجه‎ی دوباره شارژ کردن نا کارآمد کارتریج ها است که اغلب اتفاق می افتد.

با این حال، نباید اجازه دهید این افسانه ها شما را از مقایسه تونر سازگار و تونر اصلی بازدارند و باعث شوند همان انتخاب سابق را داشته باشید. همه چیزی که لازم است انجام دهید این است که از یک فروشنده قابل اعتماد مانند آوند پرینتر خرید کنید و در نتیجه از هر لحاظ با نظم و دقت پیش بروید.

با عضویت در خبرنامه آوند پرینتر آخرین مطالب و ویدئوهای آموزشی را برای شما ارسال میکنیم

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

نظرات خود را برای ما بنویسید ...