• خانه >
  • آموزش و مقالات >
  • کدام پرینتر برای کسب و کارتان بهتر است؟ پرینتر لیزری یا جوهر افشان؟

کدام پرینتر برای کسب و کارتان بهتر است؟ پرینتر لیزری یا جوهر افشان؟

3431

کدام نوع پرینتر برای کسب و کارتان مناسب است؟ پرینتر لیزری یا جوهر افشان؟

علی رغم افزایش مجازی سازی و محاسبات ابری، هنوز نیاز به نگهداری تجهیزات داخلی دفاتر و سازمان ها مانند کامپیوترها و پرینترها وجود دارد. حتی اگر گزارش‎ها، صفحه گسترده‎ها و سایر داده ها از طریق ایمیل، پاورپوینت و فضای ابری قابل اشتراک گذاری باشند، همچنان در اکثر شرکت ها نیازی مبرم برای ارسال اسناد و داده ها بر روی کاغذ وجود دارد.

کدام پرینتر برای کسب و کارتان بهتر است؟ پرینتر لیزری یا جوهر افشان؟

اگر چه فضای ابری به طور قابل ملاحظه ای سخت افزار مورد نیاز برای حفظ پایگاه داده های بزرگ، سرورها و سیستم های شبکه را کاهش می‎دهد، اما شما هنوز هم نیاز به یک پرینتر دارید. یک انتخاب برای شما به عنوان صاحب کسب و کاری کوچک یا بزرگ وجود دارد: پرینتر جوهر افشان در مقابل پرینتر لیزری.

پرینتر لیزری بروزترین نوع از چاپگرهاست؛ این مدل پرینتر پس از چاپگر های جوهر افشان وارد بازار شد.

پرینتر جوهر افشان یا پرینتر لیزری ؟

هنگام خرید چاپگر، احتمالاً متوجه دو نوع چاپگر بسیار متفاوت شده اید: چاپگرهای جوهرافشان و چاپگرهای لیزری. سوال این است که تفاوت بین چاپگرهای لیزری و جوهرافشان چیست؟ و مهمتر از آن، کدام یک با نیازهای خاص شما سازگارتر است؟

مزایا و معایب هر کدام چیست؟ کدام انعطاف پذیر‎تر است و قادر به سازگاری با کسب و کار شماست؟ در مورد هزینه های کوتاه مدت و بلند مدت مربوط به هر پرینتر چطور؟ با در نظر گرفتن همه این عناصر، تصمیم گیری شما ساده خواهد بود.

مبانی پرینترهای جوهر افشان

پرینتر جوهر افشان به مدت طولانی در خانه‎ها در سراسر جهان جزئی اساسی بوده و در شرایط خاص در کسب و کار مفید است. فوق العاده بودن پرینتر جوهر افشان در سادگی و کیفیت رنگ آن است. پرینترهای جوهر افشان برای راه اندازی و نگهداری نسبتاً آسان هستند، جدا از ذکر این واقعیت که آنها نیاز به فضای کمتری نیز دارند.

کدام پرینتر برای کسب و کارتان بهتر است؟ پرینتر لیزری یا جوهر افشان؟

برای حجم‎های کوچک پرینت‎های تجاری و یا استفاده از انواع مواد اولیه مختلف برای چاپ، پرینتر جوهرافشان ممکن است انتخاب خوبی باشد. از آنجا که پرینترهای جوهر افشان جوهر مایع را برای ایجاد طیف‎های رنگی ترکیب می کنند، توانایی ارائه کیفیت عکس بهتر با رنگ های غنی تر دارند. پرینترهای جوهر افشان همچنین قادر به چاپ روی انواع مواد مانند پنبه، لوازم التحریر دارای بافت ویژه، پارچه های روکش دار و حتی بوم هستند.

(در این شرایط عاقلانه است که هزینه های خود را در مقایسه با هزینه برون سپاری این پروژه ها مقایسه کنید؛ بسته به ماهیت و مقادیر مورد نیاز برای پروژه شما، برون سپاری به یک فروشگاه چاپ ممکن است مقرون به صرفه تر از سرمایه گذاری روی تجهیزات لازم برای تولید در دفتر خودتان باشد.)

مزایای استفاده از جوهر افشان برای اهداف تجاری بهرحال همین جا پایان می‎یابد. حتی بهترین مدل های جوهر افشان تنها می توانند تا حدود 150 ورق کاغذ را در سینی ورودی اداره کنند و اکثر آنها یک سینی فرعی پلاستیکی شکننده به عنوان سینی خروجی دارند. علاوه بر این، پرینترهای جوهر افشان ظرفیت مناسب برای سرعت، کیفیت و تأثیر گذاری بر هزینه لازم برای چاپ معمولی تجاری را دارا نیستند.

مبانی پرینتر لیزری

پرینتر لیزری دست کم برای استفاده در ادارات و کسب و کار، یک قهرمان است. به عبارت ساده، پرینتر لیزری کارآمدتر است، سریعتر عمل می‌کند و در مقایسه با پرینتر جوهر افشان می‎تواند مقادیر بالاتری را به چاپ برساند. اول و مهم‌تر از همه اینکه، اگر کسب و کار شما به خبرنامه های روشن و مختصر، راهنماهای رسانه‎ای و سایر اسناد چاپی متکی باشد، باید یک پرینتر لیزری داشته باشید.

کدام پرینتر برای کسب و کارتان بهتر است؟ پرینتر لیزری یا جوهر افشان؟

پرینتر لیزری می تواند به سرعت و با دقت متن سیاه و سفید، متن رنگی و گرافیک‎های ساده را چاپ کند. به طور متوسط ​​یک پرینتر لیزری نتایجی با کیفیت را 50٪ سریعتر از پرینترهای جوهر افشان تولید می‎کند. مهمتر از سرعتی که دارند، پرینترهای لیزری می ‎توانند به حجم بسیار بالاتری در مقایسه با جایگزین های جوهر افشان خود، رسیدگی کنند.

حداقل ظرفیت ورودی سینی پرینتر لیزری متوسط، 150 ورق کاغذ است. مدل های پیشرفته تر می توانند تا 250 ورق کاغذ را جای بدهند و همچنین سینی های ورودی ثانویه برای افزایش خروجی ارائه ‎دهند.

برخی از مدل های پرینتر لیزری قادر به حمل انواع محدودی از مواد ورودی (یعنی برچسب ها، پاکت ها، کارت ویزیت) هستند، اما به گستردگی مواد ورودی پرینترهای جوهر افشان نیست. کاغذ دفتری استاندارد 20 پوندی، مواد ورودی ایده آل برای پرینترهای لیزری است.

پرینتر جوهر افشان در مقابل پرینتر لیزری: تصمیم گیری

کدام پرینتر برای کسب و کارتان بهتر است؟ پرینتر لیزری یا جوهر افشان؟

صرف‌نظر از اندازه کسب و کار شما، یک پرینتر لیزری انتخاب مناسبی است. سرعت، کیفیت و ظرفیت چاپ لیزری باعث می شود که برای هر محیط اداری کارایی بیشتری داشته باشد. برای بسیاری از کسب و کارها، یک پرینتر لیزری چند منظوره بهترین انتخاب است زیرا قابلیت اتصال فناوری های جدید تر را دارند. در حین دسترسی به اسکن، کپی کردن، ارسال فکس و قابلیت پرینت، می توانید فضای بیشتری نیز داشته باشید.

البته پرینترهای جوهر افشان مدرن تر و دارای مخزن جوهر، این روز ها جای پرینترهای جوهر افشان دارای کارتریج را گرفته و در هزینه ها صرفه جویی کرده و سرعت و کیفیت را دو چندان کرده اند. با این حال پرینتر لیزری گزینه ای ایده آل تر برا محیط های اداری هستند.


مشاوره خرید ماشین های اداری و فروشگاهی: 02188820036

اگر از مطلب کدام پرینتر برای کسب و کارتان بهتر است؟ پرینتر لیزری یا جوهر افشان؟ لذت بردید، نظر خود را با ما در میان بگذارید. منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با عضویت در خبرنامه آوند پرینتر آخرین مطالب و ویدئوهای آموزشی را برای شما ارسال میکنیم

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

نظرات خود را برای ما بنویسید ...