کپی چطور انجام می شود ؟

1953

کپی چطور انجام می شود ؟ – چگونگی عمل کپی در دستگاه های کپی

کپی چطور انجام می شود

دستگاه فتوکپی دستگاهی است که از سند یا تصاویر بصری بر روی کاغذ کپی تهیه می‌کند. اکثر ماشین‌های کپی امروزی از روش الکتروفتوگرافی استفاده می‌کنند.

یکی از عمومی ترین تجهیزات موجود در دفاتر، دستگاه کپی است. هر روز پرسنل هیاهو و تکاپویی در دفتر به راه می ‎اندازند، کپی می کنند، کارهای چاپی زیادی انجام می دهند و همه این‎ها را مسلم و عادی تصور می‎ کنند. چند نفر از این کارکنان متوجه می شوند که یک دستگاه کپی چگونه کار می کند؟

به احتمال زیاد چنین است که اکثریت قریب به اتفاق افراد بدون هیچ درک درستی از روند کپی کردن می آیند و می‎روند. اما، این زیبایی تکنولوژی است ، ما نیازی به دانستن اینکه چگونه کار می کند نداریم تا بتوانیم از آن برای کارهایمان استفاده کنیم.

کپی چطور انجام می شود؟

با این حال، گاهی اوقات، یادگیری و یا صرف فقط یک دقیقه زمان برای درک اینکه چگونه این فناوری ها کار می کنند، بسیار جذاب است. دستگاه کپی یا فتوکپی، برای هر کسب و کاری به اندازه یک کامپیوتر و یا مبلمان اداری که هر روز مورد استفاده کارکنان قرار می ‎گیرد مهم است. پس وقتی دکمه شروع (start) را فشار می دهی در داخل آن ماشین چه اتفاقی می ‎افتد؟

مبانی فرایند کپی

عملکرد اساسی دستگاه کپی متکی بر این اصل است که بارهای مخالف جذب می شوند. زیر درب و پشت شیشه ای که روی ماشین کپی خود مشاهده می کنید، یک درام خاص وجود دارد که یک شکل از الکتریسیته ساکن ایجاد می کند. این درام بطور متصل با یک کارتریج تونر کار می‎ کند. این کارتریج تونر دارای یک پودر مشکی (تونر) است. وقتی که درام یک بار را جمع آوری می‎کند، ذرات تونر جذب می شوند، به این ترتیب می توان یک تصویر را روی یک کاغذ خالی بازتولید کرد.

سه عامل مهم در روند کپی

هر دستگاه کپی متکی به سه عامل مهم است که به فرآیند کپی کردن کمک می کند. اول، درام داخل دستگاه کپی می تواند بطور گزینشی شارژ شود. این قضیه اجازه می‎ دهد تا فقط بخش هایی از درام، تونر را جذب کند. هنگامی که دکمه شروع را فشار می دهید، یک تصویر کپی شده توسط الکتریسیته ساکن روی سطح درام ساخته می شود.

کپی چطور انجام می شود؟

این مورد عامل کلیدی در یادگیری نحوه کارکرد دستگاه کپی است. هر فضای موجود در صفحه اصلی کاغذی شما که سیاه است، جایی است که الکتریسیته ساکن روی درام تولید می شود، تونر را جذب می کند و تصویر را از کاغذ اصلی شما بازسازی می‎کند. هیچ یک از فضاهای سفید بر روی کاغذ اصلی شما تونر را جذب نخواهند کرد.

حال، تونر باید از درام به یک صفحه خالی کاغذ منتقل شود. همان الکتریسیته ساکن که تونر را به درام جذب می ‎کند، سپس برق را از طریق کاغذ پالس می کند. این الکتریسیته ساکن به تکه کاغذ اجازه می دهد که تونر را از درام خارج کرده و بر روی صفحه خالی بکشاند (کپی کردن کلمات از درام به کاغذ).

تونر حساس به حرارت است، به طوری که تونر با حرارت ایجاد شده، روی کاغذ ذوب می شود و دیگر روی درام تونری باقی نمی ماند. عالیست! اسناد شما دیگر کپی شدند.

قطعات فیزیکی

یک دستگاه کپی در واقع شامل انواع مختلفی از اجزای فیزیکی در داخل آن است که اگر بخواهید آن‎ ها را جدا کنید، ممکن است دچار سرگیجه شوید! قطعات زیر چند جزء مهم از دستگاه کپی هستند:

کپی چطور انجام می شود؟

درام، همانطور که قبلا ذکر شد، قلب هر دستگاه فتوکپی است. سیمهای کرونا برای ایجاد بارهای مثبت که باید بر روی درام و کاغذ ایجاد شود، حیاتی هستند. سیمهای کرونا در معرض ولتاژ بالا برای ایجاد بار الکتریکی استاتیک هستند.

لامپ ها و لنزها در مراحل اولیه نقش خود را در فرآیند کپی بازی می ‎کنند. هنگامی که دستگاه کپی روشن است، لامپ در داخل دستگاه کپی حرکت می ‎کند و سطح کاغذ برای کپی شدن روشن می شود.

در هر زمان یک خط. آینه های متصل به لامپ، برای انتقال تصویر اصلی شما روی درام ،نور را از طریق یک لنز و بر روی درام زیرین هدایت می‎ کنند. این لامپ منبع نور و انرژی را برای فرآیند مهیا می‎ کند، در حالی که لنز به شما اجازه می دهد تا بر روی بخش های خاص یک تصویر کپی تمرکز کنید.

قطعه نهایی پازل فیوزر است. یک فیوزر ابتدا تونر را از سطح درام گرفته و روی سطح کاغذ ذوب می کند و سپس از چسبیدن تونر ذوب شده به داخل درام یا سایر قطعات جلوگیری می کند.


مشاوره خرید ماشین های اداری و فروشگاهی: 02188820036

اگر از مطلب کپی چطور انجام می شود؟ لذت بردید، نظر خود را با ما در میان بگذارید. منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با عضویت در خبرنامه آوند پرینتر آخرین مطالب و ویدئوهای آموزشی را برای شما ارسال میکنیم

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

نظرات خود را برای ما بنویسید ...