مشکلات شارژ کارتریج جوهر افشان اپسون

2634

مشکلات شارژ دوباره کارتریج جوهر افشان اپسون

پرینترهای اپسون از جمله بهترین پرینترهای خانگی هستند. آنها با توجه به قابلیت های متعددی که در یک واحد دارند، مانند فکس، اسکن، پرینت و کپی، یک دفتر خانه مجازی محسوب می‎ شوند. این پرینترها به نوعی به کارتریج بسیار گرانبها نیاز دارند. در واقع، قیمت بالا منجر به جستجوی بسیاری از افراد برای گزینه های دیگری مانند پرکردن کارتریج می شود. این گزینه نهایتا موجب صرفه جویی در یک یا دو مخزن خواهد شد، اما هنگام استفاده و دوباره پر کردن آنها، مشکلاتی باقی خواهند ماند.

مشکلات کارتریج های جوهر افشان اپسون

پر کردن کارتریج

اولین مشکل با پر کردن کارتریج‎های اپسون، عملیات پر کردن آنها است. این عمل فرآیندی ماهرانه است که نیاز به فردی آزموده و ماهر دارد. از یک سرنگ برای تزریق جوهر به کارتریج اپسون استفاده می شود. این سرنگ باید پر شود و سپس از طریق یک سوراخ کوچک به کارتریج وارد شود. جوهر باید به صورت دستی به کارتریج تزریق شود. برای برخی، چنین فرآیندی واقعا ارزش تلاش ندارد. زمان خیلی زیادی فقط برای پر کردن یک کارتریج طول می ‎کشد.

مشکلات کارتریج های جوهر افشان اپسون

ریخته شدن و آلودگی

در طول فرایند پر کردن کارتریج، جوهر به طور پیوسته ریخته می شود. هنگامی که تزریق انجام می شود، جوهر تمایل به تولید حباب و شُره کردن بر روی سطوح تمیز دارد. حتی پس از انجام اقدامات احتیاطی و پوشاندن سطوح کار با کاغذ یا پلاستیک، لکه‎های جوهر را بر روی مبلمان و لباس های خود پیدا خواهید کرد. این نیز در دست شماست. این آلودگی‎ ها باید با صابون و آب یا تمیز کننده خانگی تمیز شوند.

مشکلات کارتریج های جوهر افشان اپسون

مشکلات کارتریج

کارتریج اپسون در حالت پیشفرض کارخانه ای، هیچ حفره ای ندارند. بنابراین، باید سوراخی در بدنه کارتریج حفر شود. این سوراخ می‎تواند با استفاده از دلر و یا هویه لحیم کاری ایجاد ‎شود. سوراخ باید در بالای کارتریج در محل مناسب برای دسترسی به داخل تانک کارتریج ایجاد شود.

در غیر این صورت، کارتریج را نمی توان دوباره پر کرد. بسیار دشوار است که بگوییم سوراخ در محل مناسب ساخته شده است، زیرا داخل کارتریج قابل مشاهده نیست. از طرفی کارتریج رفته رفته فرسوده شده و قطعات دچار خرابی خواهند شد. بعد از چندین بار پر کردن کارتریج ، ممکن است مجبور به تعویض آن شوید.

تنظیم مجدد چیپست

کارتریج اپسون باید تنظیم مجدد شود و در غیر اینصورت کارتریج توسط رایانه قابل قبول نخواهد بود. این یکی از بزرگترین مسائل مربوط به پرکردن کارتریج است. اما برای اپسون یک راه حل وجود دارد. تنظیم کننده مجدد چیپست که یک مدار الکترونیکی ساده است، چیپست را به حالت تنظیم اصلی آن تنظیم می‎ کند. این موضوع اجازه می دهد تا کامپیوتر از چیپست حتی اگر با نام تجاری جدید باشد استفاده کند. این مشکل شامل یک مرحله اضافی و هزینه های اضافی برای مصرف کنندگان است. البته می توان چیپست را بطور کلی تعویض نمود.

مشکلات کارتریج های جوهر افشان اپسون

کیفیت چاپ

هنگام استفاده از شارژ مجدد کارتریج، چندین چیز در داخل پرینتر بهم می‎ ریزد. اول از همه، جوهر به علت مشکلات فشار همیشه به طور کامل اعمال نمی‎ شود. اگر سوراخ مربوط به پر کردن کارتریج اپسون به خوبی هواگیری نشده باشد، این مشکل اغلب رخ خواهد داد.

نتیجه آن، تولید تصاویر تار شده یا چاپ های رگه دار است. همچنین جوهر پر شده ممکن است کیفیت خوبی نداشته باشد که این باعث کم شدن کیفیت عکس های پرینتر شما می‎شود. اگر کارتریج آسیب دیده باشد، جوهر می‎تواند به پرینتر شما نشت کرده و از هد پرینتر به کاغذ منتقل گردد و باعث بروز لکه های بزرگ و خرابکاری شود.

مشکلات کارتریج های جوهر افشان اپسون

اجتناب از مشکلات

با دنبال کردن دقیق دستورالعمل های مربوط به پر کردن کارتریج خودتان، اقدامات لازم را برای جلوگیری از این مشکلات انجام دهید. این دستورالعمل‎ها برای هر کارتریج اپسون کمی متفاوت هستند. سوراخ ها را در مکان های مناسب حفاری کنید و هنگام پر کردن جوهر، مراقبت‎های ویژه ای داشته باشید. در نهایت، چیپست کارتریج را تعویض یا ریست کنید تا کارتریج خطای چیپست ندهد.


مشاوره خرید ماشین های اداری و فروشگاهی: 02188820036

اگر از مطلب “مشکلات کارتریج های جوهر افشان اپسون” لذت بردید، نظر خود را با ما در میان بگذارید. منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با عضویت در خبرنامه آوند پرینتر آخرین مطالب و ویدئوهای آموزشی را برای شما ارسال میکنیم

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

نظرات خود را برای ما بنویسید ...