• خانه >
  • آموزش و مقالات >
  • راهنمای خرید موبایل پرینتر – 6 نکته انتخاب یک موبایل پرینتر

راهنمای خرید موبایل پرینتر – 6 نکته انتخاب یک موبایل پرینتر

1151

راهنمای خرید موبایل پرینتر – شش نکته انتخاب یک موبایل پرینتر

راهنمای خرید موبایل پرینتر

موبایل پرینتر یا همان فیش پرینتر که در آن از همان رول کاغذی معمولی برای پرینت فیش استفاده می کنند وسیله کوچک و قابل حمل است، این دستگاه از طریق وای فای یا بلوتوث به تبلت و موبایل وصل شده و ارتباط برقرار می کند برای چاپ رسید.

اگر به دنبال یک موبایل پرینتر مناسب برای کسب و کار خود هستید حتما مزایا و ضرورت وجود یک پرینتر همراه را درک کرده ‎اید. مهمترین مزیت یک موبایل پرینتر، بالا بردن بهره‎ وری در محیط کسب و کار است. این پرینترها در واقع ابزاری هستند که به کاربران امکان چاپ لیبل‎ ها و رسیدهای مورد نیازشان را دقیقا در زمان و مکانی که به آن نیاز دارند می ‎دهند.

فرض کنید برای چاپ یک رسید در سیستم توزیع و پخش و یا هنگام مدیریت انبار و چاپ تگ‎ های لازم، به پرینت‎ های فوری نیاز دارید. استفاده از یک موبایل پرینتر مراحل مربوط به ترک محل و تهیه نسخه ‎های پرینت شده و مجددا برگشتن به محل را حذف نموده و به این ترتیب با حذف هزینه‎ های غیر ضروری، بهره ‎وری در محیط کار را افزایش خواهد داد.

6 نکته در مورد نحوه انتخاب یک موبایل پرینتر

انتخاب یک پرینتر همراه کار آسانی نیست. به همین دلیل است که باید هنگام تصمیم گیری هوشیار باشید. نکات مهمی در این مورد وجود دارد که باید قبل از اینکه خرید خود را انجام دهید آنها را در نظر بگیرید. در مطلب راهنمای خرید موبایل پرینتر شش نکته ساده اما مفید آمده است که به شما کمک خواهد کرد تا موبایل پرینتر مناسبی برای خود انتخاب کنید.

نکته 1 : عملکرد همیشه در وهله اول قرار دارد

هنگام خرید یک پرینتر ، چه موبایل پرینتر باشد و چه غیر از آن، همیشه باید به مشخصات و عملکردی که برایتان ضروری است فکر کنید. به عنوان مثال، اگر شما قصد دارید از اسناد حرفه ‎ای با کیفیت بالا پرینت بگیرید، باید به دنبال یک موبایل پرینتر با وضوح بالا باشید. شما می توانید این قضیه را با نگاه کردن به dpi (نقطه بر اینچ) پرینتر بررسی کنید. Dpi بالاتر، به معنی رزولوشن و وضوح بیشتر است. اگر به یک پرینتر سریع نیاز دارید، یک پرینتر همراه با سرعت پرینت بالا انتخاب کنید. البته باید توجه داشته باشید که حتی سریعترین مدل‎های پرینترهای همراه، تنها می توانند 25 صفحه در دقیقه چاپ کنند.

6 نکته در مورد نحوه انتخاب یک موبایل پرینتر

نکته 2: شناسایی ویژگی هایی که مورد نیاز شماست

موبایل پرینترها بیش از همه از نظر قابل حمل بودن و اتصال اضافی مفید هستند. برخی از موبایل پرینترها دارای اتصال بلوتوث هستند. برخی دیگر دارای اتصال مادون قرمز، اتصال وایرلس، پورت درایو USB و پورت های کارت حافظه هستند.

این قابلیت ‎ها به شما کمک می ‎کنند تا حتی بدون کامپیوتر یا لپ تاپ بتوانید به راحتی چاپ کنید. بسته به ویژگی‎ هایی که می ‎خواهید یا نیاز دارید که موبایل پرینترتان داشته باشد، می ‎توانید از انواع پرینترهای همراه موجود استفاده کنید. پرینترهای اسناد و پرینترهای عکس نیز به عنوان پرینترهای موبایل در دسترس هستند، اما ظرفیت چاپ بسیار محدودی دارند.

به عنوان مثال، پرینترهای عکس تنها می‎توانند حداکثر عکس هایی با اندازه 7×5 اینچ چاپ کنند، و همچنین پرینترهای جوهر افشان همراه چرخه کاری چندان بادوامی ندارند. بنابراین درک ویژگی‎های پرینتر قبل از خرید آن امری ضروری خواهد بود.

نکته 3: پیدا کردن اندازه ای که برای شما مناسب است

از آنجایی که شما به دنبال یک پرینتر قابل حمل هستید، باید اندازه دستگاه را در نظر بگیرید. برخی از موبایل پرینترها هر چند یک پرینتر قابل حمل به شمار می ‎آیند، اما ممکن است بسیار بزرگ باشند، در حالی که برخی از آنها بسیار کوچک هستند و البته ویژگی های محدودی نیز دارند. هنگام جستجوی یک پرینتر، ابتدا بهتر است ویژگی های دستگاه را قبل از مقایسه اندازه‎ها در نظر بگیرید. در نهایت، می ‎توانید دستگاهی با کوچکترین اندازه و بهترین ویژگی‎ها را انتخاب نمایید.

نکته 4: شرایط محیطی

موبایل پرینترها اغلب توسط کاربر حمل می ‎شوند و بنابراین در معرض گرما، سرما، باران، گرد و غبار و غیره قرار می‎ گیرند. یکی از فاکتورهایی که بیشتر قابل توجه می‎ باشد این است که این پرینترها اغلب زمین می‏ خورند. همچنین وزن و اندازه پرینتر نیز باید برای قابلیت حمل مناسب باشد.

یک پرینتر سخت و مقاوم را که می ‎تواند شرایط آب و هوایی مختلف و شوک را تحمل کند، در نظر بگیرید. وقتی پرینتر درست در زمانی که به آن نیاز دارید به دلیل زمین خوردن یا نفوذ گرد و غبار و رطوبت و غیره از کار می‎افتد، ضرر آن چندین برابر بیشتر است.

6 نکته در مورد نحوه انتخاب یک موبایل پرینتر

خصوصیات پرینترهای موبایل با رتبه‎بندی IP مطابقت می دهند؛ به این معنی که وقتی رتبه IP بالاتر است، پرینتر از لحاظ مناسب بودن برای حمل، بهتر است. رتبه IP با عدد 3 یا بیشتر، در برابر باران و گرد و خاک مقاومتر است. یک موبایل پرینتر واقعی باید قادر به تحمل چندین ضربه از فاصله یک و نیم متری باشد.

نکته 5: قیمت باید مناسب باشد

قیمت بدون شک فاکتور مهمی است. اگر قیمت دستگاه از بودجه شما فراتر رود مهم نیست که چه دستگاهی با چه کاربردها و یا تکنولوژی بالایی می ‎تواند باشد، چرا که هزینه آن خارج از تخمین شماست. برای گرفتن یک موبایل پرینتر خوب، مبلغی حدود یک تا دو میلیون تومان و کمی بیشتر، باید هزینه کنید.

نکته 6: چگونه می‎ توان به قابل حمل بودن دست یافت؟

هنگامی که به خرید پرینترهای موبایل فکر می ‎کنید، ایده اصلی این است که یک پرینتر کوچک و راحت و قابل حمل دریافت کنید. با این حال، برخی از افراد هستند که فقط پرینترهای کوچک می ‎خواهند و نه واقعا “قابل حمل”. برخی از پرینترهای غیر موبایل در بازار وجود دارند که به اندازه کافی جمع و جور و کوچک بوده و حملشان آسان است. شما می‎توانید بسته به نیازهایی که دارید، انتخاب خود را بین پرینترهای “کوچک” و پرینترهای “مینی”، انجام دهید.

جمع بندی

نه همه پرینترهای موبایل عالی هستند و نه همه مردم نیاز به پرینترهای واقعا موبایل و قابل حمل دارند. این انتخاب به میزان زیادی به ترجیحات شما بستگی دارد. اما تا زمانی که نکاتی را که در بالا ذکر شد در هنگام جستجوی یک موبایل پرینتر مد نظر قرار دهید، باید بتوانید دقیقا همان چیزی را که نیاز دارید پیدا کنید.

شما می توانید از بخش فروش موبایل پرینتر آوند دیدن فرمایید.

با عضویت در خبرنامه آوند پرینتر آخرین مطالب و ویدئوهای آموزشی را برای شما ارسال میکنیم

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

نظرات خود را برای ما بنویسید ...