کاغذ حرارتی چیست؟ فواید کاغذ حرارتی

2120

کاغذ حرارتی چیست و فواید آن چیست؟

فواید کاغذ حرارتی

کاغذ حرارتی نوع خاصی از کاغذ است که به گرما واکنش نشان می دهد و به آن اجازه می دهد بدون نیاز به جوهر یا تونر یک تصویر واضح و شفاف را ثبت و ذخیره کند. چاپ روی کاغذ حرارتی با تصاویر کاملاً مشخص، قابل اطمینان و سریع همراه است. این نوع فناوری برای چندین دهه در بخش­ های مختلف کاربرد دارد.

کاغذ حرارتی دارای چندین مزیت نسبت به روش های چاپ سنتی است، از جمله کیفیت تصویر بالاتر، زمان تولید سریعتر و هزینه کمتر. علاوه بر این، کاغذ حرارتی را می توان در انواع مختلف محیط ها مانند دماهای گرم و سرد و شرایط بیرونی استفاده کرد، زیرا ترکیب شیمیایی آن از محو شدن در اثر تغییرات آب و هوایی جلوگیری می کند.

زمینه‌ های تخصصی نظیر مراقبت سلامت برای نسخه های چاپی بسیار تخصصی و مهم که دقت الزامی است همانند الکتروکاردیوگرام قلب (EKG)، لیبل (برچسب)، نسخه‌های پزشکی و نسخه‌های چاپی فراصوت بر تصاویر کیفیت بالا متکی هستند که با چاپ گرمایی ایجاد می شوند.

خرده فروش ­ها از کاغذ حرارتی جهت نقطه­ ی فروش نظیر فروشگاه­ های خوار و بار فروشی، پمپ­ بنزین­ ها و خودپرداز های بانک برای اطمینان از خدمات دقیق و سریع بهره می­ گیرند. آژانس­ های مسافرتی، سیستم‌ های لاتاری و برخی کسب‌ و کارهای نیازمند به نسخه‌های چاپی در حجم بالا هم بر کاغذ حرارتی متکی هستند.

کاغذ حرارتی

از جمله فواید کاغذ حرارتی نسبت به انواع دیگر چاپ می­ توان به موارد ذیل اشاره کرد:

پرینترهای کاغذ حرارتی یا فیش پرینترها از پرینترهای دیگر بسیار سریع‌ تر هستند که ماحصل آن، زمان انتظار کمتر در خط پرداخت است.

تصاویر خلق­ شده روی کاغذ حرارتی نسبت به انواع دیگر کاغذ، چاپ تمیز تر و باکیفیت تر دارند لذا جزء لاینفک مکان­ هایی همانند بیمارستان­ ها که دقت نسخه­ ی چاپی بحرانی است، می باشد. همچنین فروشگاه های دارای تخفیف که رسیدهای اقلام نویسی شده از طریق چاپ حرارتی به مشتریان در مشاهده­ ی بهتر هزینه­ ها کمک ­می­ کند، این نوع کاغذ بسیار کاربردی است.

پرینترها همچنین قادر به چاپ بارکد با کیفیت بالا مستقیماً روی رسید، با ایجاد تراکنش ­های پیچیده‌ای همچون بازده و تبادل بسیار آسان‌تر برای مشتریان و خرده فروش­ ها به یک اندازه و جلوگیری از سرقت کالاها و دست‌کاری رسیدها هستند که تأثیر مستقیم بر قیمت­ ها دارند.

نمونه ای از چاپگر حرارتی یا فیش پرینتر که در فروشگاه ها می بینید:

فیش پرینتر

پرینترهای کاغذ حرارتی قابل اطمینان و پایا هستند. چون قسمت­های متحرک معدودتری در پرینتر کاغذ حرارتی فاقد جوهر وجود دارد، احتمال گیرکردن حین چاپ بعید است و مثل برخی پرینترها به راحتی خراب نمی شوند. این مزایا با حفظ هزینه به‌ واسطه‌ هزینه‌ های پایین نگهداری همراه هستند.

پرینترهای حرارتی، خروجی بادوام‌تری را نسبت به پرینترهایی که از جوهر استفاده ­می­ کنند و با گذشت زمان سیاه و محو می­ شوند، تولید می­ کنند. ماندگاری نسخه­ های چاپی کاغذ حرارتی کیفیت بالا سال­ ها و حتی دهه­ ها است.

فناوری چاپ گرمایی از انواع چاپ دیگر بسیار بی سروصدا تر است که همین امر تجربه­ ی لذت بخش تر چاپ در حجم بالا را به همراه دارد.


اگر از مطلب کاغذ حرارتی چیست؟ – فواید کاغذ حرارتی لذت بردید، نظر خود را با ما در میان بگذارید. منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با عضویت در خبرنامه آوند پرینتر آخرین مطالب و ویدئوهای آموزشی را برای شما ارسال میکنیم

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

نظرات خود را برای ما بنویسید ...